Er is zowel voor als tegen een hoop te verzinnen. Handhaving van een verbod is onmogelijk, die capaciteit is er niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet perse regels moet weglaten omdat het niet te handhaven valt, maar toch. Ik denk dat de focus moet liggen op nu al strafbare feiten, wat een vertekend beeld geeft van de overlast die men ervaart. Het vroegtijdige schieten, het illegale vuurwerk (want laten we eerlijk zijn, knalvuurwerk bijvoorbeeld wat in Nederland te koop is stelt geen fl**ker voor). Zorg ervoor dat mensen verantwoord om gaan met het spul, draag een bril, ga er niet mee kloten. Je kunt immers een hamer kopen in de bouwmarkt om een spijker in een stuk hout te slaan, maar er ook iemand mee doden. Daarnaast zien mensen vaak alleen maar de nadelen. Maar het heeft ook voordelen, mensen hebben er plezier van, wat niet iedereen begrijpt. Ik hoor het zo vaak "wat zonde van je geld, binnen een paar tellen is het weer voorbij." Ja, dat kan, wil nog niet zeggen dat ik er niet van geniet. Er is ook, in mijn ogen, geen alternatief voor consumentenvuurwerk.