XXL Nutrition

Wat is beter als post workout?

FyreFox

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Lengte
1m69
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Zoveel misverstanden.... Ik vraag het zo.

Wat is de beste suiker die je met je post workout shake kan gebruiken.

Alleen Dextrose of
Mix van Dextrose en maltodextrin

Ik vraag dit omdat er redelijk veel mensen alleen Dextrose gebruiken als suiker bij hun post workout shake en niet de mix (dextrose met maltodextrin).
Zelfs de DextroJuice van René, bevat zover ik had uigezocht alleen Dextrose (met Taurine).

Dat is mijn essientiele vraag en bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1 uur na je workout nog een keer aan de dextrose ? Waarom zou je dat doen... direct na je workout ok, maar later ... waarom ?

• Topic Starter Topic Starter
1 uur na je workout nog een keer aan de dextrose ? Waarom zou je dat doen... direct na je workout ok, maar later ... waarom ?

Okey, mijn vraag bevat zoveel misverstanden dat het nutteloos is geworden. Vandaar heb ik hem rephrased.

Sorry voor het misverstand.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom een mix van dextrose en maltodextrine. Een gedeelte van de maltodextrine gedraagd zich namenlijk al als dextrose.
Sommige mensen beweren dat Maltodextrin een beetje langer duurt om het omzetten naar Glucose. Deze late omzetting zorgt ervoor dat het lichaam geleidelijk Glucose krijgt zonder een negatieve osmose te krijgen, en dus langer insuline en glucose in je lichaam hebt zonder de snelheid relatief te verlagen.

Maltodextrine is en mix van lange en korte polymeren. De korte polymeren gedragen zich als dextrose en zorgen dus voor een snelle stijging van de bloedsuikerspiegel, maar aangezien dit deel maar klein is (DE <20) is de stijging niet groot en is er dus ook geen hoge insulinesersponse.

Bijvoorbeeld 50 Gr. Maltodextrin met een DE-20 (DE=Dextrose-Equivalent) bevat 10 Gr. Dextrose.

Het is ook weer een internet-sprookje die van jaar tot jaar van de ene aan de andere verdergegeven word, dat dextrose alleen genommen sneller/massiver werkt.

Het scheelt geen reet druivensuiker of maltodextrin tot 50 Gram in een keer genomen.
Pas als meer als 50gr genomen word, is maltodextrin zelfs sneller/massiever als druivensuiker alleen genomen.

Daarnaast zou iedereen moeten weten dat >40-50 gram dextrose alleen genomen, het water in de darm laat wegtrekken...waardoor je darmklachten kan krijgen.

ik werk nu met vextargo, en werkt super.
lost ook beter op dan de vitargo, en is goedkopen

Wat is de voedingswaarde van maltodextrine?

Terug
Naar boven