MuscleMeat

Wat praktijkvoorbeelden van geloof

jammer, ik heb op deze pc geen geluid.........ik zal vanavond ff kijken.

tenzij iemand zo vriendelijk is de tekst ff in een post te verwerken?
:p

Vermoord jij mensen die tijdens de sabbat werken ?

Is God dan een kontendraaier ?

Hoezo ? Enerzijds zegt God om die en die te doden als ie zo en zo doet, en in de 'nieuwe testament' zegt ie dan totaal andere dingen. Dat is kontedraaierij en hypocriet te noemen voor 'zo'n almachtig wezen'.

Het enige positieve aan God is dat hij sexy is.

Hoezo ? Enerzijds zegt God om die en die te doden als ie zo en zo doet, en in de 'nieuwe testament' zegt ie dan totaal andere dingen. Dat is kontedraaierij en hypocriet te noemen voor 'zo'n almachtig wezen'.

de mensen wilden niet luisteren naar zijn regels, de 10 geboden.

daarom besloot hij zijn zoon Jezus te sturen om de naastenliefde weer in de wereld te brengen.

helaas was/is de mens zo dom dit af te wijzen en het zelf beter te weten.

(na 2 duizend jaar zelftherapie, zoals de mens tracht zichzelf te willen helpen, zie ik nog weinig positieve veranderingen in de sociale structuur)
;)

Is dat alles maar ? De 10 geboden...?

In de oude testament staat kennelijk dat je mensen mag doden die tijdens de sabbat werken.

als ik u mag geloven mag dit niet in de Nieuwe Testament.

Care to explain ?

de mensen wilden niet luisteren naar zijn regels, de 10 geboden.

daarom besloot hij zijn zoon Jezus te sturen om de naastenliefde weer in de wereld te brengen.

helaas was/is de mens zo dom dit af te wijzen en het zelf beter te weten.

(na 2 duizend jaar zelftherapie, zoals de mens tracht zichzelf te willen helpen, zie ik nog weinig positieve veranderingen in de sociale structuur)
;)

Mss had god dan eens een normale vent moeten sturen ipv zo'n hallucineerdende stinkhippie.

Is dat alles maar ? De 10 geboden...?

In de oude testament staat kennelijk dat je mensen mag doden die tijdens de sabbat werken.

als ik u mag geloven mag dit niet in de Nieuwe Testament.

Care to explain ?

Nieuwe Testament draait om vergeving en mensen een nieuwe kans geven binnen het kader van de regels.

naastenliefde dus; hulp bieden daar waar hulp wordt nodig geacht EN op prijs wordt gesteld!
;)

werken op de sabbat is dus je eigen keus, God heeft liever dat mensen een dag rust per week in acht nemen, maar niemand zegt dat dat perse op de sabbat hoeft te gebeuren..........het gaat erom dat je het dagelijks patroon van werken even onderbreekt => ongeveer net zoals een rustdag tussen 2 trainingen!
;)

Dat was mijn vraag toch niet ?
Echt inhoudelijk kan je niet reageren hé klusmier :(

Dat was mijn vraag toch niet ?
Echt inhoudelijk kan je niet reageren hé klusmier :(

lezen kan je blijkbaar ook niet.
:o

jouw vraag was of je mensen mag doden, die op de sabbat werken.

antwoord is NEE, het waarom is al uitgelegd in mijn vorige post.

duidelijk zo?
:o

[Link niet meer beschikbaar]

Het eerste gebod
Het tweede gebod
Het derde gebod
Het vierde gebod
Het vijfde gebod
Het zesde gebod
Het zevende gebod
Het achtste gebod
Het negende en tiende gebod
God, de bron en de stroom van het Zijn, onze Vader - en wij, Zijn evenbeelden

Het vierde gebod: Gedenk den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen. Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is. Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven
;)

Klusmier;..het is onmogelijk om deze jonkies wat te leren over het geloof. Je replies hebben ook weinig zin. Cyan etc gaan niet op de inhoud in en begrijpen het niet eens. Ze vinden het leuker om in breezer taal de andere de loef af te steken met één of ander grappig bedoeld zinnetje.

Ze hebben de bijbel niet eens gelezen (ook niet de makkelijke versie voor kleuters) en proberen te oordelen over dingen die ze niet begrijpen.
Dus mijn advies aan jou;....je geloof is mooi en je uitleg ook. Maar bewaar het voor iemand die het begrijpt

Bijbel en eender welk geloofsboek lezen is voor volslagen idioten, daar doe ik niet aan mee.

Maar goed, ik citeer wikipedia

The original Sabbath, which actually means Saturday (shabbat, shabbos, shabbes, shobos, etc.) is a weekly day of rest for everyone, now observed from sundown on Friday until the appearance of three stars in the sky on Saturday night. Most Sabbath-keepers regard this seventh-day Sabbath to have been instituted as a "perpetual covenant [for] the people" (Exodus 31:13-17), a sign in respect for the day during which God rested after having completed the Creation in six days (Genesis 2:2-3, Exodus 20:8-11); Isaiah extends the term to include even corrupted rest-day traditions (1:13). (Some prominent rabbis believe the Sabbath was originally kept according to the four phases of the moon, every seven or eight days.) Sabbath desecration was officially punishable by death (Exodus 31:15); thirty-nine prohibited categories of work are listed in Tractate Shabbat (Talmud). Customarily, Shabbat is ushered in by lighting candles shortly before sunset, at halakhically calculated times that change from week to week and from place to place. Several times a year, the weekly Sabbath is designated as one of the Special Sabbaths, such as Shabbat Teshuvah, the Sabbath of Repentance prior to Yom Kippur. (In a distinct minority, some European Reform Jews have moved Sabbath observances to Sunday.)

Que ?

Terug
Naar boven