AndroidHealthClinic

Wat is beter trainen?

Je hele lichaam 2x (Upper/Lower split of 3x per week(Fullbody)

puah pull legs is ook lekker

Dit inderdaad. En hoe lang ben je bezig met krachttraining? Ben je een beginner? Waarschijnlijk wel, dan eerst beginnen met 3x per week full body.

maakt het niet uit of je beginner moet zijn als je fullbody doet.
Ben zelf geen beginner meer en maak juist de meeste gains met fullbody.

Voornamelijk kracht of massgains? Vind ik wel interessant.. Hiervoor ook UB\Lb, PPL, split ofzo gedaan? Merk je bijv niet dat je biceps en triceps minder progressie maken, dan dat ze tijdens een ander schema met meer isolatie deden?

Hoe ziet houw schema eruit Clio.

Kwam van een upper lower.

Gains in beide.

A
Squat 3x5 + 2x8
Barbellbench 3x5 +2x8
Pendlayrow 3x5 + 2×8
Facepulls 3x12
Goodmornings 2x10
Cablecrunches 3x20

B
Squat 3x5 +2×8
Deadlift 1x5
Standing (overhead)press 3x5 +2×8
Pendlayrow 90% van A 3x5+2x8
Closegrip bench 3x8
Barbellcurl 3x8
Barbell (ab)rollout

Ik zeg toch ook nergens dat je geen fullbody kan doen als intermediate? ??? Doe ik zelf ook.

De moraal van het verhaal was dat je als beginner gewoon het beste full body kan doen, daar zijn de meesten het over eens toch? Daarna lekker doen wat je zelf wil.

Ik zeg toch ook nergens dat je geen fullbody kan doen als intermediate? ??? Doe ik zelf ook.

De moraal van het verhaal was dat je als beginner gewoon het beste full body kan doen, daar zijn de meesten het over eens toch? Daarna lekker doen wat je zelf wil.

Dat klopt.
Begreep ik et verkeerd

Je vraag is niet helder en voor meerdere uitleg vatbaar. Als je vraag is split vs. ub/lb of fullbody, dan zeg ik ub/lb of fullbody zonder twijfel.

Het is maar net hoe je er ongeveer uit wilt komen te zien , en daarop je trainingsschema + voeding op aanpassen.

Sowieso 2 spiergroepen per training , benen kan je wel enkel trainen.

genetics/aanhechtingen kun je zelf niets aan doen. of bedoel je powerlifter/fitnessmodel/olympia bijvoorbeeld?

Heb full body, ub/lb, stronglift gedaan. Toch vind ik het lekkerder trainen om Rug, bicep/borst, tricep, schouder/ benen op te splitsen.
Zodat ik meer sets kan doen, met ub lb moet je gewoon minder doen.

Er is geen beter, allemaal voor- en nadelen.

Terug
Naar boven