MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (5 bezoekers)

Mannen met leggings…

• Nee, dit is echt zoooooo 2019

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    76

Users who are viewing this thread

chrash

Monstrous Giant
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Ik ben mbo verpleegkundige. Heb nog nooit hoofdrekenen nodig gehad en ben met een 4 voor rekenen geslaagd.

Is gewoon erg afhankelijk van welk beroep, maar voor 90% onnodig.
Een beetje voor de doseringen bij injecties toch? :)

th0maz

Ripped Bodybuilder
Relnicht
photoshop-master
Lid geworden
13 jul 2013
Ik ben mbo verpleegkundige.
:roflol::roflol::roflol::roflol:. Jij bent toch een man?

Ik bepaal het beleid niet dus geen idee. Maar ik denk dat iedereen in zijn of haar dagelijks leven wel te maken heeft rekenen. Ongeacht je beroep, komen simpele basisvaardigheden zoals “wat is 25% van ...” of het aflezen van een staafdiagram wel goed van pas.
Imo moeten ze beter uitleggen waarom en hoe je dat uiteindelijk kunt gaan toepassen in de praktijk, want ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen. Dat geldt overigens ook voor al die andere bullshit die je krijgt.

hoxyz

Colossal Veteran
Lid geworden
16 okt 2013
In welke situatie waar je ook gewoon een rekenmachine kunt gebruiken? Ik heb seniors meegemaakt met een dik salaris die nog steeds op hun handen tellen.

Dat je getoetst wordt op grammatica etc kan ik goed begrijpen. Als je een sollicitatiebrief gaat schrijven met allemaal spelfouten kun je het al vergeten. Maar fucking wiskunde?
Het gaat niet om wiskunde maar rekenen. Wat ik allerlei random situaties handig kan zijn.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Imo moeten ze beter uitleggen waarom en hoe je dat uiteindelijk kunt gaan toepassen in de praktijk, want ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen. Dat geldt overigens ook voor al die andere bullshit die je krijgt.
Als jij een loonsverhoging van 3% krijgt wil je dat toch kunnen uitrekenen? Of boeit het je niet en zie je het wel op je loonstrook?

• Like
Waarderingen: BB_

th0maz

Ripped Bodybuilder
Relnicht
photoshop-master
Lid geworden
13 jul 2013
Als jij een loonsverhoging van 3% krijgt wil je dat toch kunnen uitrekenen? Of boeit het je niet en zie je het wel op je loonstrook?
Bij mij stond mijn nieuwe salaris dan erbij in een brief. Althans bij mijn vorige werkgever.

Maar dat zijn handigheidjes die je dan eventueel voor jezelf kunt gebruiken. Het is ook handig om te weten hoeveel het scheelt als je ergens zoveel procent korting op krijgt, maar ook dan staat het nieuwe bedrag ook meestal erbij. Maar zijn dit dingen waar je bijna in elk beroep op afgerekend kunt worden? Lijkt me sterk. Er is in mijn beroep nog nooit beroep gedaan op zulke skills in ieder geval.

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Zelfs bij een quiz als 'Met het Mes op Tafel' zitten slimme gasten die veel vragen correct weten te beantwoorden, maar als er dan een betrekkelijk eenvoudige rekenvraag komt (percentages berekenen, breuken vermenigvuldigen etc.) gaan ze flink de fout in. In winkels (in het buitenland helemaal) wordt bij de kassa overal een rekenmachine bij gepakt, zelfs als je 2 artikelen afrekent. Het is gewoon een feit dat een groot deel van de volwassenen moeite heeft met hoofdrekenen op basisschoolniveau (grammatica en spelling idem dito).

Wat herhaling en oefening op latere leeftijd kan m.i. geen kwaad, ook al is het maar een refreshment. Zeker in het huidige digitale/technologische tijdperk, waar men steeds minder hoofdrekent, maar alles op de telefoon/pc doet of opzoekt.

Laatst bewerkt:

th0maz

Ripped Bodybuilder
Relnicht
photoshop-master
Lid geworden
13 jul 2013
Zolang je maar tot 10 kan tellen, meer milliliters ram je toch niet in je reet.

In before @Col_inc
Die kan inderdaad wel rekensommetjes gebruiken, want volgens mij ging er iets niet helemaal goed tijdens het berekenen van zijn body fat.

BB_

💪
Elite Member
2x Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
25 sep 2016
Lengte
1m89
Massa
109kg
Het gaat niet om wiskunde maar rekenen. Wat ik allerlei random situaties handig kan zijn.
Precies, stond laatst een opa bij de Laidl de boel op te houden doordat je geld tekort kwam om z'n blik bier en zak chips af te rekenen. Gelukkig voor hem stond er een sympathieke BB'er achter hem die het tekort aanvulde.

hoxyz

Colossal Veteran
Lid geworden
16 okt 2013
Nog veel belangrijker, die ellendige milligrammen tot de juiste milliliters omrekenen.

wovano

Moderator
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
10 jun 2010
Lengte
1m86
Nog veel belangrijker, die ellendige milligrammen tot de juiste milliliters omrekenen.
Dat is inderdaad het allerbelangrijkste ja. Als ik sommige lui vraag hoeveel mela ze zetten. Antwoord: “een streepje op het spuitje man.” Hoeveel mg is een streepje dan? “Geen idee”

hoxyz

Colossal Veteran
Lid geworden
16 okt 2013
Dat is inderdaad het allerbelangrijkste ja. Als ik sommige lui vraag hoeveel mela ze zetten. Antwoord: “een streepje op het spuitje man.” Hoeveel mg is een streepje dan? “Geen idee”
Hahaha ja dat is wel een klassieker. Of mensen proberen uit te leggen hoeveel streepjes X ml wanneer X ml vloeistof gemengd is met een 10ml vial.
1604320456645.png

dreamy1

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2015
Lengte
1m75
512+369 is al teveel moeite voor mij. Geef mij maar een vial en een spuit

Sparks79

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
19 mei 2019
Lengte
1m94
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Ik had altijd een grafhekel aan statistiek, tot ik begreep waarvoor je het kunt gebruiken. Het heeft me persoonlijk uiteindelijk ook veel opgeleverd, want zelfs gepromoveerde wetenschappers hebben er vaak niets mee. En in het land der blinden.....

Imho heb je meer aan begrijpen hoe iets werkt ipv het trucje van uitrekenen kunnen uitvoeren. Exponentiele functies bijvoorbeeld - die hele coronashit en waarom mensen de maatregelen niet snappen of dat we domme maatregelen treffen is omdat maar weinig mensen exponentiele functies begrijpen. Trouwens ook de reden van de financiële crisis en waarom we de aarde verpesten (exponentiele functies in eindige ruimtes). Op kleinere schaal de reden dat veel mensen slecht met geld om kunnen gaan.

En laten we dat nu juist wegbezuinigen uit al het onderwijs - echt begrip. Als je het trucje kunt uitvoeren is het goed.... ronduit kut. Ik had ook altijd ruzie met mijn docenten daarom. Een wonder dat ik nooit weggestuurd ben.

Naar boven