AndroidHealthClinic

Waarom is het met AAS plots wel mogelijk om vet te verliezen en spiermassa bij te komen?

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
Hey

Ondertussen is het wel algemeen geweten dat je naturel geen vet kunt verliezen terwijl je spiermassa aan het bijkomen bent. Want voor het ene heb je een calorietekort nodig en voor het andere een calorieoverschot.

Maar waarom lukt dat dan plots wel met AAS? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de regel van calorietekort/-overschot niet meer opgaat.
En kom nu niet gewoon af met "trenbolone is one hell of a drug", want blijkbaar lukt het ook al met gewone testkuurtjes. Gisteren nog las ik een post van iemand die een cutkkurtje deed test only op 250mg en wiens gewicht op het einde hetzelfde was als bij het begin van de kuur, maar zijn vet was wel flink gedaald. Aangezien zijn gewicht hetzelfde gebleven is ondanks het vetverlies, moet hij dus ook wel spiermassa aangekomen zijn...

Help me out here, bro's

Hou ook rekening met vasthouden van vocht/glycogeen/bloedvolume. ;-) daar zitten ook aardig wat kilo's in.
Alle AAS zijn eiwitsparend, dus zal afbraak van spierweefsel nihil zijn, ook al zit je onder calorisch onderhoud. Zonder AAS verlies je altijd wel wat spierweefsel onder dezelfde omstandigheden.
En daarbij ben ik, in tegenstelling tot vele anderen, wel van mening dat AAS vetverbrandende werking heeft. Hogere testosteronwaarde zorgt nu eenmaal voor een snellere stofwisseling.

Kan wel degelijk zonder die troep, het is alleen een stuk lastiger

Het kan zeker zonder AAS. bv een dikz*k met weinig spiermassa die net begint met trainen. Met weinig spiermassa maak je sneller spiermassa aan. Met meer vet raak je ook makkelijker vet kwijt. Hoe meer spiermassa en hoe minder vet hoe moeilijker het word dus. Tot die 2 elkaar kruisen op een punt zal je daar AAS bij nodig hebben om nog spiermassa aan te kunnen zetten terwijl je vet verliest.
En hoe langer je er over doet hoe makkelijker het is.

Ja je eerste kuurtje lukt dat nog wel. Maar na een aantal kuurtjes.... Ik kan niet droger worden en massa aanzetten tegelijk hoor.

Is ook aanleg.

Tijdens mijn cut van 13% naar 7% zijn mijn biceps en triceps (de rest kon ik niet trainen vanwege blessure) significant gegroeid, dus dat hele verhaal van "calorietekort = geen spieropbouw" is geen regel. Het is eerder zo dat het veel moeilijker is om spieren op te bouwen, en je makkelijker spieren verliest met lage calorie-inname.

Het belangrijkste met eten is dat je alle stoffen binnen krijgt. De hoeveelheid energie gaat gepaart met verbruik, het verschilt dus heel erg per persoon of je nu veel of niet zo veel moet eten. Eten meten is weten.

Er zijn situaties waarin je als naturel wat droge massa wint terwijl je vetmassa verliest, maar dat is niet iets wat blijft duren.

Als je kuurt dan blokkeer je eigenlijk de werking van cortisol, dus spieren worden gespaard van de effecten van cortisol. Het is niet zo dat je veel spiermassa kan winnen bij een energietekort, maar de massa blijft beter beschermd, en je spieren worden voller (vocht).

Je kan dus niet langdurig tegelijk cutten en groeien als je kuurt, zelfs met AAS moet je een calorie-overschot hebben om te blijven groeien.

Verder is AAS geen troep maar gewoon gesynthetiseerde testosteron, al dan niet getweaked.

Hou ook rekening met vasthouden van vocht/glycogeen/bloedvolume. ;-) daar zitten ook aardig wat kilo's in.
Alle AAS zijn eiwitsparend, dus zal afbraak van spierweefsel nihil zijn, ook al zit je onder calorisch onderhoud. Zonder AAS verlies je altijd wel wat spierweefsel onder dezelfde omstandigheden.
En daarbij ben ik, in tegenstelling tot vele anderen, wel van mening dat AAS vetverbrandende werking heeft. Hogere testosteronwaarde zorgt nu eenmaal voor een snellere stofwisseling.

Amen.

Ja bij een ecto als jij wel andro, een vetklep als ik niet hoor haha..

Tijdens mijn cut van 13% naar 7% zijn mijn biceps en triceps (de rest kon ik niet trainen vanwege blessure) significant gegroeid, dus dat hele verhaal van "calorietekort = geen spieropbouw" is geen regel. Het is eerder zo dat het veel moeilijker is om spieren op te bouwen, en je makkelijker spieren verliest met lage calorie-inname.

als beginner wel maar niet als gevorderde bb er

Nou? ik heb vele voorbij zien komen die zijn zwaarder geworden zelfde vet en alleen meer spieren.. en meeste ana's zijn allemaal droog lijkt het wel

Terug
Naar boven