Fitness Seller

Wat en wie vergeef jij?

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
las juist ergens:

Al eens gedacht om na een stevige ruzie de plooien meteen glad te strijken? Probeer het want u bewijst er niet alleen de andere, maar ook uw lichaam een dienst mee. Iemand vergeven is namelijk heel gezond: stress, rugpijn en andere chronische klachten verminderen vrijwel meteen. Wie koppig blijft rondlopen met wrok- en haatgevoelens werkt een heleboel kwaaltjes in de hand. Een hoge bloeddruk, snellere hartslag, verkrampte spieren… Kwaad blijven is even ongezond als extreme stress.

en als bigboys hebben we toch een bigger hartje ;)

wie en wat vergeef jij?

ik ben helemaal niet vergevingsgezind , ik zucht veel naar wraak .
maar een trap in mijn zak en een rochel in mijn nek is vlug vergeven als het per abuis gebeurt

Ik kan ok zo goed mensen vergeven en in hu beloftes dat het allemaal wel goed komt geloven .Maar ik sloop mezelf wel ondertussen , mijn trainen lijd eronder .Mijn eetlust gezondheid .. en tja wat moet je dan zou je zeggen .
Mensen ik wou dat ik het wist , maar Marrie zit niet inj een happy situatie erg jammer .
Maar ja wie a zegt moet ook b brullen ....
knuffels marrie

Ligt aan bepaalde dingen die je doet
Als het met vetrouwenschennis te maken heeft in any way is het voor mij part over

ik vergeef enkel mensen als ik er zelf iets uit kan halen (coïtus bijvoorbeeld)

Ik vergeef iedereen, maar boontje komt nu eenmaal om zn loontje. Oorzaak-gevolg, actie-reactie, een natuurwet als een ander. Wraak nemen zonder frustratie is vergeven in zn ultiemste betekenis; Het opheffen van de ongelijkheid zodat je weer op een evenwichtige manier met elkaar verder kan.

Geen wraak nemen en je wrok koesteren staat imo gelijk aan de ander niet de kans geven om zich opnieuw te bewijzen. Over je heen laten lopen gaat er bij mij al helemaal niet in...

guardian zei:
Ik vergeef iedereen, maar boontje komt nu eenmaal om zn loontje. Oorzaak-gevolg, actie-reactie, een natuurwet als een ander. Wraak nemen zonder frustratie is vergeven in zn ultiemste betekenis; Het opheffen van de ongelijkheid zodat je weer op een evenwichtige manier met elkaar verder kan.

Geen wraak nemen en je wrok koesteren staat imo gelijk aan de ander niet de kans geven om zich opnieuw te bewijzen. Over je heen laten lopen gaat er bij mij al helemaal niet in...

:stupid:

Het gaat wel diep Guard, maar ik ben het wel met je eens.

guardian zei:

ik hou niet van die tony montana mentaliteit, een beetje verlicht mens heeft geen nood aan vergelding. Zo mag iedereen mijn moeder een h**r noemen, eerlijk gezegd doet het me nix en ga er ook niet voor op de vuist (een belachelijk voorbeeld maar je snapt het wel).

Blackadder zei:
ik hou niet van die tony montana mentaliteit, een beetje verlicht mens heeft geen nood aan vergelding. Zo mag iedereen mijn moeder een h**r noemen, eerlijk gezegd doet het me nix en ga er ook niet voor op de vuist (een belachelijk voorbeeld maar je snapt het wel).
Ja echt?
Mijn moeder en vader zijn mijn helden
Oneerlijkheid(in welk opzichte en naar persoon toe dan ook) en beledigingen naar me ouders zijn de 2 dingen waar ik wel..lichtelijk agressief om kan worden

woorden zijn maar woorden spiermans, al zeg ik dat ik je moeder anaal wil splijten, zoalng dat het geen daden zijn, kan het me geen ruk schelen.
en daarom zie ik mijn mamaatje niet minder graag dan jij zou doen.

Blackadder zei:
woorden zijn maar woorden spiermans, al zeg ik dat ik je moeder anaal wil splijten, zoalng dat het geen daden zijn, kan het me geen ruk schelen.
en daarom zie ik mijn mamaatje niet minder graag dan jij zou doen.

Gaat mij meer om het feit dat het een belediging is en je er niks tegendoet de kans bestaat dat mensen over je heen lopen en een free acces zien..
Ik ben zo opgegroeid om daar (meestal) tegen in te gaan

Blackadder zei:

Nu goed, ik zou ook niet zwaar beledigd zijn als een wildvreemde mn moeder een h**r noemt. Ik zou em wel het bloed vanonder de nagels halen met een smerige opmerking terug ofzo. Het feit dat iemand iets dergelijks uitspreekt geeft al aan waar de zwakke punten van die persoon liggen en zegt niks over mn moeder.

Verder moet je ook niet denken dat alles wat ik post serieus te nemen valt. "Dat snap je wel" ;)

guardian zei:
Nu goed, ik zou ook niet zwaar beledigd zijn als een wildvreemde mn moeder een h**r noemt. Ik zou em wel het bloed vanonder de nagels halen met een smerige opmerking terug ofzo. Het feit dat iemand iets dergelijks uitspreekt geeft al aan waar de zwakke punten van die persoon liggen en zegt niks over mn moeder.

Verder moet je ook niet denken dat alles wat ik post serieus te nemen valt. "Dat snap je wel" ;)

nee daar zou ik mee kunnen lachen . het zijn maar woorden :D

ik vind het altijd wel grappig als iemand lang nagedacht heeft over een belediging

Ik vergeef zeer snel, maar ik vergeet niet.

Behalve als het om een vertrouwenskwestie gaat. Dan is het over voor mij.

Ik heb niet zoveel te vergeven, want ik ben zelf best wel vriendelijk, en anderen zijn ook daarom ook wel aardig tegen mij. Ik heb weinig te klagen over anderen, maar voel me ook niet snel beledigd. Als je ook een beetje kunt incasseren, valt er weinig te vergeven.

koetje zei:
nee daar zou ik mee kunnen lachen . het zijn maar woorden :D

ik vind het altijd wel grappig als iemand lang nagedacht heeft over een belediging

Ik kan er ook mee lachen, alleen op mijn manier dan. De ander het bloed onder de nagels vandaan halen is puur leedvermaak en heeft op zo'n moment weinig met frustratie te maken; Het is gewoon iemand die zn zwakte's in alle naïeviteit blootstelt, ik ben dan toevallig degene die het knopje induwt.

Je kan mensen ook moeilijk beschermen tov zichzelf zeg ik maar, dan kan je er evengoed eens voor gaan zitten en jezelf tegelijkertijd kreupel gieren :thumbup:

Wraak is een nuttig middel om je te handhaven in deze samenleving.
Voor mij is wraak een manier om te voorkomen dat mensen in de toekomst over me heen lopen. Wraak is een signaal naar de buitenwereld. Ik neem ook alleen wraak als ik denk dat ik er beter van wordt.

Als iemand op een internetboard o.i.d. mn moeder voor zwakzinnige aidshoer uitmaakt dan boeit me dat weinig, want ik zet de computer uit en heb er geen last meer van.

Maar stel dat een collega dat doet, en alle andere collega’s lachen er hartelijk om dan is het tijd voor geweld & intimidatie (in een gemeentehuis is heel gemeen kijken al voldoende, dan is iedereen de rest van de dag bang voor je). Als ik het idee krijg dat mensen denken dat ze over me heen kunnen lopen dan wordt het tijd voor maatregelen, eventueel met terugwerkende kracht.:D

Dan ben ik trouwens geen held. Als ik wraak neem dan geldt er geen ere-code ofzo.

Voor een flinke poos terug stond ik geduldig met het knipperlicht uit te wachten op een parkeerplaats. Toen de epaarkeerde auto wegreed, drukte een dame haar auto er zo voor en pikte de parkeerplaats in. Toen ik (vriendelijk) om uitleg kwam vragen zei ze dat ik geoon sneller moest zijn, en de pasagiers in de auto lachten hartelijk om haar opmerking. Ik ben toen weggereden (ff opletten of ze mn nummerbord niet checkten), heb mijn auto een flink end verderop neergezet, bent terug gelopen naar de auto van dat k*twijf, heb vervolgens gewacht tot er niemand in de buurt was (en ff gecheckt op camera’s het was in de buurt van t entrum), en ten heb ik me even kort maar krachtig uitgeleefd op hun auto. Ik had er niets aan, maar ach wat luchte het op, cortisol maakte rap plaats voor dopamine. :D
En achteraf gezien vind ik het een goede daad van mezelf. Want als iedereen dat zou doen dan werden er nooit meer parkeerplaatsen afgepakt. :)

Lauw zei:
Voor een flinke poos terug stond ik geduldig met het knipperlicht uit te wachten op een parkeerplaats. Toen de epaarkeerde auto wegreed, drukte een dame haar auto er zo voor en pikte de parkeerplaats in. Toen ik (vriendelijk) om uitleg kwam vragen zei ze dat ik geoon sneller moest zijn, en de pasagiers in de auto lachten hartelijk om haar opmerking. Ik ben toen weggereden (ff opletten of ze mn nummerbord niet checkten), heb mijn auto een flink end verderop neergezet, bent terug gelopen naar de auto van dat k*twijf, heb vervolgens gewacht tot er niemand in de buurt was (en ff gecheckt op camera’s het was in de buurt van t entrum), en ten heb ik me even kort maar krachtig uitgeleefd op hun auto. Ik had er niets aan, maar ach wat luchte het op, cortisol maakte rap plaats voor dopamine. :D
En achteraf gezien vind ik het een goede daad van mezelf. Want als iedereen dat zou doen dan werden er nooit meer parkeerplaatsen afgepakt. :)

:devil: :roflol:

Daar houd ik van:D Zo'n wijf verdient dat gewoon. Ik wacht ook nog op het moment dat ik zie wie z'n hond op de stoep laat schijten om vervolgens zijn of haar brievenbus ermee te vullen.

OT: ik vergeef iedereen die nooit karma teruggeeft.

Mijn ouders voor iets uit maken heeft een mooie uitwerking.
Je gezicht wordt dan vanzelf kleuurijker.

Maar is afhankelijk wie het zegt en of het gemeend is.

spiertje16 zei:
Ja echt?
Mijn moeder en vader zijn mijn helden
Oneerlijkheid(in welk opzichte en naar persoon toe dan ook) en beledigingen naar me ouders zijn de 2 dingen waar ik wel..lichtelijk agressief om kan worden

Zo heb ik meerdere helden in mijn leven, hoewel helden dan wel wat overtrokken is.

een opmerking over mijn moeder oid, kan ik enigzins de humor van inzien, maar zal het niet nalaten om daar verbaal even op terug te komen.

mijn wraak zal nooit vanuit agressie komen, meestal verbaal of een scherpe persterij, mocht het echt tot een fysieke actie komen... dan heb je het heeel erg bont gemaakt.

wat al eerder is gezegd ik geloof ook wel in karma (dan bedoel ik niet het knopje karma, maar boontje komt om zijn loontje)

RichardV zei:
Mijn ouders voor iets uit maken heeft een mooie uitwerking.
Je gezicht wordt dan vanzelf kleuurijker.

Maar is afhankelijk wie het zegt en of het gemeend is.

ghe ghe inderdaad.. dat zijn leuke acties :D

Terug
Naar boven