XXL Nutrition

Wat moet ik doen?

vandamme1982

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
74kg
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en wil hiermee mezelf even voorstellen en raad vragen. Ik ben 27 jaar en sport nu 3-4 keer per week 2 uur. Echter kom ik niet aan in gewicht en spiermassa. Je ziet wel wat maar niet voldoende! Dit zal iedereen zeggen, maar het lijkt erop dat ik me uitsloof en er niets voor terugkrijg, meer omdat ik dingen moet laten wat eten betrefdt en toch wel het liefst dagelijks in de sportschool hang.

Ik heb al verschillende supplementen genomen en dit meer mbt krachttoename omdat ik niet meer gewicht kan hebben als mijn limiet, en ik wil juist verder/meer, ik dacht dat mede door de supplementen dit zou toenemen maar helaas. Gebruikt heb ik:

- No-explode
- NOZ IV
- Shotgun
- Eiwitjes van VPX (4de pot nu)

Voeding is echter (goed) en ik let hier dan ook op. S'morgens brinta of muesli met yochurt, s' middags soep of yochurt met 2 boterhammen (bruin) met pindakaas. Het s' avonds meestal rijst en kip of wok. Verder een blikje tonijn of nootjes (naturel) als knabbel bij de tv.

Wat ik wil is spiertoename, gewichttoename en kracht toename. Ik blijf op bepaalde gewichten zitten en kom niet verder, echter weet ik zelf niet meer wat te doen en om weer een shop in te lopen vind ik ook niks, hun doel is ook alleen maar producten te verkopen.

Eiwitten neem ik nu meestal alleen na de training, zuiver voor herstel. voorheen pakte ik dagelijks s' morgens en s' avonds maar het resultaat bleef weg!

Wie kan mij helpen en raad geven? ik ben gedreven en heb de dicipline, echter zonder raad van mede sporters weet ik niet wat te doen.

Thanks!

je eet te weinig

• Topic Starter Topic Starter
Thanks Skinnie... Maar ik wil niet aankomen in vetmassa, daarvoor eet ik niet teveel. Ik denk gewoon als ik veel eet dat dit wordt opgenomen als vetmassa en niet als spiermassa. Een goed uitgewerkt voedingsschema heb ik dan ook nooit gehad, wel al eens gezocht op i-net maar nooit een goed gevonden. Kan je me hiermee helpen dan?

Maar wat betrefdt de kracht toename, wat kan ik hieraan doen. bankdrukken zit echt op 22.5kg max (2x + stang 20kg). Meer krijg ik gewoon niet geduwt, dit geldt ook voor de rest, met dumbbells of andere toestellen.

om te groeien moet je boven je onderhoudcalorie-inname zitten.. dat is bulken, daarna kan je gaan cutten om van dat spek af te komen en je spiermassa te behouden.
lees hiervoor de stickies.
hoe zit jou (bijvoorbeeld) borsttraining eruit?

No offense mischien doen veel het. Maar vooral met je slechte eten lijkt zoiezo 1 uur sporten mij meer gepast. Na 45 min tot 1 uur komt er een stresshormoon vrij als je gewicht heft,die katabolisch werkt. Eet en als je aankomt schijt aan. Geen bulk = Geen massa. ben je zo trots op je kleine figuur dan is et kiezen of delen. En je middag eten is verrrreeee van goed. Waar zijn de eiwitten? Uit brood is plantaardig dat niet zo goed word opgenomen in je lichaam. Soep... en 2 boterhammen mag gerust meer. Wil je niet afkraken maar je moet weten dat je eiwitten en koolydrathen en vetten beetje in balans moeten zijn. En bulken is gewoon nodig voor massa. Anders zul je alleen maar droog worden, En door je hoeveel (laag) heid van je eiwitte gaat je spieren ook nog is achteruit.

Laatst bewerkt:
zag het.... 3 á 4 per week 2 uur training, daarom wou ik even zijn trainingsschema zien

Ik train mijn borst als volgt (weet niet de exacte benamingen :-( )

De Incline Press met setjes van 12,10,8,6 - 15kg, 17,5kg, 22,5kg, 25kg
De Bench Press met dezelfde setjes - 10kg, 15kg, 17,5kg, 20kg

schuine bank (bovenkant borst) setjes van 12,8,6 - 10kg, 12,5kg, 15kg
Schuine bank (onderkant borst) setjes van 12,10,8,6 - 15kg, 17,5kg, 20kg, 22,5kg

De dumbbell Fly liggend met setjes van 12,8,6 - 7.5kg, 10kg, 12,5kg

De Fly staand (met kabel/handvaten) vooruit met setjes van 12,8,6 - 10kg, 12,5kg, 17,5kg
De Fly staand (met kabel/handvaten) van onder tot onderkant kin gestrekte arm met setjes van 12,8,6 - 5kg, 5kg, 5kg

Butterfly met setjes van 12,10,8,6 - 30kg, 32,5kg, 35,kg, 40kg

Dips 3x 10x

soms ook: Bent-Arm Dumbbell Pullover met setjes van 12,10,8,6 - 15kg, 20kg, 25kg, 25kg

Dat is mijn borsttraining 3x per week.
Sorry voor de benamingen, maar weet ze niet allemaal uit mijn hoofd dus dan wordt het moeilijk uitleggen.

Na de training neem ik dan mijn eiwitjes.

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

@ Colalight...
Geen probleem hoor, afkraken mag! Maar zo vat ik het niet op, Ik vraag raad aan jullie dus ook kritiek is welkom. Met die kritiek kun je iets en ik wil gewoon meer massa en kracht. omdat ik zelf niet meer weet wat te doen heb ik me aangemeld op dit forum, om reacties te krijgen van jullie.

pffff.... wat een borsttraining:eek:

je doet veels en veels teveel, je hoeft borst (en andere spiergroepen) maar 1 x per week te trainen.

dan pak je 3/4 oefeningen en dan 3/4 sets per oefening.

bv

bankdrukken 4 setjes
flyes 4 setjes
incline dumbbelldrukken 4 setjes
meer niet.

en je eiwitten (whey) kan je beter 1 1/2 uur voor het trainen nemen en een uur na het trainen

Laatst bewerkt:
Alles wat jij eet op een dag eet ik in 1 maaltijd. Als je gewoon veel eiwitten eet en relatief weinig carbs, dan kom je ook niet heel snel aan.

je eet misschien 500kcal met je ontbijt en lunch. je verdeling moet +- zo zijn

Ontbijt: 500kcal
tussendoortje: 250kcal
Lunch: 500kcal
Tussentdoortje: 250kcal
Avondeten: 500kcal
shakes + drinken: is ook iets van 500kcal en kwark voor het slapen gaan. dan moet je wel aankomen. Lees in het voedingstopic hoe en wat.

denk aan E/K/V verhouding van 50/35/15 ofzo. Haal je vetten niet uit de frituurpan maar gewoon uit noten/zaden/vis etc.

verder zul je eerst je voeding op orde moeten hebben en rustig met whey beginnen en misschien carb loader. Meteen no-explode en NOZ IZ etc. is echt nutteloos als je niet eet.

Bedankt breakmore +1
Overweeg serieus bulken ik maak snelle proggresie sinds ik ben begonnen. En die vet massa waar je het over hebt blijft echt wel uit. Je traind, dus je spieren vragen zoiezo meer van je voeding. Zelfs de dag na je training, dat komt omdat je spieren 48 uur minimaal nodig hebben voor te herstellen. En als je bijvoorbeeld e/k/v 40/40/20 doet zit je wel goed. En ik weet hoe moeilijk het is voor je aan een schema te houden. Dus je kan ook je calorieen tellen van alles wat je eet. En dan bijvoorbeeld tot de 3000 tellen maar dan wel netjes ingedeeld. Dat je kwark of caseine voor het slapen zeker meeberekent. En eet om de 3 uur zeker, 6-8 maaltijden per dag. Je kan zelfs weightgainer overwegen in et geval het niet lukt. Ik raad je lean gainer 2 aan van body en fitshop Ik raad deze aan: De nieuwe Lean Gainer is nu zonder twijfel de beste Lean Weight Gainer ter wereld ! Lean Gainer is de eerste weight gainer op de markt waar je niet of nauwelijks vet van kunt worden!
Hoop dat dit helpt en success! en trouwens. Skinnie MOOIE armen respect daarvoor!

Laatst bewerkt:
Geloof me, eet meer. Ik was in het begin ook niet echt happig om meer te eten. Ik kwam van de +/- 1600kcal per dag en vond het al heel wat dat ik een schema van 2200 in elkaar had gezet.

En om eerlijk te zijn was het misschien niet eens zo slecht om mijn schema langzaam op te voeren want mij maak je ook niet wijs dat van 1600 naar de huidige 3500 in een klap erg goed voor je zelf, maar ook voor je doelen is. Echter achteraf gezien heeft die stap 4 maanden geduurd. Dit had zeker de helft kunnen zijn, dan had ik waarschijnlijk al meer resultaat behaald.

Maarja, als je eenmaal begint op te bouwen dan zie je echt dat het aanzetten van vet nihil is als je +/-300kcal boven je onderhoud en ook clean eet. Merk je dat je niet veel meer aankomt, of andere minder balngrijke dingen), speel een beetje met je vet en koolhydraat inname.

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en wil hiermee mezelf even voorstellen en raad vragen. Ik ben 27 jaar en sport nu 3-4 keer per week 2 uur. Echter kom ik niet aan in gewicht en spiermassa. Je ziet wel wat maar niet voldoende! Dit zal iedereen zeggen, maar het lijkt erop dat ik me uitsloof en er niets voor terugkrijg, meer omdat ik dingen moet laten wat eten betrefdt en toch wel het liefst dagelijks in de sportschool hang.

Ik heb al verschillende supplementen genomen en dit meer mbt krachttoename omdat ik niet meer gewicht kan hebben als mijn limiet, en ik wil juist verder/meer, ik dacht dat mede door de supplementen dit zou toenemen maar helaas. Gebruikt heb ik:

- No-explode
- NOZ IV
- Shotgun
- Eiwitjes van VPX (4de pot nu)

Voeding is echter (goed) en ik let hier dan ook op. S'morgens brinta of muesli met yochurt, s' middags soep of yochurt met 2 boterhammen (bruin) met pindakaas. Het s' avonds meestal rijst en kip of wok. Verder een blikje tonijn of nootjes (naturel) als knabbel bij de tv.

Wat ik wil is spiertoename, gewichttoename en kracht toename. Ik blijf op bepaalde gewichten zitten en kom niet verder, echter weet ik zelf niet meer wat te doen en om weer een shop in te lopen vind ik ook niks, hun doel is ook alleen maar producten te verkopen.

Eiwitten neem ik nu meestal alleen na de training, zuiver voor herstel. voorheen pakte ik dagelijks s' morgens en s' avonds maar het resultaat bleef weg!

Wie kan mij helpen en raad geven? ik ben gedreven en heb de dicipline, echter zonder raad van mede sporters weet ik niet wat te doen.

Thanks!

je "let" op je eten door weinig en gezond te eten maar je wilt spiermassa bijkomen ?
lijkt me erg tegenstrijdig. wat je moet doen is veel eten en ferm bulk-voer binnenkrijgen.
als je spiermassa wil bijkomen, MOET je gewoon meer eten dan je lichaam nodig heeft. als je bang bent voor vet aan te komen , dan zit je hier verkeerd ... daarbij kan je vet heel makkelijk aftrainen met cardio.

maar ik kan je nu al zeggen, het is heel normaal dat je niets aankomt als je zo weinig eet. dus meer eten is de boodschap, kom je nog niet aan, dan moet je NOG meer eten, zo simpel zit het in mekaar.

dus aan u de keuze, succes

Thanks allemaal! Mijn voeding ga ik aanpassen... wat wordt er verstaan onder bulken?

Wat kan ik het beste nemen voor meer kracht tijdens de training, wat geeft het beste resultaat?

Moet je even de stickies lezen. Wij kunnen het wel uitleggen bijvoorbeeld. Maar daar wordt alle informatie gegeven. Wat ik je zoiezo wel kan aanraden is 6-8 maaltijden (persoonlijk doe ik er 6) Voor het slapen gaan zoiezo magere Kwark, Of caseine. Ik gebruik Miccellar caseine van bodyenfitshop. En Elke maaltijd rond de 30 eiwit binnen te krijgen, je kan daarvoor een whey shake, of weightgainer aanschaffen voor de aanvulling. S'ochtends Havermout of brinta. 2 Stukjes fruit minimaal over de dag, Het liefst banaan de langzame koolydrathen houden je lekker lang verzadigd, dat vind ik zelf erg belangerijk in de bulk. Volkoren brood. Je ziet veel mensen heel complex biefstuke en vanalles naar binne werk rond de middag enzo maar ik zelf heb daar zelf ook geen geld voor, voor dat elke dag te kunne eten. Dus pak ik ook geregeld brood met kipfilet lapjes, Pindakaas, of andere bellegen. En voor het bulken je behoefte voor op gewicht te blijven + 500 - 700 calorie ongeveer. Veel success en wees niet bang voor dat vetter worden, want dat word je echt niet, je zet aan op een goede manier, Vooral als je dat uurtje in de gym staat, Want je lichaam groeid, Je voeding word Gebruikt voor het groeien, Tot 1-2 dagen na je fitness bezoek zelfs. En hou het op 1 uurtje max geloof me het helpt. VEEL SUCCESS! En voor te weten welke oefeningen je moet doen, Moet je even naar het oefeningen topic.

PS: Ik ben zelf nu 2 maande in de bulk 2 1/2 - 4 Kilo aangekomen en overal groeid massa op mijn buik na dan ;).

Terug
Naar boven