AndroidHealthClinic

wat te doen

Panzer VIII

Huge Freak
Waardering
733
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
zit al een tijdje te denken wat ik ga doen als ik mijn rijbewijs heb gehaalt met kerst dit jaar hopelijk en ik volgend schooljaar ga studeren... auto is te duur, motor is te duur, en aan ov heb ik een pesthekel. zat dus zo heel voorzichtig te denken aan een schakelbrommer omdat mij die kosten nog redelijk betaalbaar lijken icm een goede bijbaan en je toch 'overal' best snel heenkan zonder van het ov afhankelijk te zijn....

ben nog tamelijk noob op dit gebied, enige wat ik weet is verschil tussen brommer/scooter en schakelbrommer :o

iemand tips o.i.d.?

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/brommers-overige-merken/595882505-aprilia-rs50-diablo-black-schakelbrommer.html?return=eJw1jctugzAQRf8lUliCjXkkRlZElv2Brh1wBcLgkWdQHlX%2FvWM13Z0z986M1VJ%2Fz1p0qEvV6AM6G4epm4hAF8USwG35auNC4K0lzDdf%2FFVymODy8EZmIxoKR9XLo7rCziAYPFtfVTXjODO2tRBpDvBfIIbXzHrFrxFZUkrvdE21bV9dnIdUfqT7sm6bKtkz3S6b9nRmW%2B5sOEx2cf4Ww8o7PA2YvpYZwG5EhpGM3zMISEMYnVGqlR%2Bfh%2B7nF9TUTR8%3D&df=1&fta=eNotUctu3DAM%2FBcf9ixSbwr%2BgR567XGhZ2LEGwsrO3Eb5N8rub0NRjOjIelJ01cjQ9PxXO8ffm2TawSC0XSuM9xSm%2FeNwNWDmFuBhJAuLaQlY8zVOsid%2FizVtZIaubp35lHp%2FXjk5xLdehKA1Eq49TcJVNpY9%2FZJLb76t7yG5%2FboOre1hfBW6zGzW3vu83rc6tb2uKU8c67hx69RStBU%2FUue3NL7NOI0Lelqy7FjxIA%2BoziRK6GKxw4MYlbsRIQcoOTOaG%2BZLxcwVpt%2FQHM9AFiIqotNNCWOHGRBYexMZlJkP5K9RRgunrRU%2FYl79DpdycHkbDuwJfuYhrgkH0O3Sw4FYWiMCnzYmZLMDo0RGtlwGaO4USPZAhPxAizy0SeolJCPQJtM6jksCQ%2BFDU0pcLm0NMbz6%2FcAEEZgKkEOjYJsQY5xss5xTGq5ikle%2BylCdRcICT3junxf5b5Vn9p9ze8v%2B%2BtYN%2BsPlqaHP%2B%2FjAn3p6ToB0uQ%2FJ%2FfzP%2FyYnCdGX9%2FffwGbJ64G&fta_ind=21&fs=1

Het schakelen, de manier van waarop je het voertuig bestuurt.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Sep 2012 om 12:53 ----------

:o

Neem gewoon een scooter.. Rijd veel fijner als je er constant op zit.

In de stad is schakel echt ****ed up, of je moet het natuurlijk leuk vinden..

OV is relaxt man (zolang je kan zitten), kan je gewoon rustig je boeken doorlezen/huiswerk maken.

Idd ik vond OV altijd veel beter. Goedkoop en je kon al een deel van je huiswerk maken nog voor je thuis was. En je zit er ook droog in wat natuurlijk op een brommer niet het geval is.

• Topic Starter Topic Starter
Idd ik vond OV altijd veel beter. Goedkoop en je kon al een deel van je huiswerk maken nog voor je thuis was. En je zit er ook droog in wat natuurlijk op een brommer niet het geval is.

Heb al jaren met trein/bus gereist maar ik vind het gewoon niks, vaste vertrektijden, vaste vertrekpunten en bussen/treinen die te laat komen of helemaal niet komen opdagen.
woon ook best afgelegen t.o.v. mijn klasgenoten dus heb al te vaak feestjes meoten afzeggen omdat ik niet kon komen door de bus tijden.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Sep 2012 om 13:19 ----------

Dan gewoon doen :p

Maar neem wel een derbi dan en niet zo'n nep motor, dat is echt gay :roflol:

nep motor= die motor in de op? :o

check voor een Orion motor, niet duur (wel chinees merk dus over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld) iig ga ik er ook een kopen als ik mijn rijbewijs heb

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat komt omdat die krengen zo erg begrenst zijn in NL.
Ontgrens je zo'n ding (meestal tandwiel en uitlaatprop) dan loopt ie gelijk 90.

Dat komt omdat die krengen zo erg begrenst zijn in NL.
Ontgrens je zo'n ding (meestal tandwiel en uitlaatprop) dan loopt ie gelijk 90.

geluid heeft niets met die begrenzing te maken. echt zo een lelijk geluid komt daar uit niet normaal zeg. ontgrenst maken die dingen nog meer takkeherrie.

ik zou als ik jou was gewoon een zuinig 4takt scootertje kopen. Super zuinig en niet duur.

Die schakelbrommers zijn super onzuinig en duur in onderhoud. Daarnaast koop je ook geen schakelbrommer omdat ze ''stoer'' zijn of omdat t hard zo hard gaat, ja tenzij je net 16 bent;)

geluid heeft niets met die begrenzing te maken. echt zo een lelijk geluid komt daar uit niet normaal zeg. ontgrenst maken die dingen nog meer takkeherrie.

ik zou als ik jou was gewoon een zuinig 4takt scootertje kopen. Super zuinig en niet duur.

Die schakelbrommers zijn super onzuinig en duur in onderhoud. Daarnaast koop je ook geen schakelbrommer omdat ze ''stoer'' zijn of omdat t hard zo hard gaat, ja tenzij je net 16 bent;)

Jij rijd zeker een vespa of nie?

Geluid heeft alles te maken met de begrenzing.

Als je zo'n ding ontgrenst en je stelt hem goed af dan veranderd alles aan de motorkarakteristiek wat het geluid ook flink veranderd. Dan verdwijnt dat pruttelende, schelle geluid geluid ook.

Geluid heeft alles te maken met de begrenzing.

Als je zo'n ding ontgrenst en je stelt hem goed af dan veranderd alles aan de motorkarakteristiek wat het geluid ook flink veranderd. Dan verdwijnt dat pruttelende, schelle geluid geluid ook.

Die jank dingen die hier laatst door de straat reden waren sowieso ontgrenst maar maakte echt een zieke t*ring herrie :o

Als je hem gewoon ontgrenst en goed afstelt zonder je uitlaat vol met gaten te boren en van die enorme luchtfilters op je carbarateur te schroeven en alle andere meuk waardoor hij ''sneller'' zou gaan is er niet veel aan de hand.

Ik heb al een paar van die dingen gedaan en de meeste jochies, slijpen die prop er half uit en zetten er een ander tandwiel op maar hebben nooit de kennis en vooral niet de zin om zo'n ding goed af te stellen. En op die leeftijd is elk geluid wat harder is als orgineel acceptabel.

Als je hem gewoon ontgrenst en goed afstelt zonder je uitlaat vol met gaten te boren en van die enorme luchtfilters op je carbarateur te schroeven en alle andere meuk waardoor hij ''sneller'' zou gaan is er niet veel aan de hand.

Ik heb al een paar van die dingen gedaan en de meeste jochies, slijpen die prop er half uit en zetten er een ander tandwiel op maar hebben nooit de kennis en vooral niet de zin om zo'n ding goed af te stellen. En op die leeftijd is elk geluid wat harder is als orgineel acceptabel.

Echt he..

Schijt irritant..

Moeten ze ook eens aan gaan pakken, je hoort die dingen van een paar km al aan komen rijden. Dan gaan ze mij een boete geven voor muziek te hard aan en die lui niet.. :o

Echt he..

Schijt irritant..

Moeten ze ook eens aan gaan pakken, je hoort die dingen van een paar km al aan komen rijden. Dan gaan ze mij een boete geven voor muziek te hard aan en die lui niet.. :o

Reed vroeger met een aerox, stage6 racing 70cc, yasuni c16 uitlaat, 24mm vlakschuif carburateur, hpi 2006 binnenrotor en een twinair powerfilter.

Binnen een straal van 2km kon je me horen rijden, nooit gepakt. :D

Jij rijd zeker een vespa of nie?

kawa ninja zx6r en ben net 19 u mad?

van 16e tot 18e altijd kymco agility gereden brb 1:45

op 18e gelijk voor het zware werk gegaan. zoals ik zei een scooter/brommer koop je niet voor de stoerheid of snelheid.

en boys stop aub met dat een 2takt 50cc brommer mooi kan klinken. Ontgrenst of niet maakt gewoon een jankend scherp 2takt geluid

Terug
Naar boven