Fitness Seller

wat is nou waar of niet waar

De oude eet-geen-koolhydraten-voor-slapen-gaan regel leeft nog steeds :) Waarom zou je 's avonds meer vet opslaan, door het eten van procentueel meer koolhydraten, dan in de dag, als je globaal gezien evenveel kcal binnenkrijgt?

Waar komt heel dat idee vandaan?

ik lees het hier, maak anders even een sticky met info over koolhydraten voor het slapen gaan

De oude eet-geen-koolhydraten-voor-slapen-gaan regel leeft nog steeds :) Waarom zou je 's avonds meer vet opslaan, door het eten van procentueel meer koolhydraten, dan in de dag, als je globaal gezien evenveel kcal binnenkrijgt?

Waar komt heel dat idee vandaan? Er bestaat namelijk geen enkel onderzoek dat zoiets aantoont. Ook maakt het geen donder uit wanneer je wat eet. Zolang jij op een dag 2000 kcal eet en er 2000 verbrandt, dan zit jij op onderhoud. Of je 's avonds nu niets eet of wel eet.

Het is alleen logischer om meer energie in het begin van de dag binnen te krijgen, omdat je dan gewoon beter functioneert. 's Nachts moet je vooral herstellen en heb je dus veel meer aan eiwitten en bepaalde vetten.

Stamt denk ik voort uit het idee dat je s'nachts minder energie nodig zou hebben, omdat je slaapt en dus geen reet doet. Dat is denk ik de gedachte erachter. Ik denk persoonlijk dat dat verschil in energieverbruik tov overdag te verwaarlozen is.

mag je nou wel na 10 uur nog eten of nou juist niet?

Dat mag NIET!!

Doe je het wel dan loop je de kans een nachtelijk bezoek te krijgen van Klaas RAAK, een kabouter die s'nachts langs slaapkamers gaat, een sloophamer rond zeult en er niet tegen kan als er na klokslag 10 nog gegeten wordt.

Waar komt heel dat idee vandaan? Er bestaat namelijk geen enkel onderzoek dat zoiets aantoont. Ook maakt het geen donder uit wanneer je wat eet. Zolang jij op een dag 2000 kcal eet en er 2000 verbrandt, dan zit jij op onderhoud. Of je 's avonds nu niets eet of wel eet.

Het is alleen logischer om meer energie in het begin van de dag binnen te krijgen, omdat je dan gewoon beter functioneert. 's Nachts moet je vooral herstellen en heb je dus veel meer aan eiwitten en bepaalde vetten.

Wil je hiermee ook zeggen dat het hele 'je metabolism vertraagt naarmate de dag vordert' een broodje-aap verhaal is? ???

Uhhh...dit was een serieuze vraag.

Terug
Naar boven