XXL Nutrition

Wat gaat er met België gebeuren? (1 bezoeker)

Wat gaat er met België gebeuren?

  • De Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 8 11,3%
  • De Walen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 3 4,2%
  • Zowel Walen als Vlamingen gaan water bij de wijn moeten doen

    Stemmen: 19 26,8%
  • Er komt een crisis en men vind geen oplossing, wat er daarna gebeurd weet ik niet

    Stemmen: 9 12,7%
  • De Vlamingen worden het beu en gaan voor een eigen Vlaamse staat

    Stemmen: 26 36,6%
  • Anders, namelijk:

    Stemmen: 6 8,5%

  • Totaal stemmers
    71

Bezoekers in dit topic

Maar ff serieus en realistisch, wat ik denk dat er gaat gebeuren: Vlamingen zien geen uitkomst en stellen uit noodzaak het communautaire weer maar eens uit om een regering te kunnen vormen. Begin volgend jaar verzint men dan één of andere tussenoplossing waarbij de Walen iets in ruil krijgen en 50% van de eisen zal gewoon op tafel blijven liggen tot de sociale verkiezingen in 2008. En dat is een optimistische voorspelling ;)
 
Je kunt niet zomaar een land opsplitsen
Doet verschrikkelijke afbreuk aan je geloofwaardigheid, en zoiets is waarschijnlijk alleen te bereiken door middel van Revolutione!
 
Wallonië will get punk'd!
 
Simpel:

Koning Albert en z'n koninklijke meute mag gaan werken voor hun centen ipv op z'n yacht geld te incasseren van onze belastingen. Oja, en hij zal gewoon Albert heten.
Vlaanderen bij NL
Wallonie bij Frankrijk
Oostkantons bij Duitsland.

Opgelost.

Maarjah.....dat zal altijd wel fabeltje blijven denkik. Zoals gewoonlijk zullen de Vlamingen weer eens plooien, zoals altijd. SOms ben ik beschaamd om vlaming te zijn, gewoon omdat we altijd toegeven. (bvb flitspalen: ontelbaar in vlaanderen, 17 stuks in wallonie ofzo, waarvan er dan 4 werken. En dan nog het lef hebben in de krant te zetten dat de politie niet meer weet wat te doen met al dat geld van de boetes...mss weer aan Wallonie geven zoals gebruikelijk)
 
Simpel:

Koning Albert en z'n koninklijke meute mag gaan werken voor hun centen ipv op z'n yacht geld te incasseren van onze belastingen. Oja, en hij zal gewoon Albert heten.
Vlaanderen bij NL
Wallonie bij Frankrijk
Oostkantons bij Duitsland.

Opgelost.

Maarjah.....dat zal altijd wel fabeltje blijven denkik. Zoals gewoonlijk zullen de Vlamingen weer eens plooien, zoals altijd. SOms ben ik beschaamd om vlaming te zijn, gewoon omdat we altijd toegeven. (bvb flitspalen: ontelbaar in vlaanderen, 17 stuks in wallonie ofzo, waarvan er dan 4 werken. En dan nog het lef hebben in de krant te zetten dat de politie niet meer weet wat te doen met al dat geld van de boetes...mss weer aan Wallonie geven zoals gebruikelijk)

stel het voor, ik denk echt dat jij weet hoe het moet en de oplossing hebt.
 
@ flippo, slechts 4 percent van de oostkantons zou terug naar duitsland willen bij een eventuele scheiding en ze willen praktisch voor de volle 100 percent Vlaming blijven.

Ga jij even arrogant beslissen over het lot van anderen? en wat met Brussel, moeten alle walen en/of Vlamingen het daar dan ook onmiddelijk aftrappen?
splitsing is een no go, gewoon verder federaliseren.
 
Verder federaliseren??? Ja dat heeft veel zoden aan de dijk gezet. We moeten juist verder regionaliseren, zodat Vlaanderen en Wallonie een beleid op maat kunnen maken, ipv eenzelfde beleid dat voor geen van beiden optimaal werkt.


Voor mij hoeft het land nog niet te splitsen (hoewel ik het helemaal niet erg zou vinden, bedenkt maar eens wat Vlaanderen met 11 miljard euro/jaar zou kunnen doen) maar er moet zeker één en ander gebeuren zodat de kaarten eerlijk verdeelt worden. Wallonië MOET veranderen de komende 5-10j of België kan niet blijven bestaan. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen bijna alle Vlaamse partijen.
 
Back
Naar boven