AndroidHealthClinic

Waarom schieten we zwervers niet dood?

kees1985 zei:
ach ja zwervers doen indd geen bijdrage aan de sameleving....maar ik moet zeggen dat ik nooit last heb van zwervers tot ik laatst ff met een paar maten op de walle was toen werd ik lastig gevallen door een zwerver en dat was nog een maroc ook!!! nou hoe rot kan t weze!?

verder vind ik wel dat zwervers een groot minpunt zijn voor het straat beeld in bepaalde steden...dus de kogel?! zal dr nie van wakker liggen maar laten we eerst aanpakken waar we als nederlander echt last van hebben! :rolleyes: en dan weten de meest ehier wel wat ik bedoel!
en wat hebben deurwaarders voor bijdrage in de samenleving? en Balkenende?

moeten we die ook maar lozen? ( of tellen negatieve bijdragen ook mee?):D

• Topic Starter Topic Starter
Deurwaarders halen geld op dat mensen niet willen terugbetalen. ;)

niet willen of kunnen.

je zal net zonder werk zitten, je schulden lopen verder, en een schuldaanvraag schuldsanering duurt 4 maanden?

en zo raken mensen dakloos en aan lager wal, deurwaarders zien de meeste klanten als nummer............:eek:

( veel van dit soort schrijnende gevallen gezien in mijn vrijwilligersjob!)

Wat een intelligentie,Lauw!

Lauw voor je je mening uit moet je eerst en vooral zorgen dat kennis aan die mening voorafgaat.
Naar mijn mening getuigt je tekst van een hele sumiere kennis. Je denkt juist zoals de kolonisatoren dertijds. Het komt over alsof jouw 'ras' (wat ook het mijne is) meer 'mentale capaciteiten' heeft dan bepaalde andere. En dat je ze daarom nog niet moet gaan discrimineren, maar eerder 'beschaving' bijbrengen. Het feit dat je zegt dat de ene meer mentale capaciteit heeft dan de andere is reeds pure discriminatie. Je zegt dat normen zouden vervagen wanneer je mensen die op de rand van de maatschappij leven zou doden. Wat is dat nu voor ridicule uitspraak? Eerst en vooral doodt je geen mensen en ZEKER NIET omdat je hen minderwaardig ACHT. Ook wordt altijd alle schuld op de turken en marokkanen geschoven. De schuld op de allochtonen -de zondebokken van onze maatschappij- steken is de makkelijkste weg voor een gefrustreerd mens. Ik ontken vanzelfssprekend niet dat er problemen zijn met allochtonen. Dat is een feit. Maar dat moet genuanceerd worden! Eerst en vooral komt 90% van hen hier in de lage sociale klasse terecht. Het is reeds geweten dat er meer problemen zijn in het algemeen bij de lagere sociale klasse. Het zijn dus problemen veroorzaakt door hun sociale klasse, en niet door hun afkomst! Het is natuurlijk een feit dat culturen enorm verschillen. En dat daardoor soms hevige discussies ontstaan. Het erge is dat de media deze verrechtsing helemaal naar zijn hand zet. Ik besef nu juist dat ik beter stop met typen, het heeft toch geen zin. Omdat ik WEET dat jij hier geen kritische blik op KUNT werpen. Dat je met dezelfde archaische oerinstincten zal redeneren als anders. Nog veel plezier in het leven.

kritiek

Nog eens: het is echt ongelooflijk wat hier allemaal gezegd wordt. Ik ben voorstander van vrijemeningsuiting maar niet wanneer die zonder enige nuance voorkomt.

Heeft Marokko al zijn kadaster open gegooid? Zodat we kunnen zien hoeveel poen een Mocro uit Marokko trekt en uit Nederland?

willempie zei:
Lauw voor je je mening uit moet je eerst en vooral zorgen dat kennis aan die mening voorafgaat.
Naar mijn mening getuigt je tekst van een hele sumiere kennis. Je denkt juist zoals de kolonisatoren dertijds. Het komt over alsof jouw 'ras' (wat ook het mijne is) meer 'mentale capaciteiten' heeft dan bepaalde andere. En dat je ze daarom nog niet moet gaan discrimineren, maar eerder 'beschaving' bijbrengen. Het feit dat je zegt dat de ene meer mentale capaciteit heeft dan de andere is reeds pure discriminatie.
Als voorbeeld haal ik 2 verschillende rassen aan, een jood (Albert Einstein) en een n*ger (kofi Annan).
Ik zal NOOIT EN TE NIMMER een bepaalde eigenschap aan een compleet volk of ras toedichten.
Bijvoorbeeld: het is bekend dat Aziaten gemiddeld het slimste ras zijn en n*gers gemiddeld het domst. Betekend dat dan dat ALLE n*gers dom zijn en ALLE Aziaten slim? NEE! Er zijn genoeg slimme n*gers (van Nelson Mandela t/m Chris Rock) en er zijn genoeg domme Aziaten (ik moet nog effe de sociale werkplaatsen in Nederland af voor voorbeelden :D).
Het is geen discriminatie dat sommige mensen meer mentale capaciteiten hebben als anderen, dat is een feit. Als jij dat onzin vindt zeg je dus dat iedereen geboren wordt met dezelfde mentale capaciteiten. Dat kan je bewijzen door ons even het principe achter kwantummechanica uit te leggen.

willempie zei:
Je zegt dat normen zouden vervagen wanneer je mensen die op de rand van de maatschappij leven zou doden. Wat is dat nu voor ridicule uitspraak? Eerst en vooral doodt je geen mensen en ZEKER NIET omdat je hen minderwaardig ACHT.
En daar ben ik het roerend mee eens. Er zijn 6 miljoen joden, zigeuners, homo’s en politiek andersdenkenden die het hier ook roerend mee eens zijn.

willempie zei:
Ook wordt altijd alle schuld op de turken en marokkanen geschoven. De schuld op de allochtonen -de zondebokken van onze maatschappij- steken is de makkelijkste weg voor een gefrustreerd mens. Ik ontken vanzelfssprekend niet dat er problemen zijn met allochtonen. Dat is een feit. Maar dat moet genuanceerd worden! Eerst en vooral komt 90% van hen hier in de lage sociale klasse terecht. Het is reeds geweten dat er meer problemen zijn in het algemeen bij de lagere sociale klasse. Het zijn dus problemen veroorzaakt door hun sociale klasse, en niet door hun afkomst! Het is natuurlijk een feit dat culturen enorm verschillen. En dat daardoor soms hevige discussies ontstaan. Het erge is dat de media deze verrechtsing helemaal naar zijn hand zet.
Juist! Het is een feit dat er problemen zijn met Turken en Marrokanen (nou ja, Turken veroorzaken eigenlijk nauwelijks problemen). Die problemen ontstaan door cultuur en geloof en NIET omdat ze toevallig uit Marokko, Turkije of Oezboekoestan komen. Echter, in Nederland hebben we jaren geprobeerd deze problemen op te lossen door begrip en respect en door de media onder druk te zetten vooral niet teveel negatieve berichten over onze allochtone medeburger de wereld in te strooien. De moord op Theo van Gogh smeet Nederland de waarheid in het gezicht, deze aanpak werkt niet. Met deze aanpak is de integratie mislukt. Wij hebben geleerd hun cultuur te respecteren, met godsdienstles op de Mavo heb ik alles uitgelegd gekregen waarom Mustafah wat humeurig kan zijn, dat komt omdat kleine Mustafah al de hele dag niets gegeten heeft en dat komt door een islamitisch feest genaamd de Ramadan. Echter, niemand heeft Mustafah uitgelegd dat het in Nederland niet hoort om je slechte humeur af te reageren op blonde meisjes in korte rokjes puur en alleen omdat het blonde meisjes in korte rokjes zijn. Respect moet van 2 kanten komen.
We moeten er alleen wel voor waken dat we niet alle allochtonen over 1 kam scheren. Mijn grootste angst is dat de ‘goede ‘allochtonen moeten bloeden voor de ‘slechte’ allochtonen (en ik vermoed dat we deze angst delen).

willempie zei:
Ik besef nu juist dat ik beter stop met typen, het heeft toch geen zin. Omdat ik WEET dat jij hier geen kritische blik op KUNT werpen. Dat je met dezelfde archaische oerinstincten zal redeneren als anders. Nog veel plezier in het leven.
Wat zijn archaïsche oerinstincten? Heb je nog knappe zussen? Ik voel een onstuitbare voortplantingsdrift. Eigenlijk ben ik zo geil dat het me niet uitmaakt of je zussen knap zijn. En hoe zit het met je moeder?

willempie zei:
Naar mijn mening getuigt je tekst van een hele sumiere kennis. Je denkt juist zoals de kolonisatoren dertijds. Het komt over alsof jouw 'ras' (wat ook het mijne is) meer 'mentale capaciteiten' heeft dan bepaalde andere. En dat je ze daarom nog niet moet gaan discrimineren, maar eerder 'beschaving' bijbrengen. Het feit dat je zegt dat de ene meer mentale capaciteit heeft dan de andere is reeds pure discriminatie. Je zegt dat normen zouden vervagen wanneer je mensen die op de rand van de maatschappij leven zou doden. Wat is dat nu voor ridicule uitspraak? Eerst en vooral doodt je geen mensen en ZEKER NIET omdat je hen minderwaardig ACHT. Ook wordt altijd alle schuld op de turken en marokkanen geschoven. De schuld op de allochtonen -de zondebokken van onze maatschappij- steken is de makkelijkste weg voor een gefrustreerd mens. Ik ontken vanzelfssprekend niet dat er problemen zijn met allochtonen. Dat is een feit. Maar dat moet genuanceerd worden! Eerst en vooral komt 90% van hen hier in de lage sociale klasse terecht. Het is reeds geweten dat er meer problemen zijn in het algemeen bij de lagere sociale klasse. Het zijn dus problemen veroorzaakt door hun sociale klasse, en niet door hun afkomst! Het is natuurlijk een feit dat culturen enorm verschillen. En dat daardoor soms hevige discussies ontstaan. Het erge is dat de media deze verrechtsing helemaal naar zijn hand zet. Ik besef nu juist dat ik beter stop met typen, het heeft toch geen zin. Omdat ik WEET dat jij hier geen kritische blik op KUNT werpen. Dat je met dezelfde archaische oerinstincten zal redeneren als anders. Nog veel plezier in het leven.

Jij begrijpt er echt helemaal niets van he willempie? Waar lees je dat Lauw een hekel heeft aan joden of n*gers of wat dan ook? Het sarcasme uit de eerste alinea droop er werkelijk van af bij hem, had je dat niet in de gaten? Ik vond die post juist een van de meest genuanceerde uit deze thread maar goed.

"Je zegt dat normen zouden vervagen wanneer je mensen die op de rand van de maatschappij leven zou doden. Wat is dat nu voor ridicule uitspraak?"

??? Jij vindt dus dat ze wél moeten worden doodgeschoten?

Laatst bewerkt:
lijkt me geen goed idee..kogels zijn duur..zo kost het ons NOG meer geld!:( laat de natuur maar haar werk doen...uiteindelijk sterft alles zonder interventie van de mens wel uit:D

wees dan echt consequent grof.

Ik schat dat er wel wat zwervers rondlopen, misschien een idee om ze te gebruiken als zandzakvulling.... Kunnen we niet op een bepaald manier onze dijken er mee verhogen??? Houden ze temminste nog het water tegen:)

willempie zei:
Nog eens: het is echt ongelooflijk wat hier allemaal gezegd wordt. Ik ben voorstander van vrijemeningsuiting maar niet wanneer die zonder enige nuance voorkomt.
VRIJE meningsuiting??

je moet in Amersfoort ( tijdens je werk) maar eens zeggen tegen een parkeerwout: "ik VIND je een kl***zak"

niks vrije meningsuiting, je word ter plekke aangehouden wegens BEDREIGING van een ambtenaar in functie!! ( zoiets mag een ambtenaar blijkbaar zelf vaststellen)

ik ben niet meegegaan omdat bovenstaande in een discussie ter sprake kwam, hij had me ook niet meegekregen voor bedreiging: wel voor poging doodslag als hij dit mij geflikt had......

parkeerwouten in Amersfoort: die mogen ze wel doodschieten......vind ik:D

blijft trouwens een leuk programma! Afgelopen aflevering ging over de vraag of masturberen in de trein mag. De aflevering daarvoor over (uiterlijke) schoonheid. Echt leuk :)

Haha, wat was de uitkomst van de discussie over raggen in de trein? Zolang je je voeten niet op de bank hebt mag het?

dat het eigenlijk heel raar is dat masturberen in het openbaar niet geoorloofd is (mits je het netjes houdt). Het is immers net als met jeuk; als je dat hebt moet je gewoon kunnen krabben. De reden dat je de one eyed snake niet gaat petten is enkel en alleen uit schaamte. Maar waarom is er die schaamte? Nou, dat antwoord is een btje in het midden gebleven jammer genoeg. Niettemin interessant.

Terug
Naar boven