XXL Nutrition

Wat hulp met voedings schema alstublieft

brian 023

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Ik zou graag wat hulp willen vragen bij het maken van een voedings schema.
Ik ben overal beetje aan het lezen over voeding maar ik kan er niet goed uitkomen hoe en wat ik now precies moet eten en wanneer en de hoeveel heden
Dus als iemand wat tijd over heeft om mij hier bij te helpen zou ik heel dankbaar zijn
Ik ben zins kort 19 jaar ben 1.80m weeg 72kilo vet percentage is 16%
Ik ben loodgieter train 5x per week
En ben berijd om alles om te gooien voor een goed werkend dieet
Wat ik wil bereiken is minder vet liefst rond de 9% en gespierder te worden

om massa te bouwen moet je eerst aankomen.

Zonder eten gaat er niets gebeuren. Je kan proberen clean te bulken maar dat is nog altijd erg lastig.

Als je ongeveer de volgende cijfers kan volgen dan ben je op de goede weg:

reken 2 a 2,5 gr eiwitten per kg van je volledige gewicht
reken 1 gr vet per kg van je volledige gewicht
De rest vul je op met koolhydraten

Er zijn ook verschillende sites die deze berekening voor je maken. Om aan te komen (en dus massa te maken) ga je iets boven je behoefte zitten (zo'n 300 calorieën).

---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 22:16 ----------

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Je wilt minder vet en je wilt gespierder worden. Helaas is het heel lastig dit gelijktijdig te doen omdat, om gespierd te worden, je minimaal de kcal nodig hebt die je per dag verbrandt plus de hoeveelheid die nog nodig is voor spierherstel.

Daarnaast moet je voldoende koolhydraten eten om goed te kunnen trainen en te herstellen.

Om vet te verbranden moet je vanzelfsprekend minder kcal eten dan je verbrand en weinig koolhydraten zodat je lichaam niet meer suiker (=koolhydraat) als brandstof gebruikt maar je vetreserves.