Waarom ineens zoveel miljarden bezuinigen, waarom niet opbouwen in een jaar of 3. Dan kan de economie en het volk er langzaam aan weggen in plaats van dat er ineens dikke klappen vallen.
De zorg (voor ouderen) is al een drama. 1 Verzorger voor 10 zwaar demente ouderen is niet normaal, ze mogen inderdaad wel eens aan het kwaliteit daarvan werken. Begin bijvoorbeeld met het halveren van de salaris van die managers en beloon de echte werkers eens. Bovendien is defensie harder nodig dan men denkt.
Begin eens met kijken naar al die declaraties van ambtenaren, stop daar eens mee. Er wordt nog steeds met geld gesmeten hier. Miljoentje daarheen, paar miljoen daarheen, huppakee! Kap met geld sturen naar ontwikkelingslanden zolang dit land zelf een chaos is. Het geld wat daarheen gaat verdwijnt toch. Vervolgens eens flink in de zorgpremies hakken. Rook je? premie omhoog. Overgewicht? premie omhoog. Ik betaal me helemaal scheel ieder jaar omdat geen van mijn medicatie of iets dergelijks vergoed wordt. Zonder medicatie kan ik m'n bed niet eens uit, maar met medicatie kan ik normaal leven en mijn steentje bijdragen aan de samenleving. In tegenstelling tot de mensen die roken en veel te veel vreten kan ik er niets aan doen. Omdat ik besluit om er het beste van te maken betaal ik me scheel aan mensen die er te lui voor zijn (oké, ook voor ouderen en voor mensen die er niets aan kunnen doen, maar daar is het ook voor!)
Verder heb je nog de immigratie, gooi die grenzen even lekker dicht voor een paar jaar. Daar besparen we 7 miljard per jaar mee. Ja, veel polen doen werk dat Nederlanders niet willen doen of ze werken veel harder dan Nederlanders, maar verplicht mensen welke baan dan ook aan te nemen als ze geen betere baan kunnen vinden. Ga niet teren op de bijstand, maar zoek werkt. Maak dat vanuit de regering een verplichting, zo niet dan ga je maar werken voor je bijstand en fiks je rotklusjes voor de overheid.
Dan heb je nog de allochtonen die hier bijstand e.d. ontvangen wat dan naar hun familie in bijvoorbeeld Marokko gaat zonder dat ze er iets voor doen.
En dan hebben we ook nog de gevangenissen, die zitten overvol en dat begrijp ik wel wat het is een verdomd walhalla daar. Vergelijk een gevangeniskamer met een studentenkamer, dan lijkt dat laatstgenoemde wel een grafkelder. "Ja maar ze hebben geen vrijheid in een gevangenis.", dat is een punt, maar hadden ze maar beter moeten nadenken voor ze een overtreding begingen.
Ohja gevangen mogen ook werken voor € 0,75 per uur. Schaf dat af en laat ze werken voor niets, het is tenslotte een straf. Ze betalen verder nergens voor.
Oja, de bureaucratie mag ook wel een stuk minder in dit land. Een moord kost 7.000 manuren, waarvan geloof ik 5.000 aan papierwerk.
[/rant]
Zullen ongetwijfeld oppervlakkige en foute stukken inzetten e.d. maar het punt is dat er een hoop mis is.