AndroidHealthClinic

Wat is nu juist en wat is nu onjuist eigenlijk?

Jurgnn

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
Hey ik ben me momenteel volop aan het verdiepen in hoe je het beste kunt droogtrainen (cutten)

nu had ik eerst voorgenomen de manier die hier op dutchbodybuilding staat te gebruiken, dus op onderhoud eten.
ik wilde men training zo invullen voor een week:

maandag: borst/rug -> whey isolaat -> Cardio
Woensdag: Biceps/triceps -> whey isolaat -> Cardio
Vrijdag: Schouders/benen -> whey isolaat -> cardio
Zaterdag of zonder: dan nog eens cardio te doen, dag hangt af van of ik veel last heb van mijn benen.

Wat is jullie mening hierover en welke manier gebruiken jullie? Dutch bodybuilding of eerder zoals in het zomersticky wordt vermeld van bodynet?

Alvast bedankt!

Hoe weet ik of ik de juiste intensiteit heb?

Vaak wordt geadviseerd om op ongeveer 70% van je maximale hartslag te bewegen, dit zal voor de meeste mensen tussen de 130 en 145 slagen per minuut liggen. Persoonlijk vind ik dit heel onhandig, je moet constant op je hartslaghorloge kijken, op de display van het cardio apparaat, of sommige apparaten beethouden op een plek wat helemaal niet lekker ligt tijdens de
training. Een goeie maatstaaf is een intensiteit waarbij je wel enige moeite doet, maar tussendoor gewoon zinnen kunt zeggen zonder constant de zin te onderbreken om naar adem te moeten happen. Na verloop van tijd zal je ook merken dat je zelf wel aan gaat voelen welke intensiteit je aan moet nemen wat je gedurende de hele cardio training vol kan houden.

bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/cardio-waarom-59247/

3b Cardio
"Cardio is de sleutel tot een strak lichaam" is een stelling die vaak voorbij komt en eentje waar ik het absoluut niet mee eens ben. Het doel is het legen van je vetcellen door een klein kalorie tekort te creeeren. Toch sluit ik het gebruik van cardio niet geheel uit, want als het correct gehanteerd wordt kan het erg nuttig zijn.

Ik adviseer een stappenplan waarin men eerst hun eetpatroon op orde brengt en vervolgens hun kracht training. Het zou mogelijk moeten zijn om al af te vallen zonder het gebruik van cardio apparaten. De spieren worden door kracht training gebruikt zodat er meet kcal verbruikt wordt zowel tijdens het sporten zelf als in rust buiten de sportschool. Zolang de rust intervals tussen sets niet langer dan 45seconden duurt is de sporter alsnog cardiovasculair bezig om vet te verbranden. Als er geen vet vermindering plaatsvindt dan moet er gekeken worden naar het eetpatroon en/of sport patroon. Eet men nog niet netjes genoeg of sport men niet intensief genoeg zijn vragen die beantwoord moeten worden.

Zodra het eten en sporten op orde is wordt moet hier gebruik van gemaakt worden. Op den duur komt men een plateau tegen dat het verlies van vet trager wordt. Dan is het taak om 2-3x in de week, wanneer er geen kracht training plaats vindt, HIIT cardio toe te voegen. Dit is High Intensity Interval Training op een fiets of rennen. Je maakt gebruik van intervallen afwisselend tussen lopen, joggen en voluit sprinten. Begin met een interval ratio dat je met moeite kunt volhouden voor 20minuten en bouw de intervals af tot 20-30sec per stuk. Dit zorgt er voor dat je verbranding en energie verbruik door het dak schiet, je conditie verbeterd met rassenschreden en ook je rust verbranding gaat omhoog. Daarnaast zorgt de intensiteit van de intervals voor minder kans op spierafbraak.

Als het verlies van vet weer vertraagd is het tijd om duur cardio toe te voegen in de ochtenden voor het werk. Zodra je wakker bent is het best om even wat snelle eiwitten tot je te nemen en te cardio'en. 45-60minuten cardio op lage intensiteit. Er wordt gesproken over een bepaalde hartslag welk het optimale verbrandingszone is. Dit is incorrect. [/B]Zorg dat je net niet in staat bent een gesprek te voeren, maar nog niet staat te hijgen. Daarnaast is er sprake van de Vox2-conditie. Je lichaam stuurt zuurstof naar de spieren om hun werk te doen. Als het lichaam een bepaalde beweging niet efficient neurologisch kan uitvoeren zullen de spieren verkwistend met de zuurstof omspringen en krijg je de indruk een slechte conditie te hebben. Hoe vaker je het doet hoe efficienter de spier met de zuurstof omgaat en krijg je de indruk een betere conditie te hebben. Helaas is dat alleen van toepassing op die beweging en is het dus zaak om regelmatig af te wisselen tussen hardlopen, fietsen en roeien qua cardio vorm.

De reden dat ik dit stappen plan hanteer is zodat er altijd nog een moker beschikbaar is voor als de vet verbranding stil valt. Het is niet slim al je middelen in te zetten vanaf het begin. Je gaat er niet sneller door verbranden en op den duur heb je niks meer om de verbranding op gang te krijgen.

bron: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/33311-zomersticky.html

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Bovendien is cardio maar een klein gedeelte van het cutten. Voeding eerst op orde, daarna kun je zelf experimenteren met deze verschillende stijlen want er is geen die het beste is.

Overdenk het niet zo. Bepaal je kcal, train, doe eventueel cardio. Val je af? Goed. Val je niet af? Minder eten.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Bovendien is cardio maar een klein gedeelte van het cutten. Voeding eerst op orde, daarna kun je zelf experimenteren met deze verschillende stijlen want er is geen die het beste is.

Idd! niks aan toe te voegen.

Waarom neem je een shake voor je cardio gaat doen? Beter doe je het op een lege maag...

• Topic Starter Topic Starter
Om spierafbraak te voorkomen, doe ik ook.

Idd, de krachttraining voor de cardio is handig om de laatste koolhydraten te verbruiken, en zodat je met je cardio direct de energie uit je vetmassa kunt halen, en die shake is voor te zorgen dat ze niet aan mijn spiermassa komen :)

die info vind je ook in de link van Dutchbodybuilding van mijn post :)

Ik hanteer voor cardio altijd de regel, voluit tot ik buiten adem raak, dan rustiger tempo tot het gezakt is en dan weer voluit. Heb het een paar keer gevolgd op de monitor en ik blijf op die manier gemiddeld wel in de zone.

Ikzelf zit ook met precies deze vraag. ik wil weinig massa verliezen dus kies ik ook voor eten op onderhoud en cardio erbij, maar wat ook veel mensen doen is hun trainings intensiteit verhogen door meer reps en supersets. Maar verlies je dan geen massa omdat je niet zwaar traint als je veel reps gaat doen? Iemand met ervaring op deze manier?

Volgens mij is die hartslag dikke bullshit, is alleen maar voor langduurlopers volgens mij. Waarom niet gewoon cardio doen?

Ik zie hier de propaganda van de supplementenboeren mooi ik terug komen, jammer dat mensen alles geloven.

Het is gewoon een kwestie van kcals in-kcals uit.
Die shake voor je cardio gaat er echt niet voor zorgen dat je geen spier verliest of alleen maar vet gebruikt. Vreet jij te weinig val je af, vreet je teveel kom je aan. Zo simpel is het

Hit gewoon je macro's en doe je cardio. En ga niet gewichten verlagen en meer reps doen, raad eerder aan om reps te verlagen en zwaarder te gaan trainen. Maak je niet te druk om meal timing, als je aan het einde van de dag maar je macros binnen hebt. Val je op het juiste tempo af, dan prima. Als het niet op het juiste tempo gaat maak je aanpassing (meer/minder eten of meer/minder cardio).

• Topic Starter Topic Starter
Dan ga ik denk ik gewoon een doen wat ik van plan was, dan zou ik zowiezo moeten afvallen doordat ik door cardio onder men calorien ga, werkt dit niet, probeer ik het wel via 200-500 cal onder onderhoud te eten en veel eiwitten te eten

@JochemB en wat als ik amino's inneem of bcaa's? tussen de kracht en cardio?

Dan ga ik denk ik gewoon een doen wat ik van plan was, dan zou ik zowiezo moeten afvallen doordat ik door cardio onder men calorien ga, werkt dit niet, probeer ik het wel via 200-500 cal onder onderhoud te eten en veel eiwitten te eten

@JochemB en wat als ik amino's inneem of bcaa's? tussen de kracht en cardio?

Nee, maakt ook geen reet uit.

Gaat om wat je dagelijks eet

Maakt de manier van cardio doen echt uit?

Het aantal verbruikte kcal draait het toch om?

Sommige vormen van cardio zoals HIIT doen zoals ik heb gelezen je stofwisseling tijdelijk verhogen. In die zin kan het een verschil maken maar ik geloof niet dat het zo'n bijster verschil zal maken boven onder onderhoud eten.

Sommige vormen van cardio zoals HIIT doen zoals ik heb gelezen je stofwisseling tijdelijk verhogen. In die zin kan het een verschil maken maar ik geloof niet dat het zo'n bijster verschil zal maken boven onder onderhoud eten.

Dit gaat denk ik pas in de laatste procentjes echt verschil maken idd.
Weten waar je onderhoud ligt en daaronder eten will do the trick :p

Terug
Naar boven