AndroidHealthClinic

Waarom het zo'n teringzooi is in de NL-se politiek tegenwoordig!

Bezoekers in dit topic

misschien wel jah :rolleyes:

Het maakt niet uit wat "Opzij" allemaal in-elkaar frutselt, de meeste mannen- en vrouwen willen gewoon de tradionele rol-verdeling.

Kijk, mijn vriendin studeert fiscaal recht. Dus het is wel logisch dat zij de belasting gaat doen. Maar dat is gewoon een uitzondering, voor de rest doe ik de technische klussen in huis, zij ruimt af en toe wat op,. geen probleem lijkt me :)
 
volgens mij zijn het ook alleen maar mannen die zich hier zo druk over maken.........beetje jaloers om door een vrouw opzij geschoven te worden ( of bang dat een vrouw je baan kan inpikken)?
;)
 
no problem wordt ik toch lekker huisman.....;)
 
volgens mij zijn het ook alleen maar mannen die zich hier zo druk over maken.........beetje jaloers om door een vrouw opzij geschoven te worden ( of bang dat een vrouw je baan kan inpikken)?
;)

heb jij alweer een baan dan? werkeloze antilliaan, veel lager kan een mens niet zinken
emo.gif
 
in belgie is de situatie nog veel erger en hier zijn er niet zoveel vrouwen dacht ik
 
nou sorry hoor, maar ik zie maar weinig vrouwelijke betonvlechter, stratenmakes, metselaars, schilders, bouwvakkers etc etc etc.

Je kijk is nogal mannelijk gekleurd... Het zwaarste werk gebeurt tegenwoordig op de ambulance. Die voeren heel wat meer zware handelingen per dag uit dan de gemiddelde bouwvakker. Nu denk ik wel dat er relatief veel mannen op de ambulance zijn te vinden, maar het geeft wel aan dat je kijk op de situatie flink gekleurd is. Daarbij: ik heb met vrouwen samengewerkt die zo hard kunnen werken dat ik bekaf thuiskwam na een dienst van 8 uur, ook op de vuilniswagen.

Daarbij is er natuurlijk een heel ander aspect van de banen waar jij het over hebt: buiten het lichamelijke aspect ervan is er het sociale aspect. Emancipatie is daar geheel afwezig zeg maar, net zoals werken in de zorg voor veel mannen per definitie onaantrekkelijk is. Doen alsof het alleen om de lichamelijke belasting gaat bij dergelijke banen is struisvogelpolitiek. :D
Ik begrijp waarom vrouwen niet in de bouw gaan werken en ik kan me ook voorstellen dat het werk in de zorg voor veel mannen gekmakend kan zijn. Maar dat is imo gevolg van halfslachtige emancipatie, niet van ongeschiktheid van een bepaald geslacht voor bepaald werk.

Daarbij is er zowel in de bouw alsook in de zorg de afgelopen vijftig jaar een enorme beweging gaande richting afname van lichamelijke belasting tijdens het werk.
 
heb jij alweer een baan dan? werkeloze antilliaan, veel lager kan een mens niet zinken
emo.gif

ik denk dat ik gelukkiger ben dan jij beste man............ik geniet tenminste nog van het leven; en werkloos ben ik al helemaal niet!
:p
 
Back
Naar boven