MuscleMeat

Wanneer overstappen op hoger gewicht?

Brainy

Novice
Waardering
0
Ik train nu zo´n 4 maanden met een schema dat gebaseerd is op het 4 day split van 3XL. Het werkt volgens mij redelijk goed, ik heb zo´n 3 kilo er bij getrained in deze periode. Ik weet alleen totaal niet wanneer ik het gewicht van oefeningen kan verhogen. Ik snap dat dit grotendeels een kwestie van gevoel is, maar op het moment doe ik echt maar wat. Kan iemand mij daar iets over vertellen?
Ter indicatie: Ik begon de Barbell bench press met 3x10 met 30 kilo en zit nu op 3x 10 met 50 kilo.

dan heb je al verhoogt ghehe gaat tog goed gewoon max aantal reps met 85% van je 1rm als je meer dan 10 reps uit die 50 kan halen maak je er nu 60 van en probeer daar 3 setjes van te maken of het nu 6 8 of 10 reps zijn maakt niet uit

3 kilo kun jij zien? Ja, als alles in je biceps zit, maar 3 Kg verspreid over je spieren, da's heel knap als je dat kan zien.

vind je? tis anders best een redelijk verschil... als iemand 3 kilo afgevallen is zie je dat ook aardig goed hoor

3 kilo vet is een behoorlijk percentageverschil, vooral als je vrij laag zit. 3 kilo spier is bijna geen verschil, vooral als je vrij hoog zit.
Daar ben ik het toch niet echt mee eens. 3 kilo spiermassa aankomen zie je wel degelijk heel erg goed, zeker in het begin.
Ik ben vanaf dat ik weer begon met trainen 4 kilo aangekomen, iedereen om me heen ziet dat verschil heel goed, en ikzelf ook.
Natuurlijk zal het voor iemand die 125kg weegt minder uitmaken om 3 kilo aan te komen, maar met een gewicht van rond de 85 kilo is dit natuurlijk een ander verhaal. Zeker als je daarbij ook nog een een redelijk laag percentage vet hebt. ;)

Ik doe altijd:

Net als bankdrukken 9/8/7
En meestal zit ik rond de 3e set rond de 5/6
En als ik daar tot de 7 kan, dan doe ik erweer 1.25kg aan elke kant bij.
Zodat ik weer de 3e set ophou bij 5/6 en zo bouw ik dat op.

Begon op 45 kg, en zit nu aan 62.5 in 4 weken, dus gaat redelijk goed:)

Misschien kun je met oplopend gewicht/afnemende reps gaan werken.
Bijvoorbeeld bankdrukken:
30kg x 15 reps
40 x 12
50 x 10
55 x 8
60 x 6
De volgende keer kun je dan die set met 55 kg overslaan, wat meer reps proberen in iedere set, en afsluiten met 62,5 of 65 kg en daar zoveel mogelijk reps van. Na een paar weken gooi je er weer 2,5 kg of 5 kg bij in de laatste set, en maak je de stappen tussen de sets wat groter. Doe maar wat.

imo elke training verhogen

na een korte tijd wisselen van oefening

Hoeveel spiermassa totaal heeft een goedgetrainde bodybuilder?
Hoeveel cleane spiermassa kom jij aan per jaar?
Als jij 3kg pure spiermassa aankomt zul je dat zeker goed zien.
En dan heb ik het niet over die kg´s die je het eerste jaar aankomt
Want dat komt iedereen een lading vet en spiermassa aan.

Terug
Naar boven