AndroidHealthClinic

wat kan ik allemaal doen om mijn houding te verbeteren?

• Topic Starter Topic Starter
dfgdgdf

Laatst bewerkt:
Is je werkomgeving wel goed (ergonomisch) ingericht en je zithouding zelf in orde? Dus stoel, bureau en monitor op de juiste hoogte. Onderzoek dat eerst eens zou ik zeggen. Regelmatig even een stukje lopen en niet te lang achtereen zitten scheelt al een hoop. Uithangen aan een trap of chinbar (spinal decompression) lucht ook op.

deadlift/rows

flink rug trainen.

Misschien oefeningen met een zitbal/trainingbal, dit schijnt goed voor de rug te zijn.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, denk aan een soort skippy bal.

Bij mij is het precies andersom, mijn onderrug is teveel naar voor gebogen zeg maar waardoor het soms lijkt alsof ik een buikje hebt, maar dat komt gewoon door altijd ineengezakt gezit te hebben, maar ik werk hieraan en het valt reuze mee als ik er aan denk.

Bij mij is het precies andersom, mijn onderrug is teveel naar voor gebogen zeg maar waardoor het soms lijkt alsof ik een buikje hebt, maar dat komt gewoon door altijd ineengezakt gezit te hebben, maar ik werk hieraan en het valt reuze mee als ik er aan denk.
Ik heb ook een holle rug, heb je hier oplossingen voor?

Alvast bedankt, Yosh.

als je er erg aan stoort moet je eens een kinesist opzoeken, die weten wel oefeningen voor houding verbetering

verder zou ik oefeningen voor de erector spinae voorstellen => deadlifts, back extensions
of zelfs oefeningen voor de gluteus spieren => squats

Inderdaad je rug trainen, verder kun je naar een fysio gaan met dit probleem, vraag dan om tape op je rug te plakken dat heb ik ook gedaan. Ze plakken dan tape op je rug zodat wanneer je krom zit, loopt etc. de tape gaat trekken dan voel je dan, loop je goed dan zal de tape niet gespannen gaan en na een tijdje loop je met een rechte houding. Heb ik ook gedaan XD

Ik heb het zelf ook gehad, heb een tijdje ceasar therapie gehad en nu is het al stukken beter. Vergeet er alleen af en toe op te letten

Inderdaad je rug trainen, verder kun je naar een fysio gaan met dit probleem, vraag dan om tape op je rug te plakken dat heb ik ook gedaan. Ze plakken dan tape op je rug zodat wanneer je krom zit, loopt etc. de tape gaat trekken dan voel je dan, loop je goed dan zal de tape niet gespannen gaan en na een tijdje loop je met een rechte houding. Heb ik ook gedaan XD

En hoeveel tijd gaat daar overheen voordat je gewoon een normale houding hebt?

Terug
Naar boven