XXL Nutrition

wat aan te bevelen?

Bennieboot

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben zo'n 3 kwart jaar aan het trainen met het 3 dagen split schema.Mijn doel is spieropbouw.
In het begin ging het super.maar nu heb ik steeds meer de indruk dat mijn lichaam eraan begint te wennen(weinig spierpijn meer).Hieronder mijn schema.Ik doe bij alle oefeningen eerst licht dan steeds zwaarder.

Ma:

BORST

Berbell bench press 3x10 laatste keer soms 12
Decline Barbell bench Press 3x10
dummbell fly 3x 10

TRICEPS

tricep dip 3x 10

kickback 3x10

tricpe push down 2x 10 3e keer steeds lichter tot ik niet meer kan

Wo:

RUG

chin up

Latt pilldown

dumbbell rows

BICEPS

Barbell curl 3x10

concentration curl 3x 10

hammer curl 3x 10

machine curl 3x10

vr

BENEN

seated leg curl

leg extension

45 graden leg press

SCHOUDERS

dummbell shoulder press

dummbbell lateral raise

vable frond raise

graag tips/veranderering/vervanging/andere setjes?herhalening?

brand los:D

1e trainingsbeginsel: Verander je training regelmatig anders went je lichaam er aan

Doe eens 4x6 met hogere gewichten en verander wat oefeningen. Je traint al drie jaar. Kan je zelf niet wat bedenken dan?

Geen spierpijn wil niet altijd zegen dat je geen vooruitgang meer hebt, het is normaal dat in het begin veel meer spierpijn hebt. Ook gaat je vooruitgang in het begin harder.

Gewicht opbouwen kan geen kwaad maar let wel op dat je voor spieropbouw niet meer dan 10 repeats gaat maken per set.

Maar na 3/4 jaar dit schema te hebben gebruikt zullen wat veranderingen geen kwaad kunnen.
Je zou is kunnen kijken voor wat nieuwe oefeningen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Doe eens 4x6 met hogere gewichten en verander wat oefeningen. Je traint al drie jaar. Kan je zelf niet wat bedenken dan?
`
ok zal ik is gaan proberen:rolleyes:en ik train 3 kwart jaar.dat is ongeveer 75% van een jaar en is ongeveer 9 maanden.dus geen 3 jaar;)

maar wat is beter te doen?
reps veranderen?of meer setjes?minder setjes?of gewoon hele andere oefeningen?

`
ok zal ik is gaan proberen:rolleyes:en ik train 3 kwart jaar.dat is ongeveer 75% van een jaar en is ongeveer 9 maanden.dus geen 3 jaar;)

Nu je het zegt. Verkeerd gelezen :o

maar wat is beter te doen?
reps veranderen?of meer setjes?minder setjes?of gewoon hele andere oefeningen?

Probeer gewoon in totaal 20 a 40 reps te maken per oefening rond de 75 % van 1 rm verdeeld over de sets dus 10x3, 4x8 of 4x10.

Probeer in ieder geval de squat en de deadlift toe tevoegen in je schema zijn de beste massabouwers.

Nu je het zegt. Verkeerd gelezen :o

Probeer gewoon in totaal 20 a 40 reps te maken per oefening rond de 75 % van 1 rm verdeeld over de sets dus 10x3, 4x8 of 4x10.

Probeer in ieder geval de squat en de deadlift toe tevoegen in je schema zijn de beste massabouwers.

dankje!hier heb ik wat aan!Ik ga die oefeningen is voorstellen bij ons op de sportschool.Geloof alleen dat ze een beetje huiverig zijn met deadlift door de snelle blessure aan de rug.

Heb het even op me sportschool besproken zei bevelen mij aan om een maandje effe alle spiergroepe door elkaar te trainen en dan elke keer 2 setjes van 15 te maken.Kan nooit kwaat denk ik.. Weet niet wat de mensen op dit forum ervan vinden?

Heb het even op me sportschool besproken zei bevelen mij aan om een maandje effe alle spiergroepe door elkaar te trainen en dan elke keer 2 setjes van 15 te maken.Kan nooit kwaat denk ik.. Weet niet wat de mensen op dit forum ervan vinden?

BULLSHIT, 2sets van 15resp:S slaat toch nergens op, lees hier op het forum , heb je ooit iemand gezien die maar 2sets doet?Nee dus:p
Het beste is om toch adviezen aan te nemen van de mensen hier op het forum, zoals Kraft je al zei.

Alle spiergroepen door elkaar? Mij is geleerd altijd eerst de grote spiergroepen te trainen en dan de kleinere. Met 15 reps zorg je alleen voor spierconditie, als dat je doel is moet je dat doen. Anders kan je beter wat minder reps maken.

Hun motivatie is dat ik eerst al weinig reps maakte alleen ik begon er aan te wenne dus zeggen ze doe even een maandje dit dan word je waarschijnlijk gelijk wat droger hou je je spieren in conditie en het kan nooit kwaat zeggen ze.Ik denk dat ze er een beetje een soort van cardio van wille maken alleen dan niet fietsen maar gewoon veel reps.en dan na een maandje gewoon weer knallen en hopelijk doorgroeie?:D

Als je toch advies van hun wilt aanemen en van al het advies dat je hier krijgt gelijk omheen draait, wat the **** doe je hier dan eigenlyk?

Als je toch advies van hun wilt aanemen en van al het advies dat je hier krijgt gelijk omheen draait, wat the **** doe je hier dan eigenlyk?

miss heb je wel gelijk ik ga gewoon het advies van Kraft opvolgen.Moet alleen nog wat nieuwe oefeningen zien te vinden.Andere leden bedankt voor de hulp!

Terug
Naar boven