MuscleMeat

Waarom ookalweer?

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Met het oog op vetverlies in de cut, waarom eet je de calorieen voor krachttraining wel, en de calorieeen die je verbrand met cardio niet? Als je vet wilt verliezen, waarom zou je dan niet gewoon die krachttraining-calorieen niet eten? Of kan je lichaam krachttraining niet op je vet aanspreken?

Ik snap niets van wat je zegt. Dat kan er aan liggen dat ik maar 4 uur heb geslapen vannacht, maar ik denk eerder dat het eraan ligt dat er niets van klopt wat je nou zegt.
Je verbrand een x aantal calorieën per dag. Je eet een x aantal calorieën per dag. Eet je meer dan dat je verbrand, dan kom je aan, en andersom val je af. Natuurlijk tel je elke calorie die je verbrand mee, of dat nou cardio is of krachttraining.

Ik zou sowieso de kt-calorieen niet eten. Ik bedoel, waarom zou je?

Ten eerste verbrand je met KT gemiddeld veel minder Kcal dan cardio.

Ten tweede ga je meestal al uit van een hoger onderhoudsniveau, omdat je een activiteitsfactor hebt meegenomen in je berekening.

Het komt allemaal op gemiddeldes aan, als je bijvoorbeeld een rondje met de hond loopt of je naar je werk fietst verbrand je ook calorieën. Die je ga je toch ook niet specifiek meerekenen in je schema?

Kcal in - kcal uit.

Veel simpeler kan het niet worden toch ?

En minder kcal verbranden door KT, in welk tijdsbestek ? Een uur zware KT verbrand al veel, mss wel meer dan even die cardio op het einde, pas hierop je voeding aan, voila.

Blijft een rekensom icm kijken, wegen, meten en vooral in de spiegel kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Kcal in - kcal uit.

Veel simpeler kan het niet worden toch ?

En minder kcal verbranden door KT, in welk tijdsbestek ? Een uur zware KT verbrand al veel, mss wel meer dan even die cardio op het einde, pas hierop je voeding aan, voila.

Blijft een rekensom icm kijken, wegen, meten en vooral in de spiegel kijken.

Ik ga snel naar de sportschool, maar ik leg het even snel zo uit;

Stel, je onderhoud is 3000 calorieen. Op dag 1 doe je alleen een uur cardio, op dag 2 een uur cardio + krachttraining. Met het uur cardio verbrand je 600 calorieen. Voor krachttraining neem je 500 extra erbovenop, calorieeen, dat wordt altijd gezegt en zoveel verbrand je ongeveer.

Zoals Centaur het uitlegt in de sticky's, moet je gewoon je onderhoud eten, maar NIET de calorieeen die je verbrand met cardio. NIET minder eten dan dat je nodig hebt, want afvallen is niet hetzelfde als alleen vet afvallen. Je spieren wil je houden immers, dus minder eten dan dat je nodig hebt is niet verstandig.

Oftewel;

Dag 1 eet je 3000 calorieen, en verbrand je 600 calorieen met cardio. 600 in de min.
Dag 2 moet je 3500 calorieen innemen, verbrand je 600 calorieeen met cardio. 500 calorieen verbrand je met krachttraining. oftewel; 600 in de min.

Nu is m'n vraag, waarom moet je op een dag waarop je krachttraining doet, meer eten dan op een dag dat je dat niet doet? Waarom zou je als je krachttraining doet niet gewoon de 3000 calorieen eten, dan heb je in totaal toch 1100 calorieen in de min, (600+500) ipv alleen 600?

Hoop dat iemand 't snapt.

Euh nee, mij ben je al ff kwijt

Ik ga snel naar de sportschool, maar ik leg het even snel zo uit;

Stel, je onderhoud is 3000 calorieen. Op dag 1 doe je alleen een uur cardio, op dag 2 een uur cardio + krachttraining. Met het uur cardio verbrand je 600 calorieen. Voor krachttraining neem je 500 extra erbovenop, calorieeen, dat wordt altijd gezegt en zoveel verbrand je ongeveer.

Zoals Centaur het uitlegt in de sticky's, moet je gewoon je onderhoud eten, maar NIET de calorieeen die je verbrand met cardio. NIET minder eten dan dat je nodig hebt, want afvallen is niet hetzelfde als alleen vet afvallen. Je spieren wil je houden immers, dus minder eten dan dat je nodig hebt is niet verstandig.

Oftewel;

Dag 1 eet je 3000 calorieen, en verbrand je 600 calorieen met cardio. 600 in de min.
Dag 2 moet je 3500 calorieen innemen, verbrand je 600 calorieeen met cardio. 500 calorieen verbrand je met krachttraining. oftewel; 600 in de min.

Nu is m'n vraag, waarom moet je op een dag waarop je krachttraining doet, meer eten dan op een dag dat je dat niet doet? Waarom zou je als je krachttraining doet niet gewoon de 3000 calorieen eten, dan heb je in totaal toch 1100 calorieen in de min, (600+500) ipv alleen 600?

Hoop dat iemand 't snapt.
Want door cardio te doen verbrand je alleen vet en een tekort aan eten zorgt voor spierafbraak? Nee man, er zit geen verschil tussen qua vet-/spierafbraak. Mits je aan je eiwit- en vetbehoeftes komt.

Terug
Naar boven