XXL Nutrition

Waarom Turkije toch bij de EU moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat je dat zo stelt maat, maar ik begrijp waar het vandaan komt.
Jij vind het kennelijk normaal dat er zo onderdrukking in de wereld is naar minderheden en vrouwen?

Toevallig had ik nog niet eens aan de genocide gedacht.
Naast die vreselijke gebeurtenis valt er nog genoeg te zeggen om een lidmaatschap definitief van de baan te vegen.

De Armeense Genocide kan niet als pressiemiddel gebruikt worden omdat erkenning ervan nooit als eis voor toetreding is gesteld aan Turkije.

Jammer dat je dat zo stelt maat, maar ik begrijp waar het vandaan komt.
Jij vind het kennelijk normaal dat er zo onderdrukking in de wereld is naar minderheden en vrouwen?

Toevallig had ik nog niet eens aan de genocide gedacht.
Naast die vreselijke gebeurtenis valt er nog genoeg te zeggen om een lidmaatschap definitief van de baan te vegen.

Wat kan ik net met zo'n reactie van jou? Mij beschuldigen dat ik onderdrukking normaal vind? Ik heb het over Turkije en niet over andere landen.

Met Turkije is genoeg mis, maar de mensenrechten situatie is niet veel anders dan in bijvoorbeeld Griekenland of Spanje. Zullen we die dan maar uit de EU gooien?

Serieus dit is weer eens een non discussie als bullshit aantijgingen worden opgeworpen.

Die onderdrukking, achterhaalde ideeen, zeer foute normen etc. komen net zo goed voor in Turkije.
Voel je niet persoonlijk aangevallen, ik bedoel het niet verkeerd.

Ik kap er nu wel mee, wil geen kwade gezichten nu!

De Armeense Genocide kan niet als pressiemiddel gebruikt worden omdat erkenning ervan nooit als eis voor toetreding is gesteld aan Turkije.

Formeel niet, maar er is wel een resolutie over aangenomen in een eerder stadium. Inmiddels is bij de gesprekken over toetreding de erkenningseis gedropt, maar die resolutie op zich staat volgens mij nog.

Mijn 9 argumenten tegen een toetreding van Turkije in de EU:

1. Turkije is niet Europees
2. Historisch gezien zijn de Turken altijd de vijanden van Europa geweest
3. De onderdrukking van de Koerden
4. Politiek geweld
5. Eremoorden op vrouwen en meisjes
6. Europa wordt Turks
7. Turks revanchisme
8. EU steunt fundamentalisten
9. Negationisten

Conclusie: Turkije mag niet toetreden in de Europese Unie.

Turkije als bevoorrechte handelspartner van Europa zou naar mijn mening een veel beter idee geweest zijn.

Die onderdrukking, achterhaalde ideeen, zeer foute normen etc. komen net zo goed voor in Turkije.
Voel je niet persoonlijk aangevallen, ik bedoel het niet verkeerd.

Ik kap er nu wel mee, wil geen kwade gezichten nu!

Dus weet je zeer weinig over de situatie in Turkije. Misstanden die daar voorkomen zijn niet van dien aard dat je kan spraken over een land met grote radicale invloeden. Maar zoals ieder land met een grote moslimbevolking heb je ook een vertegenwoordiging van extremisten.

Overigens ben ik tegen toetreding, maar zie wel dat vanuit de EU weinig stokken zijn om te slaan als je kijkt naar welke landen zijn toegetreden tot de EU in de laatste jaren. Mijn persoonlijke mening heeft weinig invloed op wat de EU straks gaat beslissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven