AndroidHealthClinic

Vuurwapens

Santoz

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Naar aanleiding van de docu-movie bowling for columbine nog eens teruggezien te hebben vraag ik me af hoe jullie over vuurwapens denken,
moet ze vrij te koop zijn omwille van wettige zelfverdediging of ben je strict tegen omwille van de inhoudende gevaren?

Ik vind het huidige systeem ( model 4 en model 9 ) best goed.

De huidige regels zijn ok. Vrije verkoop van wapens is niet goed vind ik.

Wapens is voor zwakkelingen, die het met woorden niet afkunnen.

Wapens hebben de wereld nog nooit goeds gebracht, alleen maar ellende.

Zou niet best zijn als je net als in de US een rifle krijgt bij het afsluiten van een bankrekening.

Niet dat het nu zo moeilijk is om aan vuurwapens te komen, maar je hebt tenminste niet op elke straathoek een wapenwinkel.

Gaat een hoop levens kosten als dat zo zou zijn. Als ik alleen naar mezelf kijk, en ik zou belaagd worden door een stel en dr knapt iets in mn kop, zou ik ze zonder pardon stuk voor stuk afschieten.

Zelfde situatie nu, kan ik mss een paar rake klappen uitdelen en voor de rest krijg ik ze zelf op mn neussie, maar vallen er tenminste geen doden.

Mooie woorden

huidige systeem is goed, lekker zo laten.
en ach degenen die echt een wapen willen krijgen dat heus wel te pakken:)

Huidig systeem is zeker goed, kijk wat voor een bende het in amerika is met zo'n wapenbeleid. Best eng, mensen zijn gek en als je ze nog wapens gaat geven dan heb je het feest compleet.

SageFrancis zei:
Huidig systeem is zeker goed, kijk wat voor een bende het in amerika is met zo'n wapenbeleid. Best eng, mensen zijn gek en als je ze nog wapens gaat geven dan heb je het feest compleet.
In Canada kunnen ze bijna even makkelijk aan wapens geraken. Ligt gewoon aan de k*tmentaliteit van die amerikanen.

ik heb 2 jaar geleden een Ak-47 uit rusland gehaald. met vrienden heen gereden.

kosten daar : 243 euro. incl 4 magazijnen en tasje

/note dont **** with nasty :(

Simpel, er zijn nu op dit moment zoveel wapens in omloop dat het maar beter gewoon geleagliseerd kan worden, want nu is het zo dat als je kwaad wilt zo aan een wapen kunt komen en ik vind gewoon dat het recht op zelfverdediging nu zwaarder mag wegen dan wat dan ook. Ik zie mezelf al staan met een victorinox tegenover een beretta.... :rolleyes:

nasty^PhysIc zei:
ik heb 2 jaar geleden een Ak-47 uit rusland gehaald. met vrienden heen gereden.

kosten daar : 243 euro. incl 4 magazijnen en tasje

Hmm, op zich wel cool, maar ik weet niet of ik zo'n ding nou graag in huis zou hebben. En is 4 magazijnen niet wat weinig?

• Topic Starter Topic Starter
inVorm zei:
Simpel, er zijn nu op dit moment zoveel wapens in omloop dat het maar beter gewoon geleagliseerd kan worden, want nu is het zo dat als je kwaad wilt zo aan een wapen kunt komen en ik vind gewoon dat het recht op zelfverdediging nu zwaarder mag wegen dan wat dan ook. Ik zie mezelf al staan met een victorinox tegenover een beretta.... :rolleyes:
ja das waar en de autoriteiten hebben daar weet van maar het ganse zooitje gaan legaliseren gaat voor meer problemen zorgen denk ik,
het zal nooit letterlijk zo geformuleerd worden maar als men het legaliseert dan zal alles door velen verkeerd geinterpreteerd worden,
"ik mag schieten en hoef dus nergens meer bang om te zijn want de staat geeft me het recht" maar de staat gaf helemaal niet het recht op iemand te schieten, begrijp je waar ik naartoe wil?

i get the point. geef mensen wapens en ze gaan ze gebruiken, dat je ze zomaar overal krijgen kan is natuurlijk ook lichtelijk overdreven en het is gewoon link dat ieder mens, hoe labiel ook, even een wapen kan kopen bij de bakker op de hoek:cool:

mag duidelijk wezen dat amerika een goed voorbeeld is van wat er dan gebeurd, kinderen of ouders die met een lullige reden elkaar vermoorden, ja hoor, legaliseer het maar:sad:

ja, ik begrijp je en kan ook wel ver met je meegaan hierin Santoz, maar ik denk toch ook dat er nu geen weg meer terug is. Amerika, Rusland en China noem maar op allemaal gigantische wapenproducenten die er schijt aan hebben. Zeker met de doorzettende globalisering krijgen we dit er "gratis" bij.

Sport2000, ouders die het gezin uitmoorden gebeurd hier niet? sinds wanneer niet, gisteren?

inVorm zei:
Sport2000, ouders die het gezin uitmoorden gebeurd hier niet? sinds wanneer niet, gisteren?
zeg ik dat het hier niet gebeurd dan? wat ik aan probeer te geven dat je met legalisering dat risico alleen maar vergroot:cool:

Terug
Naar boven