Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #125.821
Heb wel het gevoel dat de noordelijke provincies makkelijker dialecten verstaan dan de rest van Nederland. Op Limburgs en Fries na dan :p.

Of je hebt een talenknobbel, dan valt het allemaal wel mee :)

tenor.gif

• #125.822
nieuw topic dan maar ..........:D

• #125.824
  • #125.825
Een dialect is het meest verschrikkelijke wat er is

• #125.826
Vrijdag en nog even een light-pushday-versie op het programma alvorens op te maken voor een dikke sigaren-whiskey-pokeravondje.

Bye cut-gains :hello:

• Like
Waarderingen: Bubs
  • #125.828
Een dialect is het meest charmante wat er is

Fixed :)
Het is een deel van de cultuur en moet gewoon behouden blijven!

Het meest verschrikkelijke is mensen die dénken dat ze hun kind in het Algemeen Nederlands opvoeden, maar het zelf niet deftig spreken (en dus "veredeld" dialect gebruiken).
Dan krijg je later een kind die én geen echt dialect kan én niet deftig AN kan spreken...
Laat het leren van Algemeen Nederlands over aan de scholen, die worden ervoor betaald :)

• #125.829
Fixed :)
Het is een deel van de cultuur en moet gewoon behouden blijven!

Het meest verschrikkelijke is mensen die dénken dat ze hun kind in het Algemeen Nederlands opvoeden, maar het zelf niet deftig spreken (en dus "veredeld" dialect gebruiken).
Dan krijg je later een kind die én geen echt dialect kan én niet deftig AN kan spreken...
Laat het leren van Algemeen Nederlands over aan de scholen, die worden ervoor betaald :)
Meen je dat ja? Ik heb zelf ook een beetje n dialect maar als ik sommige mensen hoor praten denk ik echt; nou houd jij je mond maar dicht :o

• #125.830
Klasgenoten die ik een weekje of 4/5 Niet heb gezien. Je krijgt nogal een dunne kop. Uhm bedankt?

• #125.832
Meen je dat ja? Ik heb zelf ook een beetje n dialect maar als ik sommige mensen hoor praten denk ik echt; nou houd jij je mond maar dicht :o

Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam en woon al ruim 10 jaar niet meer in die regio, maar als ik die plat Rotterdamse aso's nu hoor praten denk ik ook :eek: beter houwie effe je bek weetjewel.

Met ABN kom je het verst in Nederland ten aanzien van serieus genomen worden :) Behalve in Friesland en Limburg :D

• #125.833
Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam en woon al ruim 10 jaar niet meer in die regio, maar als ik die plat Rotterdamse aso's nu hoor praten denk ik ook :eek: beter houwie effe je bek weetjewel.

Met ABN kom je het verst in Nederland ten aanzien van serieus genomen worden :) Behalve in Friesland en Limburg :D
O ja joh?

• #125.834

• #125.835

in Limburg nemen ze je niet serieus als je Maastrichts of Kerkraads praat , verder heb je gelijk :)

Terug
Naar boven