XXL Nutrition

Wat kan ik het beste doen ?

Taner03

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
95kg
Vetpercentage
16%
Beste leden,

Ik ben om dit moment 19 jaar en doe al bijna 2 jaar aan fitness.
Omdat ik zelf een moslim ben, was ik gespot met het trainen wegens ramadan. Ik was zeer gemotiveerd bezig met fitness.

ik was op mrt. 2013 ( sportschool getest ) 105 kg met een vetprecentage van 22%
Daarna ben ik beetje opgaan letten op mijn voedig en nu ben ik 95 kg met een vetprecentage van 16%.

Ik ga ook nog is op vakantie voor 3 weken dus dat wordt dan weer niet trainen.

En na da vakantie ga ik weer hard tegenaan. Alleen in weet niet wat ik het beste kan doen.
Zal ik beginnen met het maken van een voedingsschema en suplementen kopen en gelijk beginnen met KT. Of zal ik eerst is obouwen, omdat ik al bijna 2 maandan niks ga doen. Ik heb thuis dumbells af en toe train ik wel, maar natuurlijk is dat niet voldoende.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Alvast bedankt

altijd trainen met een voedingsschema, op de gok eten is niet verstandig.

Niet gelijk supplementen kopen. Zorg eerst dat je voeding en training weer op orde komt.

Een voedingsschema is wel handig, met name dat je je totaal kcal./eiwitten/koolhydraten/vetten haalt die je nodig hebt.

Reken uit wat je nodig hebt. Zowiezo 1gr vet/kg lichaamsgewicht en 2gr eiwit/kg lichaamsgewicht (dit mag ook meer zijn, maar het is een minimum). Als je dit haalt kan je de rest van de nodige kcal. aanvullen met koolhydraten, extra vetten en extra eiwitten.

Zorg dat het merendeel van je voeding goed is. Vlees, granen, zuivel, groeten, fruit, noten, ....

Terug
Naar boven