MuscleMeat

Waar beginnen?

Resilve

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
88kg
Hallo!

Ik zit al een tijdje lang met een dilemma waarvan ik het antwoord simpelweg niet zelf kan geven,
voornamelijk omdat ik simpelweg onervaren ben.
Het zit namelijk zo:

Ik ben 1,85 lang en 88kg. Mijn lichaam ziet er niet uit en er moet nu echt eens wat aan gedaan worden.
Ik twijfel alleen of ik eerst moet afvallen, uberhaubt moet afvallen of juist meteen spieren moet kweken.
Zo ja, op welke manier is voor mij geschikt? Ik streef stiekem naar een six-pack, maar met een platte buik (vooral borst) zal ik me al veel fijner voelen.

Hieronder 2 foto's van mijn huidige toestand. Als er meer info nodig is, hoor ik dat graag!

2v2k2vq.jpg

347cpa9.jpg

Alles trainen, gezond en regelmatig eten en je vet zal verminderen.

Begin met een goed voedingsschema. Ga sticky's door lezen en probeer er zoveel mogelijk van te leren. Ik ben een jaartje jonger dan jouw en ik begon ook ongeveer zo. Nou een halfjaar verder zit ik op 80 kilo en ziet alles er veel beter uit. Maar vooral je voeding is heel belangrijk!

m zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte in de sheet

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken

Qua training is aan te raden om 3x per week fullbody te doen (Focus op compound oefeningen, assisteer dit met isolatie oefeningen).
Of 4x per week Upper/Lower body training (Ook weer de focus op compound oefeningen leggen en assisteren met isolatie).
Qua voeding sluit ik me aan bij marina1975 met 1 klein puntje.
Bulk: 250 tot 500 kcal boven je onderhoud.
Cut: 250 tot 500 kcal onder je onderhoud.

Stel ook een goed voedingsschema samen met behulp van dit forum en laat deze ook gecontroleerd worden. Vervolgens kom je al heel ver als je de bovenstaande comment mee neemt in je training.

succes

Terug
Naar boven