AndroidHealthClinic

Wat en wie vergeef jij?

koetje zei:
ik ben helemaal niet vergevingsgezind , ik zucht veel naar wraak .

Zo was ik tot voor kort ook in het extreme. Maakt het leven er niet prettiger op en ik was geneigd om alles naar het negatieve te trekken.

Nu is dat laatste tegenwoordig van de ene kant vrij logisch, maar je hebt er alleen jezelf mee.

Na mn laatste vakantie ben ik voor het eerst echt uitgerust teruggekomen en heb nu meer een houding van;

Jullie doen en lullen allemaal maar....mij maak je de pis niet Lauw. :D

Gezien mijn opvliegende karakter vereist dit een hoop zelfbeheersing, maar ik voel me al stukken beter sindsdien.

Ben niet haatdragend, in principe kan ik iedereen vergeven. Zal echter niet snel contact zoeken met personen waar ik ooit een aanvaring of conflict mee heb gehad. Zijn er gelukkig niet zoveel, dat scheelt dan weer.

Negatieve emoties hebben weinig nut in het leven naar mijn mening.

Blackadder zei:
ik hou niet van die tony montana mentaliteit, een beetje verlicht mens heeft geen nood aan vergelding. Zo mag iedereen mijn moeder een h**r noemen, eerlijk gezegd doet het me nix en ga er ook niet voor op de vuist (een belachelijk voorbeeld maar je snapt het wel).

spiertje16 zei:
Ja echt?
Mijn moeder en vader zijn mijn helden
Oneerlijkheid(in welk opzichte en naar persoon toe dan ook) en beledigingen naar me ouders zijn de 2 dingen waar ik wel..lichtelijk agressief om kan worden
Aanschouw hier het verschil tussen een autochtoon en een allochtoon! (voorzover we adder autochtoon mogen noemen....)

Ik vergeef alles en iedereen, het maakt me geen reet uit.

Ik vergeef alles en iedereen ,kan niet boos blijven...
tzijn tenslotte maar mensen die fouten maken en/of medelijden verdienen met hun zielige leventje:p...

Kga ook wel keer mjn geduld verdienen, maar God leert mij vergeve;)...

EricR zei:
Ben niet haatdragend, in principe kan ik iedereen vergeven. Zal echter niet snel contact zoeken met personen waar ik ooit een aanvaring of conflict mee heb gehad. Zijn er gelukkig niet zoveel, dat scheelt dan weer.

Negatieve emoties hebben weinig nut in het leven naar mijn mening.

Waarom bekijken mensen haatdragend zijn en wraak nemen ook altijd als dingen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, dat vraag ik me soms af...

Ik vergeef snel, maar vergeet gewoon niet snel. Iemand staat nog bij je in het krijt, net als een checque die je nog moet innen, en het is gewoon nog lachen ook. Elk mens heeft een wolf in zich, en die moet ook gevoed worden. Dat heeft niks met haat te maken, het gaat over zelfkennis en jouw plaats in de wereld...

idd, ik heb wraak nemen altijd als iets heel positiefs ervaren. Dat meen ik serieus. Uit mijn wraakacties zijn louter en alleen goede dingen voortgekomen (voor mij dan :D ). Ik geniet ook echt van mijn wraakacties. :)

edit: Als iemand open en welgemeend toegeeft dat hij fout zat, dan ben ik snel geneigd te vergeven. Als iemand er in mijn ogen oprecht spijt van heeft dan vergeef ik bijna altijd.

Lauw zei:
idd, ik heb wraak nemen altijd als iets heel positiefs ervaren. Dat meen ik serieus. Uit mijn wraakacties zijn louter en alleen goede dingen voortgekomen (voor mij dan :D ). Ik geniet ook echt van mijn wraakacties. :)

Hehehehe komt me bekend voor. Je hele dag is dan goed!

Zo zat ik een jr of 2 geleden met mn vriendin in de auto en daar kwam een auto vol Turken langsrijden en die zaten de nodige debiele gebaren richting ons te maken.

Maw.....ze probeerden met mn vriendin te flirten waar ik bij was.

Ik heb mn auto in zn achteruit gezet, ben vol gas achteruit op dat stelletje stinkerds ingereden. Turken konden net opzij springen.

Ff rondje gereden. Ben teruggekomen en heb hun voorruit nog ff bewerkt met mn honkbalknuppel.

Normaal flip ik niet zo erg de pan uit, maar dit was ff de bekende druppel.....

(Dit waren dan Turken, maar hadden evengoed Spanjaarden, Marokkanen of ander Zuid-Europees/Noord-Afrikaans volk kunnen zijn)

Ik ontwijk ruzies altijd..

En ja ik ben ook wel vergevingsgezind..

Mikki zei:
Ik ontwijk ruzies altijd..

En ja ik ben ook wel vergevingsgezind..

Af en toe eens lekker de confrontatie aangaan is beter. Altijd ruzies ontwijken kan IMO ook niet goed zijn.

Dan hebben de mensen al snel de indruk dat je je wel rond laat pushen door alles en iedereen.

Leviathan zei:
Af en toe eens lekker de confrontatie aangaan is beter. Altijd ruzies ontwijken kan IMO ook niet goed zijn.

Dan hebben de mensen al snel de indruk dat je je wel rond laat pushen door alles en iedereen.

Ik kom vrijwel nooit in dat soort situaties waarbij ik een ruzie echt waard vind.

Leviathan zei:
(Dit waren dan Turken, maar hadden evengoed Spanjaarden, Marokkanen of ander Zuid-Europees/Noord-Afrikaans volk kunnen zijn)
Maar geen blanken dus? Dan is het goed.

hehe j/k zit maar te sarren :D

Een actie om trots op te zijn, lik op stuk opvoeden heet dat. :D

Want ik weet zeker dat die sukkels gelijk aan jou moeten denken bij de eerstvolgende vrouw met vriend waar ze bijdehant tegen willen doen.
Ik denk dat ik je maar opgeef voor een lintje. :)

edit: en ik ben een keer bij het stoplicht uitgestapt bij een wel erg agressieve bumperklever, maar dat werd niet echt een wraakoefening want die kerel stapte gelijk in toen ik uitstapte en deed toen de deur op slot, toen moest ik zo lachen dat ik helemaal vergat zijn auto te beschadigen.

Een gouden tip:
Bij ruzie op de weg moet je eens voor de gein proberen niet boos te worden en zelfs niet geïrriteerd te raken, maar je moet gewoon vrolijk lachend bij iedere gelegenheid je hele repertoire aan schunnige handgebaren in de strijd gooien. Zodra mensen in de gaten krijgen dat hun gedrag je niet raakt en je er eigenlijk wel plezier in hebt DAN worden ze pas echt gefrustreerd en boos. Echt heel leuk. :)

edit: voor de zekerheid wel altijd ff checken of je bij een eventueel handgemeen (je weet maar nooit) een kans maakt om te winnen of om te vluchten :D

Lauw zei:
Een gouden tip:
Bij ruzie op de weg moet je eens voor de gein proberen niet boos te worden en zelfs niet geïrriteerd te raken, maar je moet gewoon vrolijk lachend bij iedere gelegenheid je hele repertoire aan schunnige handgebaren in de strijd gooien. Zodra mensen in de gaten krijgen dat hun gedrag je niet raakt en je er eigenlijk wel plezier in hebt DAN worden ze pas echt gefrustreerd en boos. Echt heel leuk. :)

edit: voor de zekerheid wel altijd ff checken of je bij een eventueel handgemeen (je weet maar nooit) een kans maakt om te winnen of om te vluchten :D

:roflol:

het mooiste is als je zo'n typische zakennerd hebt, even je middelbvinger zeer erotisch aflikken en er een kusje op geven en knipoog naar hem :roflol:

nooit meer last.

totdat je een hele ruige treft, dan moet je echt doorrijden.

Lauw zei:
Een actie om trots op te zijn, lik op stuk opvoeden heet dat. :D

Want ik weet zeker dat die sukkels gelijk aan jou moeten denken bij de eerstvolgende vrouw met vriend waar ze bijdehant tegen willen doen.
Ik denk dat ik je maar opgeef voor een lintje. :)

edit: en ik ben een keer bij het stoplicht uitgestapt bij een wel erg agressieve bumperklever, maar dat werd niet echt een wraakoefening want die kerel stapte gelijk in toen ik uitstapte en deed toen de deur op slot, toen moest ik zo lachen dat ik helemaal vergat zijn auto te beschadigen.

Dank U. Dank U.

Mn vriendin lag helemaal dubbel en mn familie vondt het ook wel een aardige actie.

Tja....soms moeten mensen de verkeerde persoon tegenkomen voor ze n keer leren. Is mij ook overkomen, en zo zijn er nog wel 5 miljoen Nederlanders die ook n keer tegen de verkeerde moeten aanlopen.

Wat bumperklevers betreft;

Ik trap altijd ff lekker op de rem op het moment dat ze vlak achter me zitten. Dan gebaar ik dat ze op moeten rotten met dat geklier.

Helpt dat nog niet, dan laat ik ze inhalen en achtervolg ik ze om ff een goed gesprek aan te gaan.

De meesten gaan er dan als een haas vandoor. Niet dat ik zo angstaanjagend ben, maar ze verwachten het niet dat je ze achterna komt. Heb eenmaal een bumperklever klemgereden en hem ff een duidelijke waarschuwing afgegeven.

Die vent 'wist' ineens helemaal niets van bumperkleven en verontschuldigde zich gauw.

Zo zijn er een heleboel helden, maar als je voor ze staat zijn ze nog geen emmer pis waard.

Sinlath zei:
:het mooiste is als je zo'n typische zakennerd hebt, even je middelbvinger zeer erotisch aflikken en er een kusje op geven en knipoog naar hem :roflol:
Ja! die werkt altijd goed. Het "zal ik je ff ppen" gebaar is ook goud.

Het enige risico is inderdaad dat de agressie van die andere bestuurder omslaat in warme belangstelling... :eek:

Sinlath zei:
:roflol:

het mooiste is als je zo'n typische zakennerd hebt, even je middelbvinger zeer erotisch aflikken en er een kusje op geven en knipoog naar hem :roflol:

nooit meer last.

totdat je een hele ruige treft, dan moet je echt doorrijden.

Een hele ruige zakennerd....hahaha

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een zakenmannetje met een stropdas in camouflagemotief en een semiautomatische rekenmachine? :D

Lauw zei:
Ja! die werkt altijd goed. Het "zal ik je ff ppen" gebaar is ook goud.

Het enige risico is inderdaad dat de agressie van die andere bestuurder omslaat in warme belangstelling... :eek:

tijd om flink door te rijden, met de auto rijden welteverstaan.
leviathan zei:
Een hele tuige zakennerd....hahaha

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een zakenmannetje met een leren stropdas en een semiautomatische rekenmachine? :D

they come in all shapes and colours

Terug
Naar boven