XXL Nutrition

Waar vind ik een goede coach

Gadsie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
52kg
Vetpercentage
5%
Hoi,

Ik vroeg me af waar ik een goede coach kan vinden die me goed kan leren squatten, benchen, pressen en deadliften. Ik doe het al een paar jaar maar ik raak steeds geblesseerd. Op mijn sportschool lopen alleen personal trainers rond die doen aan half-squatten etc.

Sorry als dit niet de goede sectie is maar ik zit vrijwel nooit op dit forum.
Alvast bedankt :)

Je kunt ook beter neerzetten waar je weg komt I guess!

Mss niet direct antwoord op je vraag maar film je lifts en post ze hier voor feedback. Trial and error.

Hoi,

Ik vroeg me af waar ik een goede coach kan vinden die me goed kan leren squatten, benchen, pressen en deadliften. Ik doe het al een paar jaar maar ik raak steeds geblesseerd ???. Op mijn sportschool lopen alleen personal trainers rond die doen aan half-squatten etc.

Sorry als dit niet de goede sectie is maar ik zit vrijwel nooit op dit forum.

Alvast bedankt :)

Je bent al bijna 3 jaar ingeschreven en nog nooit hier op de site iets gevonden ???

Kijk op youtube bij buffdudes die doen voor hoe je het moet doen en ook hoe je het niet moet doen, dat laatste is vooral erg handig vind ik.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie voor de reacties,

Ik heb al vaak filmpjes gepost of verschillende sites (forum van starting strength bijv.)
En uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat ik mn rug hyperextend, dus te hol maak.
Ik weet alleen niet hoe ik dit kan verhelpen, en zij kunnen me hier ook niet mee verder helpen.

Hier een filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=-aFYaswFlo0

Dank jullie voor de reacties,

Ik heb al vaak filmpjes gepost of verschillende sites (forum van starting strength bijv.)
En uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat ik mn rug hyperextend, dus te hol maak.
Ik weet alleen niet hoe ik dit kan verhelpen, en zij kunnen me hier ook niet mee verder helpen.

Hier een filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=-aFYaswFlo0

Slecht te zien op dat filmpje in hoeverre je nou echt hyperextendeert. Heb je geen filmpje direct van de zijkant ipv schuin? Zie wel dat je heel overdreven de beweging uit je heupen initieert. Pas op 1/2 - 1/3 van je ROM breek je pas in je knieën (duw je ze iets naar voren). Als je dat doet ben je idd vrijwel automatisch geneigd je rug in extensie te gooien. Beter is als je een combo van de twee doet. Dus aan het begin meteen een klein beetje de knieën naar voren (tot de tenen) icm. het naar achter gaan zitten in de heupen. Een low bar squat is overigens ook wel meteen een lastige manier om echt goede techniek te leren. Met name m.b.t. het positioneren van je rug. Ik merk zelf altijd als ik mensen een squat aan moet leren goblet squats een ideale manier zijn om snel goede techniek te leren, met name m.b.t. het goed positioneren van je rug. Daar wordt het bijna afgedwongen door de oefening an sich. Dus als het niet wil lukken zou ik dat zeker proberen. Verder nog een tip: ga thuis eens als oefenen het bekken te kantelen (google maar bekken kantelen). Dat leert je bewustzijn en controle van je rug, en helpt daarbij meteen als je rugklachten/een stijve rug hebt.

Wat zie je trouwens op de grond?

Voor 300,- per maand kan je je online laten coachen door Boris Sheiko, als hij nog ruimte heeft voor mensen.

Waarschijnlijk is je lichaam nogal fragiel omdat je 52kg weegt, meer eten zou dat probleem moeten oplossen.

Slecht te zien op dat filmpje in hoeverre je nou echt hyperextendeert. Heb je geen filmpje direct van de zijkant ipv schuin? Zie wel dat je heel overdreven de beweging uit je heupen initieert. Pas op 1/2 - 1/3 van je ROM breek je pas in je knieën (duw je ze iets naar voren). Als je dat doet ben je idd vrijwel automatisch geneigd je rug in extensie te gooien. Beter is als je een combo van de twee doet. Dus aan het begin meteen een klein beetje de knieën naar voren (tot de tenen) icm. het naar achter gaan zitten in de heupen. Een low bar squat is overigens ook wel meteen een lastige manier om echt goede techniek te leren. Met name m.b.t. het positioneren van je rug. Ik merk zelf altijd als ik mensen een squat aan moet leren goblet squats een ideale manier zijn om snel goede techniek te leren, met name m.b.t. het goed positioneren van je rug. Daar wordt het bijna afgedwongen door de oefening an sich. Dus als het niet wil lukken zou ik dat zeker proberen. Verder nog een tip: ga thuis eens als oefenen het bekken te kantelen (google maar bekken kantelen). Dat leert je bewustzijn en controle van je rug, en helpt daarbij meteen als je rugklachten/een stijve rug hebt. Wat zie je trouwens op de grond?

Om Rip te quoten uit dit artikel:
Looking up at the wall or the ceiling does nothing but fight against the correct back angle. So don't do it. Look down, you hard-headed a**holes.

Ja maar niet straight down! Gewoon schuin naar beneden een meter of 3 voor je uit kijken.

Hij kijkt idd wel redelijk strak naar onder.
Een beetje verder van de voeten kijken, zodat de nek een rechte lijn vormt met de rug, is beter.

Die gast van Candito training, corrigeert ook je vorm als je hem een filmpje doorstuurt.

Zo te zien in de video sta je heel erg smal, probeer eens een wat wijdere stance, druk daarbij je knieën naar buiten. Je moet als het ware op de buitenste zijde van je voeten gaan staan. Tenen moeten ongeveer in lijn staan waar je knieën heenzakken. Hoe breder je staat hoe meer je uit je hipdrive kan halen.

Ja maar niet straight down! Gewoon schuin naar beneden een meter of 3 voor je uit kijken.

Dit.

Bovendien verschillen de meningen nogal of je nou wel of niet omlaag moet kijken. Dus neem rips advies niet als gospel. Doe vooral wat voor jou het beste werkt. Bij mezelf komt een meer neutrale positie van het hoofd mn form het meest ten goede.

Neutraal zal wel ongeveer een meter of 3 voor je zijn in veel gevallen.
Omhoog kijken, daar zie ik persoonlijk ook het nut totaal niet van in.

Dit.

Bovendien verschillen de meningen nogal of je nou wel of niet omlaag moet kijken. Dus neem rips advies niet als gospel. Doe vooral wat voor jou het beste werkt. Bij mezelf komt een meer neutrale positie van het hoofd mn form het meest ten goede.
Kijk maar eens een filmpje van een willekeurig wk van de ipf, niemand kijkt daar naar beneden.

Terug
Naar boven