AndroidHealthClinic

wat krijgen we nu??...bloedonderzoek AS op werk

ik denk dat ze je bloed gaan prikken en niet naar metabolieten in je urine kijken.
Hoe dan ook,tuurlijk is het waar dat wat jij doet in je vrije tijd,jouw zaak is.Maar puur hypotetisch:jij krijgt over nu een een aantal jaar klachten,zal de verzekering vervelend kunnen doen.Bijv een gyno operatie zal je bjv niet kunnen uitleggen dat je niet weet waardoor het komt,hun zullen gelijk zeggen dat het daardoor komt.Op dat gebied is ineens iedereen endocrinoloog.
ik zou me lekker ziekmelden even van te voren en daarna een vervolg afspraak maken

Kan je gewoon weigeren...

Zoiets is toch niet verplicht lijkt me tenzij er iets over vermeld staat in je contract.

ik werkte voor mosadex een pharmaceutisch groothandel en bij de solisitatie vroegen ze ook of ik steroiden of andere medicijnen, ze zullen er wel om moeten vragen denk ik.

flex170578 zei:
Ik bedoelde om het te verbergen, daarna condoom uit onderbroek halen en aanprikken (is makkelijker dan ontknopen vooral als je zenuwen hebt :D )

9 vd 10 gaan ze niet naast jou blijven staan

Krijg je ineens steunbetuigingen enzo van je collega's , was die pis van een terminale kerel ofzo :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
flex170578 zei:
Weet je wat een halfwaardetijd is?

Ik dacht dat ik wist wat het was maar zat er dus naast...

Ik las juist ergens dat de halfwaardetijd de benodigde tijd is om de helft van het in het bloed aanwezige product af te breken. Na enige tijd wordt een stady state bereikt: er is een constante hoeveelheid van het medicijn in het bloed. De hoeveelheid die erbij komt is gelijk aan de hoeveelheid die afgebroken wordt.

1 of een paar dagen niks nemen haalt dus niks uit...

Purple zei:
Kan je gewoon weigeren...

Zoiets is toch niet verplicht lijkt me tenzij er iets over vermeld staat in je contract.

k dacht hetzelfde.

Kunnen ze toch niet zomaar maken, tenzij je ervoor hebt getekend.

Nogmaals: Iedere arts heeft een arts/patienten geheimhoudingsplicht. Dus als jij van te voren vermeld tegen jou arts dat je winstrol neemt om je prestaties in de sportschool te verbeteren kan/mag hij dit echt niet even tegen je baas gaan zeggen..

Zou ook voor de condoom gaan..lekker veilig :)

Als je je plas in moet leveren moet je een klein korreltje van een chloortablet meenemen en dit in je plas dumpen, dan is er niks meer te traceren. Bloedtest wordt een ander verhaal,zou niet weten hoe je dat kan verdoezelen???

simpel; gewoon een bloedtransfusie doen

Gewoon eerlijk zeggen tegen je dokter en vriendelijk vragen of hij z'n mond erover houdt.

Klaar.

Little Me zei:
Dokters hebben toch een beroepsgeheim , dus als ze stoffen vinden die niks te maken hebben met jou functie die je voor dat bedrijf uitvoert is er toch niks aan de hand .

Zeg gewoon tegen die dokter dat je een winstrol kuur aan het doen bent . Misschien stelt die de test dan zelf even uit omdat zijn controle dan misschien op die moment zinloos is . Het zelf verschillende keren uitstellen voor vage redenen valt meer op ze .

Idd.. Dit mogen ze niet zomaar doen hoor. Ik zou daar zeker eens achter informeren. Wat zeker en vaststaat is dat specifieke medische gegevens nooit aan de wergever mag doorgespeeld worden (=elke vorm van verwerken en dus ook raadplegen)..

Maw de dokter mag nooit zeggen aan je werkgever dat er teveel hormonen ofzo in je bloed werden gevonden..

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vandaag contact opgenomen met de bedrijfsarts en eerst en vooral uitstel gevraagd omdat ik me al enkele weken niet goed voel en net begonnen ben met antibiotica te nemen... Ik zei dat het geen objectief beeld zou geven van mijn gezondheid.
Dan vroeg ik waarom ik nu plots na 3jaar een bloedonderzoek zou moeten laten doen met testen op stoffen waar ik nooit met in contact kom ;)
Dat kon ze niet verklaren en ging ze een laten nakijken. Normaal zijn het enkel de collega's die veel in contact komen met de filters boven de steriele lokalen die product kunnen inademen, wij lopen dit risico bijna niet en werden dus ook nog nooit getest.

Als ze al een bloedonderzoek gaan doen heb ik gevraagd om het na de vakantieperiode in te plannen...

ben misschien wel wat naief.. maar wtf hebben die mensen met jouw prive leven te maken. maken jullie die winny dan ook daar? zo niet, hebben ze er geen hol mee te maken toch?.. succes..

Terug
Naar boven