MuscleMeat

Waarom de Hijab (hoofddoek)?De Bijbel is nog strenger..

slotje

We zijn teveel bezig met koran en bijbel.We leven in 2007 nu.We moeten die onzin niet meer geloven maar ik zal je topic verder niet vernken.;)

Naar ik meen gaan de bedoelde bijbelverzen in Paulus over het bloothoofds bidden in de kerk van de vrouw, dat idd in sommige kringen totaal 'not-done' is. Let the man check his facts.

verder is het een retoricus en niet zo'n heel goede.

NAIVE, leuk T-shirt heeft ze aan :) Maar inhoudelijk, valt het jullie ook op dat het koran-bijbel is en niet moslim-christen. Tussen boek en de praktijk zit nu eenmaal een wereld van verschil.

Wat mij nu uiteindelijk wel boeit aan dit gewouwel, wat is het punt? Is dit een wedstrijd? Wil de moslim winnen? Zo ja wat is het gevolg dan, na die duizenden filmpjes van baardmansen? Hebben moslims dan aangetoond beter te zijn?

Laatst bewerkt:
Ow, why doe je use engelse words sometimes?

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Meest verkochte boek op aarde.De man die dit boek geschreven heeft zal schatrijk moeten zijn.

Ja helaas de Koran Bevestigt dat ook.. 2:79. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah(God)", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

• Topic Starter Topic Starter
NAIVE, leuk T-shirt heeft ze aan :) Maar inhoudelijk, valt het jullie ook op dat het koran-bijbel is en niet moslim-christen. Tussen boek en de praktijk zit nu eenmaal een wereld van verschil.

Wat mij nu uiteindelijk wel boeit aan dit gewouwel, wat is het punt? Is dit een wedstrijd? Wil de moslim winnen? Zo ja wat is het gevolg dan, na die duizenden filmpjes van baardmansen? Hebben moslims dan aangetoond beter te zijn?

het draait allemaal om het vraag dat door het meisje gesteld wordt,nee het gaat ook niet om wie het meeste punten behaald, het is een Islam inhoudelijke lezing,en Kennis uitbreiden, ik spreek voor mezelf voor dat ik dit filmpje zag,had ik echt geen enkel weet wat de hoofddoek met de Christendom te maken had,maar nu zie ik begrijp ik dat de christelijke vrouwen ook heel erg ontwetend zijn van de Boek waar zij ook "zogenaamd" in geloven.

het draait allemaal om het vraag dat door het meisje gesteld wordt,nee het gaat ook niet om wie het meeste punten behaald, het is een Islam inhoudelijke lezing,en Kennis uitbreiden, ik spreek voor mezelf voor dat ik dit filmpje zag,had ik echt geen enkel weet wat de hoofddoek met de Christendom te maken had,maar nu zie ik begrijp ik dat de christelijke vrouwen ook heel erg ontwetend zijn van de Boek waar zij ook "zogenaamd" in geloven.

En daarvoor ga je af op het relaas van de bidlip in het filmpje... :thumbs:

Nogal arrogant om te stellen dat christelijke vrouwen 'zogenaamd' ergens in geloven overigens.

Ik bedoel, geloof jij dat het menselijk embryo een 'bloedprop' is gedurende enig moment? If so: check developmental embryology classes, If not: dan geloof je ook 'zogenaamd' in de koran.

Het stringent gebruik van hoofddoeken ken ik in de christelijke wereld eigenlijk alleen nog maar bij 'de vergadering der gelovigen', een redelijk obscure, bij vlagen sektarische gemeenschap. Komt erg weinig meer voor, met name in de Achterhoek. De door bidlip aangehaalde versen uit Paulus hebben voor zover ik weet weerslag op de situatie tijdens het bidden. Dan mag de vrouw niet met onbedekt hoofd 'de goede god prijzen'. In 'de vergadering' kan dat evenwel tot debiele situaties leiden, waarbij kinderen die op christelijke kampen hun doekje vergeten zijn angstig worden voor de reactie van pa in de toekomst, mocht hij erachter komen dat ze zonder hoofdbedekking hebben gebeden. In die kringen is het echter gebruikelijk dat vrouwen een hoed dragen tijdens de diensten. Een andere overeenkomst met veel islamitische diensten is de gescheiden opstelling van mannen en vrouwen tijdens de samenkomsten.

Niettemin is het geheel een jammerlijke vertoning. Beetje als 'see no evil, hear no evil', waarbij het samenbrengen van twee personen die een bepaalde link met de buitenwereld missen tot hilariek kan leiden.

Terug
Naar boven