MuscleMeat

Waar heb jij al eens ECHT geluk mee gehad?

Paar jaar geleden iemand aan het helpen met in een boomgaard zagen. Ik struikelde over een stronk met een kettingzaag in mijn hand, viel dat ding al zagend net naast mijn hoofd.

Over een hek klimmen met punten en daarboven prikkeldraad. Net genoeg ruimte om je er tussen te wurmen als klein ventje maar ik kwam toch verkeerd uit en zakte op mijn oksel op een punt. Onder mijn arm een behoorlijke snee en het vlees hing er dan ook uit.

Pas in het ziekenhuis bleek hoeveel geluk ik had dat ik niet verder was gezakt op die punt. Een slagaders was op 1 cm na niet geraakt maar was wel zichtbaar voor degenen die mij moest hechten.

:no:

ericr was in zijn jonge jaren al een echte linkse kraker

Toen ik dronken achterwaarts in een gat (put) gevallen ben in een huis dat ze aan het verbouwen waren. Put was denk ik een goeie 2 meter diep en lag vol met ijzer-kasten, houtplanken, andere rommel.. Mag echt van geluk spreken dat ik niets gebroken heb of dat er nergens iets scherps uitstak ofzo, want moest er 1 zo'n ijzeren pin uitgezeten hebben... Denk ook wel dat doordat ik dronken was en ik m'n lichaam niet heb kunnen opspannen, dit de klap verlicht heeft. Gelukkig stond er een ladder in en heb ik er zo wel terug uitgeraakt.

Had wel aan beide kanten van m'n ribben en armen zwarte bloeduitstortingen, benen, binnenkant van m'n achterste en gedeelte tussen je ballen en aars zat ook helemaal zwart en heeft maandenlang pijn gedaan. Maar kon veel erger geweest zijn. Moest ik een paar cm verder gevallen zijn was ik zeker impotent geweest.
Nu is het bijna een jaar geleden en m'n huid aan m'n ribben en armen zit nog steeds wat donker, is precies nog altijd niet helemaal weggetrokken, en heb ook nog altijd een donkerrood litteken van een vierkante centimeter op de binnenkant van m'n dij die verhard is.
Heb er wel iets van geleerd, of beter gezegd het leven heeft me iets geleerd, namelijk dat ik beter niet meer in nieuwbouwwoningen ronddwaal als ik dronken ben, wat ik nu ook niet meer doe. Lijkt wel een soort levensles.

ik ging van de week een shitload kipfilet kopen die in de aanbieding was bij de plus. 4 euro per kg. Op de kassa werd er per kg 6euro gerekend en aan het eind werd er 20% van afgehaald dus. Maar ja wat doet de kassavrouw. Tikt 2x de korting aan. Dus ik betaalde 2 euro per kg. verry nice! i like!

ik heb ooit eens een golfstick(per ongeluk) net onder mn oog gehad,anders was het ook een oog minder:eek:

Ik heb hetzelfde meegemaakt , ook een golfstick in me gezicht . Toen echt verschrikkelijk veel pijn gehad.:o

Ik heb er nog ééntje . Ooit eens bij m'n grootmoeder was ik buiten aan het spelen en toen door een roestige rooster gezakt die water afvoert. Toen heeft zo stuk van die rooster een snee gemaakt van zeker 20-25 cm op me scheen , je kan nu nog steeds een stuk litteken zien.

Op school moesten we een auto de garage binnenduwen omdat ie niet meer startte. Dus de bestuurdersdeur stond open en ik had me hand daar om te duwen . 1 van me klasgenoten knalt de deur dicht met me hand er tussen, gelukking niets gebroken maar ik had wel een week een blauwe hand.

Laatst bewerkt:
Toen ik nog heel klein was.. Jaar of 5 à 6 oud..

1) Met nieuwjaar wou ik een afgebrand sterretje dus in feite een pinnetje naar iemand gooien, als grap.. Gooide ik dat pinnetje recht in haar oog.. Hij zat er gewoon recht in.. Gellukig is ze niet blind geraakt of zoiets dergelijks.

2) Ik en een kameraadje zaten op rolschaatsen toen ik hem een stukje vooruit wou duwen.. Terwijl ik dat deed zag ik niet dat er een auto met hoge snelheid aangereden kwam.. De auto reed zo over mijn kameraadje heen die direct op de grond ging liggen toen hij de auto zag.. Ik onze oude straat was er altijd een soort van richel die lager was dan de rest van de weg.. Mijn kameraadje was daar toen net in gaan liggen toen de auto over hem heen reed.. Hij had helemaal niks en vond het heel grappig destijds.

3) Was een keer aan het klimmen in een klimrek.. Ik hing ondersteboven in zon rekje toen er een jongen een stok naar mij gooide ik liet van schrik los en viel op mijn rug op de grond. Ik was direct K.O en werd naar het ziekenhuis gebracht voor hechtingen en onderzoek.. Terwijl ik viel had ik een wijnbal in mijn mond die mijn keel was ingeschoten.. Gelukkig heeft een buurman destijds het op tijd gezien en hem eruit gekregen, anders zou ik dood zijn.

Toen ik ouder was ben ik bijna 3 x aangereden heb 2 scooter ongelukken gehad alle twee waren niet mijn fout en laatst nog bijna door een ambulance aangereden wat ik overigens best ironisch vond.

En nog wat meer denk ik :P'

Owjah.. Een keer hadden we thuis van die voorverwarm dekens ofzo die je aanzet en dat je bed dan heerlijk warm is.. Weet niet meer hoe ze heten.. Daar ging ik dus inliggen na het douchen in de winter.. Had hem op stand 5 (de hoogste stand) omdat ik weinig tijd had en toch maximaal wou genieten.. Ben toen naar school gegaan en was pas laat terug i.v.m. een Banenbeurs. Toen ik thuis kwam rook ik van ver al rook.. eenmaal binnen het huis stond het hele huis vol rook.. Was ik vergeten die deken uit te zetten.. Ik rende naar de kamer en zag dat toen ik binnenkwam net de vlammen begonnen te komen.. ik deed Gelukkig direct de hoofdschakelaar van het stroom uit.. Waarom weet ik niet maar ik deed het gewoon.. Naar wat pannetjes met water te hebben gegooid had ik de douchekop gepakt en begon ik te spuiten.. Het vuur was vrij snel gedoofd maar de stank was niet normaal.. Kamer zowat afgebrand overal rook.. Bed kapot, Muren kapot.. Tjah leg dat maar uit aan je moeder :P.. haha Gelukkig kwam ik optijd want woonde in een Flat en als ik later was gekomen was misschien het hele flat wel afgebrand.. Daar had ik toch echt geluk mee gehad

Laatst bewerkt:
Mijn jeugd was net Final Destionation:D

Als kleuter ben ik ook een keer voorover in een wak gesodemieterd. Ik zag een mooi groot stuk ijs en wilde dat graag hebben. Mag van geluk spreken dat ik ook precies in dat wak weer boven water kwam, ik had nog niet eens zwemles gehad toen. Ik weet nog goed dat er zo'n vrouw aan de kant stond te kijken die toen vroeg: "Heb je misschien hulp nodig?" "Nee hoor ik amuseer me prima." Achterlijk wijf.

En toen ik een jaar of 8 was gingen ik en een maatje een stukje varen. We hadden allebei een eigen bootje en op een geven moment komen we langs een zwanenfamilie. Ik ga er rustig met een boogje omheen maar die lul scheurt er keihard langs. Pappa zwaan kon dat niet waarderen en besloot gvd achter mij aan te gaan. Dus ik zie dat beest op me afkomen, en ga er vol gas vandoor, dat beest was echter sneller dan ik en ik zag hem steeds dichterbij komen, tot op een halve meter afstand, waarna hij het opeens liet afweten. Er was mij ooit eens wijsgemaakt dat zwanen met een klap van hun vleugels je arm kunnen breken, dus toen was ik wel erg opgelucht.

Ben zo ook nog eens bijna verzopen in de wildwaterbaan in centerparks, bijna een cirkelzaag in m'n kop gehad, bijna 15 meter van een rots afgedonderd, etc. etc.

Dat laatste is alweer 5 jaar terug en er is nadien eigenlijks niks potentieel dodelijks meer gebeurd gelukkig:D

ik ging van de week een shitload kipfilet kopen die in de aanbieding was bij de plus. 4 euro per kg. Op de kassa werd er per kg 6euro gerekend en aan het eind werd er 20% van afgehaald dus. Maar ja wat doet de kassavrouw. Tikt 2x de korting aan. Dus ik betaalde 2 euro per kg. verry nice! i like!
Hoeveel procent werd er van afgehaald zei je?

Ik vindt nogal vaak geld, goeie gewoonte van mij.
2 keer in een supermarkt, paar keer op straat en zelfs 1 keer in de zee in spanje tijdens het snorkelen(What are the odds?) en ja die 10 euro was nog gewoon bruikbaar.

Ook een keer in italie of spanje op vakantie. Reden we achter een vrachtwagen met daarop betonblokken van 2 bij 2 meter. Mijn pa moest naar de wc dus we gingen even stoppen bij een tankstation.
Uurtje later komen we in een file terecht en na 3 uur file komen we langs het ongeluk. Staat daar die vrachtwagen die een blok heeft verloren boven op een auto die helemaal plat was. Zie je de krantenkoppen al voor je? Nederlands gezin verongelukt in spanje door betonblok op auto.
Dan krab je wel effe aan je kop als je dat ziet.

Op school heb ik ook vaak geluk met van alles en nog wat en mijn vrienden zeggen dan ook dat ik altijd geluk heb, maar dat valt ook wel weer mee.
Ben al 1 keer bijna dood geweest (zeer hoge koorts door salmonella en daarna veel te laag door allergische reactie voor medicijn) En ik ben een keer bijna verlamd geweest aan mijn rechterarm toen die was gebroken vlak bij het scharnier waarbij die zenuw gek is gegaan. Voelde op dat moment ook niets meer en is gelukkig goed geopereerd. Heb wel paar maanden met stalen pinnen in me arm rondgelopen die er aan het einde zonder verdoving uitgetrokken werden met een nijptang omdat de dokter zij dat ze wel redelijk los zaten. Autsj( wondt was ook nog eens gaan ontsteken en dat hebt die er ook lekker afgeschrapt.)

twee dikke baarzen tegelijk gevangen die op me plug stormden:D

Was toen ik een jaartje of 6 was bijna verdronken, ik dacht wel dat ik in de volwassenen zwembad kon zwemmen. :o
Gast redde me alleen had ik geen lucht om 'dankje' te zeggen. :p
Verder vaak genoeg 'bijna' aangereden, keertje echt aangereden maar de auto kwam uit een parkeerplek en gaf niet genoeg gas. :D
1 van me meest lucky momenten ook was toen ik bij de bioscoop zat te wachten op een vriend, ik dacht dat ik hem in het verte zag dus ik loop even 3m naar voren hoor ik opeens KABOEM achter me, ik draai me om en ik zie op de plek waar ik stond glas overal.. Ik kijk naar boven en bleek dat er 1 van de ramen van de bios naar beneden was gevallen. (3 bij 3m ramen ongeveer, hoogte ongeveer 20-25m)

Nooit. De keer dat ik het dichtst bij een ongeluk ben gekomen was toen ik in Belgie veel te hard door die lelijke, uitgestorven dorpjes aan het scheuren was. Kwam er in eens of ander dom wijf dat uit een zijstraatje tot halverwege mijn rijbaan de weg op rijdt. Het was regenachtig en al slippend week ik uit naar de linker baan en weer terug naar de rechterbaan voordat ik de tegemoetkomende auto in reedt. Maar dat was kwaliteit, geen geluk.

In zat voor mijn stage in ZuidSpanje samen met een maat van mij. We moesten regelmatig klanten ophalen bij de luchthaven.

Een keer moesten we op de valreep klanten halen vanaf Alicante Airport dsu wij rond 23:00 daarnaartoe. We reden over de weg die we altijd reden, een saaie maar gevaarlijke N-weg.
Op een gegeven moment besloten we het tempo op te voeren (reden met 2 auto's), en we haalden regelmatig auto's in. (heuvelachtige weg, in het donker en éénbaans.)

En toen wilde ik iets te fanatiek in een auto inhalen, en op dat moment kwam er een tegenligger aan die ik niet zag aankomen. Dus met 3 auto's over 2 banen(heen& terug), met een snelheid van 100kmh. Dat ging echt net goed. Mijn hart knalde echt uit mn borst, ik heb nog nooit zo'n bijna doodservaring gehad.

Een keer een beste glijder gemaakt in de spits dwars door de middenberm heen het andere weghelft op. Ik heb toen vet vet mazzel gehad dat ik niemand geraakt heb of iemand mij natuurlijk. Had alleen twee lekke banden

owja, ook een keer bijna verdronen toen ik klein was.
een vriendje van me had al zn zwemdiploma, en hij zou me wel zwemles geven...
njaa.. ik zonk dus finaal naar de bodem. mn pa had gelukkig op tijd in de gaten wat er aan de hand was dus die stormde het water in en trok me omhoog.

Keertje frontaal aangereden met een brommertje van een vriend van me terwijl ik 60 ofzo reed. Was net in een bocht en het was een oude man die besloot in het midden van de weg te rijden i.p.v. aan zijn kant te blijven. Vloog tegen de tank van de brommer aan met m'n ballen, tank brak af maar ik vloog door. Land ik net naast een boom met m'n harses. 30cm naar links en ik had m'n nek gebroken als een twijgje.

Voor de rest heb ik behoorlijk vaak dat gevoel van "Pfoeee.. Hahaha.." in de auto als ik rijd naar m'n leeftijd.

Ik ben op vakantie 1,5 jaar geleden ''zinloos'' in elkaar geslagen met een honkbalknuppel, m'n hoofd was behoorlijk naar de klote. Veel breuken in m'n kaak, neus, jukbeen en oogkas. scheelde niet veel of ik was blind geweest of misschien wel dood.

Ik was een paar weken geleden aan het wandelen in een bouw toen iemand een loodzware hamer liet vallen van een paar verdiepingen hoger. De steel recht op mijn schouder maar het had erger gekund.

Met mijn brommer achter een vrachtwagen toen ik ging kijken om naar het fietspad te gaan kwam er een zware jeep aangereden met zijn linker voorwiel is hij frontaal op mijn kickstarter gereden. Band en velg helemaal stuk en het carter mijn scooter in twee gescheurd

Terug
Naar boven