XXL Nutrition

wanneer beginnen met cutten na een kuur?

builder

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik zit op dit moment in m,n sust/bold/winny kuur.
ik ben daar ergens in april mee klaar.
daarna wordt t nog een maandje nakuren met nolvadex.
nu wil ik wel voor de zomer ietsje droger zijn.
gewoon een paar procent eraf.
zit op dit moment op 15% en zou graag naar 11 a 12% willen.
wanneer zou ik daar t beste mee kunnen beginnen?

Je kan aan het eind van je kuur al je kcal inname langzaam af gaan bouwen,maar ik zou hem gewoon ff hoog houden en het ff "vast" trainen anders is de kans groot dat je massa zal moeten gaan inleveren.

Ik zou toch wel 1-2 maanden hoog blijven in je kcal

Ik zou idd niet te snel omlaag in kcals gaan maar proberen met cardio langzaam je vet te verbranden.

Zolang je rond de 65% van je max hartslag blijft,verbrandt je geen spieren.

slow but steady...

met de anti-catabole eigenschappen van de as, zou je ook nu al kunnen cardio-en.
cardio tijdens de kuur brengt bovendien een aantal voordelen met zich mee die niet te versmaden zijn. denk bv. aan een effectievere omgang van je lijf met zuurstof, je hart groeit ervan (natuurlijk met mate maar toch) enz.
zou altijd aan cardio doen tijdens een kuur anders ben je klaar met je massa kuur en zit je na afloop met een vette pens.
en het komt en makkelijker aan dan af!!!! :mad:

gr d

o bij mij gaat het er makkelijker af dan aan :D

tja, het is oneerlijk verdeeld in de wereld :mad:

maar aankomen is voor jou weer moeilijker, dan voor mij :p

groet dennis

ja ik ben 13 kilo in 4 weken aangekomen dat is erg moeilijk :D

Ik zou zeker 2 maanden wachten met cutten.
Ligt ook een beetje aan de gebruikte middelen, maar ik zou zeker wachten totdat je HPTA voor een heel groot deel hersteld is.
Je kunt natuurlijk wel rustig wat cardio op nuchtere maag erbij doen, maar ik zou niet teveel met je cal gaan zakken want dan ga je teveel spiermassa inleveren.

hoe kijken jullie trouwens naar het het nemen van wat cut anabolics (primo met winny, tren only dat soort shit) al na een maand van het nemen van een massa kuur?

Lijikt me niet echt verstandig pampam.
Je HPTA krijgt zo niet de kans om te herstellen en zal na de tweede kuur waarschijnlijk nog langzamer herstellen.

ja zoiets dacht ik ook al :( haha nouja moet ik het volgende keer maar beter inplannen :)

Ik ga in april ongeveer dezelfde kuur doen (test.enanthaat/boldenon/winstrol) en ga de laatste 6 - van in totaal 12 - weken cutten. De kans dat je dan een grammetje spier kwijtraakt lijkt me 0. Waarschijnlijk win je zelfs nog wat spiermassa.

Maar als je het naar de kuur wilt doen zou ik zeker 6 weken wachten.

@navy

Ik ga de eerste 6 weken v.d. kuur niet bulken. Eet ongeveer op onderhoud (wel meer eiwitten)
Week 7-12 ga ik licht hypocalorisch eten en wat meer cardio-en.

nakuren met clen ga je toch ook lager in je BF zitten en je houd je massa toch beter vast!? tenminste zoiets heb ik paar keer gelezen?

• Topic Starter Topic Starter
ja dat zou ik ook wel eens willen weten. want dan plak ik nog wat clen achter m,n nakuur.
kan iemand me daar meer over vertellen?

praetorian zei:
nakuren met clen ga je toch ook lager in je BF zitten en je houd je massa toch beter vast!? tenminste zoiets heb ik paar keer gelezen?

Dat ben ik nu aan het doen. Clen = goed en clen = lekker, je wordt er alleen wel wat moe van en in het begin is het wat moeilijk concentreren. Verder gaat mijn speklaag behoorlijk naar beneden. Ik krijg hier en daar al wat opmerkingen.

Of het daadwerkelijk je spiermassa vasthoudt, weet ik niet. Om iets af te breken in je lichaam (vet in dit geval) zijn er katabole processen aan de gang. En of je spieren tijdens dit proces volledig gespaard blijven vraag ik me af.

Nu zou clen op de een of andere receptor gaan zitten waaraan het zijn anti-katabole effecten ontleent. Nu blijkt dat mensen die receptor niet hebben in tegenstelling tot dieren, waarmee de meeste proeven zijn uitgevoerd.

Ik heb wel iets gelezen dat dit proces bij mensen ietsje anders verloopt. Ik geloof via zogenaamde natriumkanalen of iets dergelijks. Feit is: ze willen het misschien in gaan zetten bij spierdystrofie. dus... iets goeds zal het wel doen :)

Clen wordt in BB voor 2 doeleinden gebruikt:
1. Het verbranden van vet
2. Het blokkeren van de cortisonreceptoren, na de steroidenkuur. Tijdens je kuur schiet je cortisolspiegel omhoog, de steroiden voorkomen echter dat de cortisol je spieren afbreekt doordat ze de cortisonreceptoren blokkeren. Na je kuur is deze blokkade weg, wat betekent dat de hoge cortisolspiegel vrij spel heeft. Met clen kun je de receptoren blokkeren en voorkomen dat de cortisol je spieren afbreekt.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb wel eens gelezen dat bij gebruik van clen je kracht een stuk minder wordt. kan dit kloppen?

Terug
Naar boven