XXL Nutrition

Wat ls je savonds veel honger hebt?

sixpackbeest

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
70kg
Beste Forumleden,

Ik ben nu al een tweetal jaar bezig met fitness. Graag zou ik tegen deze zomer een sixpack willen, heb dit namelijk nog nooit gehad :-). Daarom ben ik nu al een tijdje bezig met:

- 4keer in de week s'avonds gaan lopen (7km - 10km/h)
- Elke ochtend 200 sit ups.
- Elke avond 200 sit ups.

Het probleem nu is, als ik terug kom van het lopen (rond 21h) heb ik altijd heel veel honger. Dan eet ik een appel en een banaan, maar de honger blijft :-). Wat kan ik het beste eten na deze looptraining?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
:cool:

Hoe ziet je voedingsschema eruit? Een sixpack kweek je namelijk in de keuken en niet met sit ups. En geef even wat meer stats zoals training, lengte, gewicht, vetpercentage.

Laatst bewerkt:
Eet kwark, geen fruit. In fruit zit ook veel suiker, in magere kwark niet.

Zo lang het in zijn macro's past kan hij best wat fruit eten. Gaat erom of hij een tekort aan kcals creëert om dat sixpack tevoorschijn te halen. Daarom aan TS: post je voedingsschema

Beste Forumleden,

Ik ben nu al een tweetal jaar bezig met fitness. Graag zou ik tegen deze zomer een sixpack willen, heb dit namelijk nog nooit gehad :-). Daarom ben ik nu al een tijdje bezig met:

Het probleem nu is, als ik terug kom van het lopen (rond 21h) heb ik altijd heel veel honger. Dan eet ik een appel en een banaan, maar de honger blijft :-). Wat kan ik het beste eten na deze looptraining?

Ik zou smorgens op lege maag lopen en dan na het lopen kan je gewoon ontbijten.

Eet kwark, geen fruit. In fruit zit ook veel suiker, in magere kwark niet.

En dan? Denk je dat suiker uit fruit je vetverbranding verhinderd? Zitten nog andere stoffen in fruit die de vertverbranding stimuleren. Fruit is gewoon gezond en na training kan je wel wat suikers gebruiken. Best uit fruit dan. Als je geen fruit eet dan ga je wss toch zin krijgen in iets met suiker.

Maar een appel en banaan is te weinig. Eet wat vlees of noten en/of groenten daarbij. Als je honger hebt eten. Zie wat gezond is en eet dat op een dag wanneer je wil.

Laatst bewerkt:
Beste Forumleden,

Hier is een koekje:

Ik zou toch proberen om je hartslag te meten ipv de 7km - 10 km/h regel te hanteren. Je moet je passen tellen,elke 5 passen adem je in en dan na 3 passen adem je terug uit, zo zit je op de ideale hartslagfrequentie om vet te verbranden op je buik!

en je sit ups op schroeven naar 600 ipv 400 in totaal op 1 dag (400 is toch veel te weining! vergeet geen pindakaas te smeren ivm anabole werking op de buikspieren)

Hier is een koekje:

Ik zou toch proberen om je hartslag te meten ipv de 7km - 10 km/h regel te hanteren. Je moet je passen tellen,elke 5 passen adem je in en dan na 3 passen adem je terug uit, zo zit je op de ideale hartslagfrequentie om vet te verbranden op je buik!

en je sit ups op schroeven naar 600 ipv 400 in totaal op 1 dag

:roflol:

Train 1x in de week je buik (boven/midden/onder + zijkanten) en voornamelijk CORE training. (google Core training)

Om zovaak sit-ups te doen heeft totaal geen zin.

En dan? Denk je dat suiker uit fruit je vetverbranding verhinderd? .

Ja.
Suiker => insuline.
Insuline => stop op vetverbranding

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Ontopic:

2 gekookte eitjes, wat kwark, gebakken kip, tonijn..

Hier is een koekje:

en je sit ups op schroeven naar 600 ipv 400 in totaal op 1 dag (400 is toch veel te weining! vergeet geen pindakaas te smeren ivm anabole werking op de buikspieren)

r*tard.

Ja.
Suiker => insuline.
Insuline => stop op vetverbranding

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Ontopic:

2 gekookte eitjes, wat kwark, gebakken kip, tonijn..

Alle koolydraten geven insuline. Je moet naar de GI waarde zien en het is niet omdat fruit suikers bevat dat deze automatisch een hoge GI hebben. Fructose kan niet direct opgenomen worden en moet eerst omgezet worden. Meeste fruit heeft dan ook een lage of gemiddelde GI.

-Lage GI : kersen, perzik, grapefruit, appel, peer, druiven, kiwi, sinaasappel en aardbeien.
-Gemiddelde GI : mango, banaan, annanas, pompoen en papaya.
-Hoge GI : watermeloen.

http://www.the-gi-diet.org/lowgifoods/

Laatst bewerkt:
Beste Forumleden,

Notsureiftrollingpenguine.jpg

Haha, elke dag 400 sit ups. Zeg maar dag met je handje tegen die sixpack. Beter, ga je op een dag hard sit ups doen, met wat gewicht erbij en laat je ze daarna lekker met rust voor een paar dagen.

400 sit ups elke dag is gewoon een mislukte cardio oefening.

Zucht, het valt me op dat het overgrote deel van de (hoofdzakelijk) jongens heeft geleerd dat je een sixpack krijgt door een paar honderd situps per dag te doen. Ik snap niet waar dit vandaan komt, en werkelijk waar, bijna iedereen die als ingeving krijgt 'even een sixpackje voor de zomer te kweken' pakt het op het begin ook zo aan.

Man, laat in het land eens rondgaan dat wanneer je een sixpack wil, je:
1. Je hele lichaam beter gaat trainen, als je er tenminste niet als een uitgehongerde bastaardhond wil uitzien.
2. Je beter (eerst) massa op je abs (en de rest dus) kan kweken.
3. Je doel grotendeels bij cardio + een persoonlijk voedingsschema ligt om de vetlaag te verbranden.

Ik weet het, dat gaat toch niet rond. Maar 't zou zo mooi zijn :o

@ TS: volg de drie punten hierboven, en geef je niets om algehele massa, ga dan maar alleen punt 3 doen ..

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Ik zou nog even verder inlezen.

Insuline is het “opslaghormoon”. Het zorgt ervoor dat glucose (suiker) uit koolhydraten als energie in de cel wordt verbrand of in de vorm van glycogeen in lever en spiercellen wordt opgeslagen, en zorgt ervoor dat de glucose die dan nog overblijft wordt opgeslagen in de vetcellen.

Insuline zorgt voor lipogenesis (vetopslag dus) en gaat lipolyse (vetverbranding) tegen.

En dan hebben we het nog niet eens over op welke plaats in het lichaam de vetopslag dan het meest wordt gestimuleerd

Laatst bewerkt:
Alle koolydraten geven insuline. Je moet naar de GI waarde zien en het is niet omdat fruit suikers bevat dat deze automatisch een hoge GI hebben. Fructose kan niet direct opgenomen worden en moet eerst omgezet worden. Meeste fruit heeft dan ook een lage of gemiddelde GI.

-Lage GI : kersen, perzik, grapefruit, appel, peer, druiven, kiwi, sinaasappel en aardbeien.
-Gemiddelde GI : mango, banaan, annanas, pompoen en papaya.
-Hoge GI : watermeloen.

http://www.the-gi-diet.org/lowgifoods/

Klopt als een bus, maar ik snap niet waarom dat een reactie is op mijn post. :p

Terug
Naar boven