Bloedstraat zeker? Ben voor mijn werk een hele tijd binnen de singelring storing moeten lopen.. Machtige tijd, Praatje maken met tante ans. Bij Ome hans stond altijd een bakkie koffie klaar. Het gekanker aanhoren van de raamverhuurder als die afrikaanse k*twijven weer met een lippie van een blikje de munttelefoon hebben lopen mollen (achter de kamertjes loopt een gang) Een wat luxer bordeel in jaren 20 sT met een ouderwetse telefooncentrale die je doordat je opgeleid bent door iemand van de oude stempel wist te reviseren en dan als fooi ff verwent wordt door een 500+ dame en een meier toe krijgt.. Je in de meterkast staat omdat daar de telefonie binnenkomt, de deur dicht gaat en na 5 minute weer open met haar excuses dat ze ff een klantje tussendoor had en omdat je, je koest heb gehouden een tientje toe krijgt..
Je de bijnaam koffertje hebt gekregen omdat je alles afloopt met je gereedschap en materiaal op een karretje omdat het niet te doen is met de auto.. Je weer in een deuk ligt omdat er een kerel wit weggetrokken uit een kamertje komt zetten omdat ie die derde been niet had verwacht.. Of dat er een poedeltje nakend de deur uit wordt gezet omdat ie niet kan betalen...
Snapte niet dat mijn collega's er niet wilden zitten. Prachtige tijd en zou het voor geen goud willen missen. Maar toen de junks me gedag begonnen te zeggen was het tijd om iets anders te gaan doen.
Iedereen weet toch dat als je een leuke meid zoekt met schik in haar werk je het beste kan informeren bij een oude temijer aldaar?