AndroidHealthClinic

'VVD heeft beste programma'

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
AMSTERDAM - De VVD heeft het beste verkiezingsprogramma om de economische crisis aan te pakken. Dit vinden, opmerkelijk genoeg, de PvdA-coryfeeën Rick van der Ploeg en Willem Vermeend.

De oud-staatssecretaris en oud-minister, beiden van huis uit economen, ontwikkelden samen met econoom Jan Willem Timmer een rekenmodel om te bepalen welk verkiezingsprogramma het land economisch gezien het beste op weg helpt.

"De VVD geeft op de middellange termijn (2011 - 2019) de beste resultaten voor economische groei, werkgelegenheid en het terugdringen van het begrotingstekort", aldus het trio.

D66
Dit zou komen door een combinatie van maatregelen als een verlaging van het laagste belastingtarief en van de winsbelasting voor bedrijven, verhoging van de fiscale arbeidskorting en loonkostenmatiging bij de overheid.

Het D66-programma scoort vooral op de korte termijn (2011 - 2015) goed en komt volgens Van der Ploeg en Vermeend op de tweede plaats. De programma's van de PvdA en CDA geven onvoldoende cijfers voor een volledige doorrekening, wel wordt duidelijk dat de economie bij deze twee partijen weinig wordt gestimuleerd.

Toptarief
De PvdA-maatregel van een toptarief van 60 procent belasting heeft volgens Vermeend en Van der Ploeg bovendien alleen maar negatieve gevolgen. Ook het begrotingstekort wordt in het programma van de PvdA minder snel teruggedrongen dan bij andere partijen.

Vermeend en Van der Ploeg zijn beiden hoogleraar economie. Tijdens hun politieke loopbaan rekenden ze beiden financiën tot hun portefeuille. Vermeend was zelfs zes jaar lang staatssecretaris van Financiën voor de partij.

(Bron:nu.nl)

Als deze heren al "partij" kiezen voor de VVD dan wordt het een klinkende overwinning voor centrum-rechts.

Toptarief
De PvdA-maatregel van een toptarief van 60 procent belasting heeft volgens Vermeend en Van der Ploeg bovendien alleen maar negatieve gevolgen. Ook het begrotingstekort wordt in het programma van de PvdA minder snel teruggedrongen dan bij andere partijen.

Lachwekkend. :roflol:

Complot van de PvdA om kiezers weg te trekken bij PVV!

Was laatst nog wel op een familiefeest waar een Bossche fractievoorzitter van de VVD bij was, aardige man :p.

Laatst bewerkt:
Toptarief

Lachwekkend. :roflol:

haha, true.

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:21 ----------

Complot van de PvdA om kiezers weg te trekken bij PVV!

Opzich niks mis mee, als het gebeurt op basis van inhoud, zoals een partijprogramma.
Niet dat ik geloof dat deze opmerking serieus was overigens.

Dat lag toch iets genuanceerder, aldus beide onderzoekers vandaag in de Volkskrant, de genoemde maatregelen van de VVD kunnen weleens zowel praktisch als politiek onhaalbaar zijn. Zwaar snijden in het ambtenarenapparaat bijvoorbeeld zou door het CPB als onwenselijk en onhaalbaar kunnen worden afgeschoten.

Laatst bewerkt:
Dat lag toch iets genuanceerder, aldus beide onderzoekers vandaag in de Volkskrant, de genoemde maatregelen van de VVD kunnen weleens zowel praktisch als politiek onhaalbaar zijn. Zwaar snijden in het ambtenarenapparaat bijvoorbeeld zou door het CPB als onwenselijk en onhaalbaar kunnen worden afgeschoten.

Op wie ga jij stemmen Klaas?

Waarschijnlijk PvdA en ik hoop op een paars kabinet, met VVD dus.

• Topic Starter Topic Starter

onwenselijk? Lijkt mij juist erg wenselijk als de papierenmolen eens goed op de schop genomen wordt. Vereenvoudiging van procedures is voor iedereen wenselijk.

Daarnaast zal de productiviteit en efficientie binnen het ambtenarenapparaat flink opgeschroeft moeten worden. Tevens af van de 35 vakantiedagen en ATV dagen, de CAO kritisch bekijken en zonodig aanpassen. Kijk zo saneer je de boel een beetje.
Anders zou ik het CPB eens een tripje naar Griekenland aanraden, daar werkt het ambtenarenapparaat ook fantastisch!

Ik haal alleen maar aan wat diezelfde economisch onderzoekers hebben gezegd, nu begrijp ik wel dat jij liever alleen dat geen leest dat De Telegraaf er heeft uitgepikt :D

Overigens; "vereenvoudigen van procedures" en meer van dat soort kreten roept men al 40 jaar maar blijkt toch constant dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. De samenleving wordt complexer, het is dan al een kunst als je het ambtelijk apparaat niet laat groeien, laat staan inkrimpen. Wist je trouwens dat Nederland de laagste 'ambtenarendichtheid' (ambtenaren per x aantal inwoners) heeft van de Westerse wereld?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik haal alleen maar aan wat diezelfde economisch onderzoekers hebben gezegd, nu begrijp ik wel dat jij liever alleen dat geen leest dat De Telegraaf er heeft uitgepikt :D

Aber näturlich herr Klaas :D

Feit blijft dat Cohen met ferme toon heeft gesproken tegen de ideeën om in het ambternarenapparaat te snijden dus daar zullen onze PvdA vrienden rekening mee houden.

Terug
Naar boven