XXL Nutrition

Wat is nu beter? 4 of 5 dagen?

jeffreyxl

Advanced Bodybuilder
Waardering
46
:)

Laatst bewerkt:
Zou eerder voor À gaan en dan biceps triceps dag om ruil met schouders. De rust dag op woensdag zou je weg kunnen laten zodat je za en zondag kunt rusten op deze manier train ik en bevalt erg goed :)

te veel shit op een dag, te veel shit in een week. Crap

Alleen pro's kunnen zulke schema's doen. Omdat ze om 6uur opstaan en beginnen met eten, 12 uur in de gym. half 2 weer aan het eten en rusten zijn tot 18:00 en dan de rest weer in de gym gaan afmaken en dan weer gaan eten en vervolgens gaan liggen snurken in bed. Als jij ook zo kan leven, of beter gezegd als je zo'n leven kan veroorloven dan moet je het vooral gaan doen. Anders niet.

Laatst bewerkt:
Bedoel je A, bedoel je B of bedoel je A en B?
Wat een flauwekul ( no offence) om puur op basis van een dergelijke indeling/ frequentie dit te schrijven. Kan je anders een voorbeeld geven wat WEL mogelijk zou zijn?Misschien is dit een troll (?) maar als je serieus bent komt dit een beetje over op mij als een excuus. Als je echt denkt, enkel op basis van wat er in de beginpost gescheven staat, dat dit voorbehouden is aan pro's dan klopt dat beeld absoluut niet.

Waar heb jij het over man? Welke gast die fatsoenlijk zijn benen trained kan naast een gruwelijk potje squaten en zware legpressen nog eens staan laat staan weer een van de zwaarste spiergroepen rug gaan trainen en dan biceps en buik? Is dit een grap ofzo dat ik dit nog moet uitleggen. Als ik benen train heb ik op zijn minst 2 dagen spierpijn, jij vindt het dan normaal om die hele grap op dag 3 te herhalen?

Owja het mag inmiddels duidelijk zijn dat het om b ging. A kan heel goed alleen zou ik triceps nog bij rug gooien en biceps bij borst. Heb je weer 1 dag extra rust wat je ook heel goed kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook eerder voor B gaan maar er dan UB/LB van maken. En het hangt helemaal van zijn doelen, het volume en de intensiteit af of het verstandig is. Met 3/4 dagen tot de volgende keer dat je een spiergroep aanpakt kan je in ieder geval weer prima hersteld zijn.

Chill man. Genoeg. Vanuit mijn perspectief is dat inmiddels volkomen normaal idd. Ik vind spierpijn ook geen reden om niet te gaan trainen.
B kan ook heel goed. Er zijn echt genoeg mensen die 4x per week trainen en alles aanpakken 2x per week. We hebben het over slechts vier dagen trainen in de week, en verder is er geen info bekend. Dat was ook niet de vraag. Er staat nergens wat die van plan is qua oefeningen, volume en intensiteit.

Ja zo had hij net zo goed alles 3x per week erop kunnen zetten of niet? Dan was het ook nog steeds goed want we kijken niet naar volume en intensiteit. Wat is dan het doel van dit topic?

Ik neem aan dat wij allemaal hier zitten om spieren te bouwen. Dat kan vooral met hoge intensiteit. En een average gast kan met die gewenste intensiteit nooit alles effectief 2x per week trainen. Zoals ik al met mijn voorbeeld aangaf. Ja dat het kan geef ik je geen ongelijk in, maar of het effectief, efficient en resultaat gericht training is.....

• Topic Starter Topic Starter
Intensiteit maximaal natuurlijk

Laatst bewerkt:
natuurlijk is dit niet voor pro's wat een bullshit ..

Ik ben het met kukishu eens, wie kan nou evenveel deadliften na een dikke benentraining dan als hij dat op het begin van zn workout had gedaan. Laat staan 2 x per week.

doe dan ub lb?

Maandag: lower body

dinsdag: upper body

woensdag: rust

donderdag: lower body

vrijdag: upper body

Zaterdag: rust

zondag: rust

Wie heeft het hier over een "dikke" benentraining? Met variatie in oefeningen/intensiteit moet het een prima schema zijn

Laatst bewerkt:
Absoluut voor A gaan. B ligt de intensiteit ontzettend hoog en train je hoogstwaarschijnlijk te lang en ook ik sluit me bij KukiShu aan - iemand met een beetje baan of studie en sociaal leven kan een dergelijk schema niet opbrengen in combinatie met het bovenstaande.
Twee keer per week een spiergroep pakken kan prima maar dan enkel in de vorm van compounds zou ik zeggen - anders ben je elke training per definitie meer dan anderhalf uur bezig.

De meesten slaan de spijker op zn kop wat mij betreft!
Over het algemeen is het zo, dat training B vele malen meer oplevert om op natuurlijke wijze wat op te bouwen.
Mits je op die 2 dagen net genoeg doet en hersteld bent voor de volgende ronde later in de week. Intensitiet dus kort maar krachtig lijkt me, gek genoeg trainen de meesten namelijk juist te lang en te zwaar, is mijn ervaring.

Maar welk schema je ook doet... de bedoeling is dat je met de kerst gewoon x kilo meer pakt bij alle basisoefeningen, zo niet, ben je verkeerd bezig geweest :D

Je ziet de wereld wel zwart wit of niet? Je gaat er vanuit dat iedereen deadlift bij rug indeelt, kan ook prima bij benen. Dan kan je de ene beentraining dl en de andere sq (als het je allemaal zo zwaar valt), of als je zo graag bij rug indeelt doe je de ene dag bijvoorbeeld op volume en de andere dag wat meer accent op intensiteit en schuif je met oefeningen/ bewegingen. Enz enz. Maar Ts geeft verder ook geen reactie en ik ga niet telkens de zaken invullen. Verder vind ik het belachelijk dat hier gedaan wordt alsof je superman moet zijn om 2x hetzelfde aan te pakken in 4 trainingen. Doet me denken aan Broz die het heeft over 'undertraining'. I'm out.

Tuurlijk hoef je geen superman te zijn, ik zeg alleen dat je zwaarder kan gaan als je nog veel energie hebt. Als je al daarvoor benen hebt getraind, TS zegt dat de intensiteit maximaal is, heb je gewoon minder energie over.

Tuurlijk hoef je geen superman te zijn, ik zeg alleen dat je zwaarder kan gaan als je nog veel energie hebt. Als je al daarvoor benen hebt getraind, TS zegt dat de intensiteit maximaal is, heb je gewoon minder energie over.

dit was in de middeleeuwen al bevestigd, en daar gaat het helemaal niet om zolang de oefeningen gevarieerd worden qua intensiteit.

Terug
Naar boven