XXL Nutrition

wat is het beste tijdstip voor het innemen van mijn supplementen?

maurits187

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb vorige week wat verschillende supplementen opgehaald, maar ik vraag mij nu af wat het beste tijdstip en hoeveelheid van innnemen is?

het gaat om creatine, bcaa arginine en whey.

ik dacht altijd dat arginine op een lege maag moet worden ingenomen, maar op de verpakking staat tijdens de maaltijd. Het zijn tabletten van 1000 mg. Zou hiervan 4 genoeg zijn.

Ik heb bcaa met de volgende inhoud l-isoleucine 105 mg, leucine 150 mg l-valine 45 mg. Zou hiervan 5 voor en 5 na de training voldoende zijn.

wat is het beste tijdstip om creatine in the nemen? kan je dit ook samen met de whey innemen?

• Topic Starter Topic Starter
misschien moet ik het wat anders formuleren.

Ik vraag mij af of ik alles in een keer kan innemen bijv voor en na het sporten.
Of kunnen deze supplementen elkaar tegen werken net zoals bij calcium en zink als je alles tegelijk inneemt?

alles innemen net voor de training of net na...

maakt allemaal niet zoveel uit.

kan je dan ook de arginine innemen voor de training?, ik had gelezen in een boek van action hero body dat je die op een lege maag moet nemen, maar op het etiket staat tijdens de maaltijd.

Hey man,
je creatine kan je het beste half uur voor je trainen en direct na het trainen nemen. Maar volgens mij moet je dat dan niet samen met je whey doen omdat dan de opname bemoeilijkt wordt. Neem je Whey dan 30min. later.

Je Arginine moet volgens mij ook op een lege maag. Zou ik samen met je creatine nemen voor het trainen en zo'n 6 uur later nog een dosering. In de supplementen die ik gebruikt heb zit er meestal een dosering in van 2000mg, dus 2 tabs lijkt me dan genoeg.

Je BCAA's neem je het beste direct na het wakker worden, voor het trainen, na het trainen en voor het slapen. Ik neem altijd een dosis van 5gram maar ik heb poeder.. Welke serving size staat er op de verpakking?

Succes!

whey; 1 uur tot half uur voor training
crea; direct na training

Whey kan je ook direct bij het opstaan innemen (=snelle eiwitten)

Hey man,
je creatine kan je het beste half uur voor je trainen en direct na het trainen nemen. Maar volgens mij moet je dat dan niet samen met je whey doen omdat dan de opname bemoeilijkt wordt. Neem je Whey dan 30min. later.

Je Arginine moet volgens mij ook op een lege maag. Zou ik samen met je creatine nemen voor het trainen en zo'n 6 uur later nog een dosering. In de supplementen die ik gebruikt heb zit er meestal een dosering in van 2000mg, dus 2 tabs lijkt me dan genoeg.

Je BCAA's neem je het beste direct na het wakker worden, voor het trainen, na het trainen en voor het slapen. Ik neem altijd een dosis van 5gram maar ik heb poeder.. Welke serving size staat er op de verpakking?

Succes!

Dus de creatine en arginine een half uur voor de training, en 6 uur later nog een keer.

Maar de Bcaa kan ik die samen met de whey nemen? of kan dat elkaar tegen werken? Ik heb bcaa van de tuinen opgehaald, maar het is geen zware dosering, ik geloof dat ik bcaa 1800 heb, in 6 tabletten zit samen 1800 mg.

Die BCAA's kan je best bij je whey nemen.
Zoals ik al zei gebruik ik poedervorm, een serving is 4gr. pure BCAA's maar als je dat moet binnen krijgen met die pillen dan moet je wel een hoop slikken.. Hou je anders gewoon aan wat op de pot staat..

Je creatine voor het trainen met je arginine en direct na je trainen. Die 2e serving arginine 6-8u na je eerste serving. Je kan ook alles vóór je training nemen maar door de dosis over de dag te verdelen zorg je ervoor dat je voedingsstoffen de hele dag beter vervoerd worden.

Succes!

BCAA en arginne

Wat doet BCAA en argrinne precies voor je ?
en werkt het ook echt ?

Ik weet dat het niet de juiste toppic is maar gooi hem er even snel tussen door

BCAA's zijn aminozuren die direct door je spieren als brandstof gebruikt kunnen worden. Op deze manier kunnen ze helpen spierafbraak te voorkomen.

Arginine zorgt voor een grotere toevoer van NO in je bloed. Het zorgt voor een grote pomp en vasculairiteit en brengt op die manier weer al je nodige voedingsstoffen naar je spieren. Bij mij werkt het prima, probeer het eens..

BCAA en arginne

Oke thnx zal het eens gaan proberen !

Ik weet dat deze vraag al oud is en is beantwoord, maar ik vraag me toch hetzelfde af maar dan met andere supplementen: (multi-)vitaminen, mineralen, ijzer, magnesium, calcium enz.
Worden ze beter opgenomen als je ze voor sporten inneemt of daarna?

thnx!

moet je wat zien , voor en na training meestal beste keus :D

ik neem nu 4 arginine tabletten + 2 kre-alkalyn capsules een half uur voor de training. En juist na de training een whey protein shake

Terug
Naar boven