XXL Nutrition

Wanneer wat te eten.

PabloDiablo

Novice
Waardering
0
Ik kan niet goed vinden wanneer ik wat moet eten en dan vooral t.o.v. mijn trainingen. Mijn doel is zoveel mogelijk droge massa te krijgen. Ik heb een "klassiek" trainingsschema, van 3 maal per week(ma/wo/vrij) een totale training van alle spiergroepen.

Hier mijn globale schema:

ochtend: 25 gr whey isolaat, 2 scheppen NO-xplode (op trainingsdagen), magere Griekse yoghurt
na trainingsochtend: 25 gr whey isolaat
middag: blik tonijn, uitjes, kappertje etc of 150 gram rode linzen
avond: wat de pot schaft minus koolhydraten, maar extra vlees en/of vis
voor het slapen gaan: magere kwark en multivitaminen

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten.

Je wilt dus blijven zoals je bent? Nee oke, want flinks groeien zal je hier niet van.

Tip? Ga lezen.

Wacht..

ochtend: magere Griekse yoghurt
na trainingsochtend:
middag: blik tonijn, uitjes, kappertje etc of 150 gram rode linzen
avond: wat de pot schaft minus koolhydraten, maar extra vlees en/of vis
voor het slapen gaan: magere kwark

Dit is het enige eten.
Dit is niks man, meer eten gap.

Mix 100 gram havermout bij je ochtendshake. Dat zijn toch weer 380 kcal met overwegend langzame koolhydraten wat altijd goed is binnen een bulkschema.

Goeie schema :p Hiermee ga je zeker afvallen :D

Ga even inlezen over bulk/cut

Wat hierboven staat. Ga even lezen over eten.

Timing van je eten doet er niet toe. Zorg er gewoon voor dat je per dag je macro's haalt. als je hebt gelezen over voeding snap je ook wat hier staat.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik bereken wat ik eet en wat ik verbrand kom ik op een plus van 500kcal! In totaal kieper is minimaal 450gram eiwit per dag naar binnen. Daarbij komt dat het stilzitten mij een "vorstelijk" vetpercentage heeft gegeven van 21% en is mijn kracht in vergelijking wat ik deed met Krav Maga hopeloos achteruit gegaan.

Het probleem bij veel posts is dat het pseudo-weterschappers zijn (veel tegenstrijdige posts), waarbij ik met hulp van pubmed.com toch een stuk verder kom (waar trouwens ook veel tegenstrijdige dingen worden geschreven). Kan alleen niet veel vinden over de exacte timing van de voeding, omdat dit nauwelijks onderzocht is. Er moet een optimum zijn voor het moment van de opname. Vandaar dat ik opzoek ben naar die momenten. Enige wat ik vond is dat in de ochtend je het beste zo snel mogelijk kan gaan beginnen met het binnenkrijgen van eiwitten en voor het slapen gaan ook wederom een lading, voor het herstel.

Als ik bereken wat ik eet en wat ik verbrand kom ik op een plus van 500kcal! In totaal kieper is minimaal 450gram eiwit per dag naar binnen. Daarbij komt dat het stilzitten mij een "vorstelijk" vetpercentage heeft gegeven van 21% en is mijn kracht in vergelijking wat ik deed met Krav Maga hopeloos achteruit gegaan.

Het probleem bij veel posts is dat het pseudo-weterschappers zijn (veel tegenstrijdige posts), waarbij ik met hulp van pubmed.com toch een stuk verder kom (waar trouwens ook veel tegenstrijdige dingen worden geschreven). Kan alleen niet veel vinden over de exacte timing van de voeding, omdat dit nauwelijks onderzocht is. Er moet een optimum zijn voor het moment van de opname. Vandaar dat ik opzoek ben naar die momenten. Enige wat ik vond is dat in de ochtend je het beste zo snel mogelijk kan gaan beginnen met het binnenkrijgen van eiwitten en voor het slapen gaan ook wederom een lading, voor het herstel.

450gram eiwitten is overdoing it :D

overdag pak je best whey, dit zijn eiwitten die snel worden opgenomen, zit vooral in vis, vlees,...
voor het slapen gaan caseine, zit in kwark, melk, yoghurt, bestaat ook als supplement btw

Wanneer je de voeding binnenkrijgt speelt niet zo een grote rol als de juiste hoeveelheden binnen krijgen op een dag. Dat is omdat de opname vele uren kan duren(dan heb ik het natuurlijk niet over snelle suikers).

Als je echt een goed voedingsschemawilt dan zul je al als eerste eens moeten berekenen hoeveel je per dag verbruikt. Dan ga je kijken of je wilt bij komen of afvallen, en dan ga je meer of minder dan je onderhoud eten. En dan ben je al goed op weg met het maken van je schema.

450 gram eiwitten doe dat maar eens makkelijk door de helft
Vvm x 2 is je hoeveelheid eiwitten

• Topic Starter Topic Starter
Dat scheelt weer! Hoewel ik 0,8 - 5 gram/kg lichaamsgewicht, eiwit tegenkwam in verschillende boeken/websites. Zelfs een grote vleeseter als ik heb soms moeite om aan mijn 450 gram te komen. Wellicht moet ik er wat van afhalen en iets meer kijken naar het totaal aan energie inname.

Dat scheelt weer! Hoewel ik 0,8 - 5 gram/kg lichaamsgewicht, eiwit tegenkwam in verschillende boeken/websites. Zelfs een grote vleeseter als ik heb soms moeite om aan mijn 450 gram te komen. Wellicht moet ik er wat van afhalen en iets meer kijken naar het totaal aan energie inname.

Ik ben ook nog maar net begonnen maar ben toch al aardig op weg en kan bijna aan een eerste cut beginnen. Maar als je spieren wilt kweken wat jou bedoeling is moet je de volgende regels hanteren.

1) Ongeveer 2x je lichaamsgewicht aan eiwitten.
2) Als je te lui bent om te gaan uitrekenen wat je eten moet zorg dan dat je minimaal deze producten 1 maal per dag binnen krijgt. Brinta, Havermout, Rijst en bananen. Van elk product 100gr en 2 bananen per dag.
3) Smeer op je boterhammen een lekkere laag pindakaas. Krijg je voornamelijk goede vetten binnen.

Als je 2 whey shakes per dag neemt en 1 bak franse magere kwark (500gr) krijg je al ongeveer zo'n 90gr eiwitten binnen. Eet bij je warme eten dan nog een lekker flink stuk vlees en je kunt voorlopig vooruit.
In het begin heb ik een schema gemaakt waarbij ik alles uitgerekend heb maar als je een beetje door begint te krijgen hoe alles werkt dan eet je in het vervolg op de automatische piloot.

De hoeveelheid is aan het begin even wennen. Moest in het begin bijna kotsen als ik 3 uur geleden een flink bord havermout naar binnen had gewerkt en dat ik nu aan een flinke pan rijst moest gaan eten. Geloof mij, na een paar maanden kan je niet meer zonder. Je groeit als een beest en ik moet na 2 a 3 uur toch echt eten anders krijg ik een gigantische honger.

Succes!!

(Ook reacties van andere leden zijn welkom. Kan en wil graag zelf ook nog veel leren.)

Terug
Naar boven