MuscleMeat

Waar maak jij je websites mee?

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
Waardering
104
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Ik weet alleen niet of jij er iets mee kan.

mix van allebei, beide hun kwaliteiten

Photoshop voor het ontwerpen, Image Ready voor het slicen.

Edit pad pro voor al het programmeer werk.

Waarom? edit pad pro genereert niet automatisch code, daarom kan ik gewoon op mijn eigen manier een nette code schrijven die voldoet aan de w3 standaarden. Met programma's als Dreamweaver, frontpage etc. word dit gewoon verprutst.

Photoshop voor het ontwerpen, Image Ready voor het slicen.

Edit pad pro voor al het programmeer werk.

Waarom? edit pad pro genereert niet automatisch code, daarom kan ik gewoon op mijn eigen manier een nette code schrijven die voldoet aan de w3 standaarden. Met programma's als Dreamweaver, frontpage etc. word dit gewoon verprutst.
Idd zo doe ik het ook, en ook beginners kunnen gewoon veel beter met notepad ofzo beginnen en alles zelf schrijven. Met copy paste kun je grote lappen code ook snel aanmaken dus soms gaat het zelfs sneller. Als je veel met CSS werkt is het al helemaal meer denkwerk en manueel schrijven wat zo'n programma sowieso niet kan.

- photoshop cs3
- swift3d
- macromedia homesite (handig kleurencode, niet autoaanvullen)
- microsoft webdeveloper
- CMS (voor de rest :P )

dreamweaver is k*t :P die geeft veel nutteloze code mee en maakt er een wir-war van en das niet zoekmachine vriendelijk :P

• Photoshop voor afbeeldingen
  • Dreamweaver voor HTML layout, daarna ga ik er wel nog eens over met Context om te kuisen
  • MS Visual Studio voor programmatuur

Notepad

kladblok

• Topic Starter Topic Starter
Iemand een tipsite over hoe je het beste website graphics kan maken in photoshop? Wil wat templates maken. :)

Iemand een tipsite over hoe je het beste website graphics kan maken in photoshop? Wil wat templates maken. :)

Werk met een grid. PS heeft zelf een grid maar het beste kan je zelf een grid bouwen met de guides. Dat is overzichtelijker want er lopen dan geen nutteloze lijnen.

Er kruipt toch nodeloos veel werk in om een hele website in notepad te gaan maken??
T'is nu niet dat Dreamweaver er zo'n soep van maakt?

Er kruipt toch nodeloos veel werk in om een hele website in notepad te gaan maken??
T'is nu niet dat Dreamweaver er zo'n soep van maakt?

Mijn html-code is tegenwoordig niets meer dan een raamwerk en bevat nauwelijks nog content en vormgeving. De content wordt dynamisch geplaatst vanuit een database en de vormgeving wordt geregeld in stylesheets. Ik wil absolute controle hebben over elk aspect van zo'n applicatie want dan pas weet je voor elke applicatie 100% zeker dat er geen redundante zaken voorkomen. Dat je daarvoor wellicht iets meer moet typen, so be it.

Terug
Naar boven