AndroidHealthClinic

wat is de beste voeding voor een strongman?

alles met zoveel mogelijk kalorieen erin... macdonalds man

er is denk ik niemand in deze sectie die met een eetschema werkt zoals bodybuilders dat doen.. de meeste zorgen gewoon dat ze genoeg eten om elke week aan te komen.. en wat ze eten boeit niet zo..

Wat een veralgemening... Niet iedereen vreet hier massaal McDonals.

Ik eet redelijk clean, doel is niet om vet te worden. Naar BB maatstaven is mijn dieet waarschijnlijk nog redelijk junkerig met mijn 4 liter volle melk per dag maar voor de rest massa's kip, noten, kwark, ...

• Topic Starter Topic Starter
Momenteel eet ik gemiddeld per dag
500 gram vlees
500 gram aardappels of een bord rijst
12 tot 16 plakken brood met kaas ham of honing
en drink gemiddeld 1 liter halfvolle melk en 3 a 4 liter water

Niet elke powerlifter/strongman eet junkfood. Het lijkt wel of velen hier het feit dat ze powerlifter/strongman zijn gebruiken als excuus om ongezond te eten...

Ik hou het heel clean, meestal de volgende dingen:

havermout, melk, boterhammen, kipfilet, rijst, vlees, noten, plattekaas, lijnzaadolie, vis, ...

Ik dacht dat het oreo's waren ?

The Oreo

Niet elke powerlifter/strongman eet junkfood. Het lijkt wel of velen hier het feit dat ze powerlifter/strongman zijn gebruiken als excuus om ongezond te eten...

Ik hou het heel clean, meestal de volgende dingen:

havermout, melk, boterhammen, kipfilet, rijst, vlees, noten, plattekaas, lijnzaadolie, vis, ...

Op zich heb je gelijk maar ik moet wel zeggen dat geheel clean eten voor mij geen optie meer is met een BW van 140kg.
Als ik dat zou doen doe ik de hele dag niets anders meer dan eten dus hoe zwaarder je wordt hoe groter de kans is dat je sommige maaltijden wel gaat vervangen door "junkfood" omdat dat gewoon sneller veel calorieen oplevert.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je alleen maar junkfood moet eten.

Melk, havermout, eieren, pindakaas, noten, rozijnen, kip, whey/gainer etc... moeten er bij de basis sowieso inzitten imo, aangevuld met af en toe pizza, pitta, mac'je... ;)

Veel is het enige "juiste" antwoord.

Momenteel eet ik gemiddeld per dag
500 gram vlees
500 gram aardappels of een bord rijst
12 tot 16 plakken brood met kaas ham of honing
en drink gemiddeld 1 liter halfvolle melk en 3 a 4 liter water

Ben uitgegaan van de volgende producten om het makkelijk te kunnen berekenen;

500 gram kipfilet
500 gram gekookte aardappelen
14 sneden brood
7 met 40+kaas
7 met achterham
1 liter halfvolle melk

levert je;
3400 kcal
300 gram eiwit
90 gram vet, waarvan verzadigd vet 42 gram
360 gram koolhydraten
40 gram vezels

Denk dat je daar aardig op gaat groeien, mis alleen wel wat belangrijke dingen als groente, fruit en een bron van onverzadigde vetten (bijv. noten). Verzadigde vetten (kaas, ham etc) omlaag en onverzadigde vetten omhoog is mijn advies.

Ben sind December bezig met Krachtraining na 22 jaar bb.

mijn eetpatroon is stuk losser maar wil niet boven de 17% vetp uitkomen.

dus pas wel beetje op wat is snaai.

Denk dat je daar aardig op gaat groeien, mis alleen wel wat belangrijke dingen als groente, fruit en een bron van onverzadigde vetten (bijv. noten). Verzadigde vetten (kaas, ham etc) omlaag en onverzadigde vetten omhoog is mijn advies.

Hoe kan jij dat nu weten of hij daar al dan niet gaat op gainen? Dat hangt van zoveel factoren af, voor mij en velen hier is dat gewoon een zwaar cutdieet.

Hoe kan jij dat nu weten of hij daar al dan niet gaat op gainen? Dat hangt van zoveel factoren af, voor mij en velen hier is dat gewoon een zwaar cutdieet.

Haha, idd.
Als ik wil groeien moet ik toch boven de 5000 kcal uit komen..

Veel, vooral veel proteïne en koolhydraten hé. Ik zit nu onder onderhoud te eten maar veel proteïne en carbs op krachtdagen hoog en ik word langzaamaan toch gespierder en sterker. Dus ik ben tevreden :p. Na de zomer ( augustus / september maak je meeste vooruitgang ) keihard beginnen bulken :D

je meot wel gewoon schoon eten binnen krijgen.. vis bv is een must!! en eieren zijn ook best goed.. als je t niet lust kun je natuurlijk vervangers zoeken

Ik eet eigelijk alleen nog maar schoon. Voornamelijk eet ik: vis, kip , biefstuk , havermoutmeel , aardappelen , groente , fruit , shakes , brinta , kwark , noten , meergranenbroodjes en drink vaak karnemelk of water daarbij. Je moet er eigelijk achterkomen wat het beste voor jou werkt. De basis is dat je goed en gezond eet en zou toch wel voor de 4 a 5 maaltijden per dag gaan. Verder moet je gewoon bij jezelf blijven. Er zijn er hier ook veel die moeten of (graag zelfs) erbij junken om aan te komen. Voor mij is dat dus niks. Maar het ligt ook meer aan je doel. Ik zelf wil bijv niet boven de 95 kg komen.. In ieder geval succes met alles!

Terug
Naar boven