XXL Nutrition

Wat hulp met voedings schema alstublieft

brian 023

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Ik zou graag wat hulp willen vragen bij het maken van een voedings schema.
Ik ben overal beetje aan het lezen over voeding maar ik kan er niet goed uitkomen hoe en wat ik now precies moet eten en wanneer en de hoeveel heden
Dus als iemand wat tijd over heeft om mij hier bij te helpen zou ik heel dankbaar zijn
Ik ben zins kort 19 jaar ben 1.80m weeg 72kilo vet percentage is 16%
Ik ben loodgieter train 5x per week
En ben berijd om alles om te gooien voor een goed werkend dieet
Wat ik wil bereiken is minder vet liefst rond de 9% en gespierder te worden

om massa te bouwen moet je eerst aankomen.

Zonder eten gaat er niets gebeuren. Je kan proberen clean te bulken maar dat is nog altijd erg lastig.

Als je ongeveer de volgende cijfers kan volgen dan ben je op de goede weg:

reken 2 a 2,5 gr eiwitten per kg van je volledige gewicht
reken 1 gr vet per kg van je volledige gewicht
De rest vul je op met koolhydraten

Er zijn ook verschillende sites die deze berekening voor je maken. Om aan te komen (en dus massa te maken) ga je iets boven je behoefte zitten (zo'n 300 calorieën).

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 22:16 ----------

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Je wilt minder vet en je wilt gespierder worden. Helaas is het heel lastig dit gelijktijdig te doen omdat, om gespierd te worden, je minimaal de kcal nodig hebt die je per dag verbrandt plus de hoeveelheid die nog nodig is voor spierherstel.

Daarnaast moet je voldoende koolhydraten eten om goed te kunnen trainen en te herstellen.

Om vet te verbranden moet je vanzelfsprekend minder kcal eten dan je verbrand en weinig koolhydraten zodat je lichaam niet meer suiker (=koolhydraat) als brandstof gebruikt maar je vetreserves.

Dus waar leg je de focus? Ik zou je sterk aanraden je te focussen op vetverbranding tot ongeveer 11%. Dit doe je door cardio en krachttraining goed te combineren.. Je zult heus wel wat spier winnen want je bent nog jong ;) Ben je eenmaal op een vetpercentage dat je aanstaat kan je langzaam je kcal opvoeren en gaan concentreren op spiergroei. Ga niet bulken want je zit zo weer op die 16% aangezien je een hoop lege vetcellen hebt ronddwalen in je lichaam die zo weer worden opgevuld als je niet oppast.

Zorg dat je zweet tijdens de training, dat betekend dat je hartslag hoog is en dat is wat je nodig hebt om vet te verbranden. 3x per week full body met losse gewichten en 2x per week een beetje boxen, rennen, fietsen en je zit binnen 8 weken op 11%

Raad je aan om 15% Klhy te nemen, 50% vet en 35% eiwitten. Vermijd dus brood, pasta, rijst, meer dan 1 stuk fruit p/dag. Het is lastig koolhydraten uit je voeding te houden maar je vet smelt weg als een malle.

Zo heb ik het ook gedaan (en ik kwam van 17%)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties maar wat ik me dan eigenlijk afvraag is wat kan ik dan nog eten als ik brood pasta en rijst moet vermeiden moet ik me meer focussen op salades havermout en groentes?
Want vanwege me werk heb ik toch redelijk wat eten nodig want ga anders kapot tenminste zo voelt het :p

Terug
Naar boven