AndroidHealthClinic

wat te doen

Reed vroeger met een aerox, stage6 racing 70cc, yasuni c16 uitlaat, 24mm vlakschuif carburateur, hpi 2006 binnenrotor en een twinair powerfilter.

Binnen een straal van 2km kon je me horen rijden, nooit gepakt. :D

:roflol:

Mijn muziek ging wel harder dan de 70 cc derbi van een vriend.. Met ramen van auto dicht wist je niet of het nou het gerammel van de achterklep was of het geratel van die derbi :o

Overigens vind ik meest chille scooter wel gewoon zo'n 4 takt snorfietsje.. Voor in de stad epic fijn en niet zo'n gejank aan je hoofd constant..

Reed vroeger met een aerox, stage6 racing 70cc, yasuni c16 uitlaat, 24mm vlakschuif carburateur, hpi 2006 binnenrotor en een twinair powerfilter.

Binnen een straal van 2km kon je me horen rijden, nooit gepakt. :D

Eikel:p

Heb ook 2 jaar met een alu 70cc gereden maar toch tegen de 2000 euro aan boetes ontvangen in die 2 jaar.

Maarja op die leeftijd was het op een of andere manier waard, waarom weet ik niet meer:rolleyes:

EDIT :

Wil je trouwens persee een schakelbrommer panzer?

Heb ook 2 jaar met een alu 70cc gereden maar toch tegen de 2000 euro aan boetes ontvangen in die 2 jaar.

Maarja op die leeftijd was het op een of andere manier waard, waarom weet ik niet meer:rolleyes:

Wtf :roflol:

Zelfs ik heb nog niet zoveel aan boetes gehad terwijl ik altijd te hard rij met de auto.

Amersfoort, speciaal scooter team van de politie dat elke dag ergens stond dus die kwam je nogal vaak tegen :D

Ging je naar school toe reden ze met zijn 8 rondjes rond de school op hun motor.

Ging je weg uit school reden ze rondjes in een straal van 500m rond de school zodat je dacht dat ze er niet waren en dus ging rijden maar na een paar straten werd je alsnog genaaid :P

• Topic Starter Topic Starter

EDIT :

nee niet persé hoor, zit me nog te orienteren :) maar moet elke dag 45-55 km reizen en ov heb ik nu wel zon beetje gezien:o en motor zit er gewoon niet in, al zou ik het motorrijbewijs erachteraan kunnen financieren kan ik no way een motor kopen

Amersfoort, speciaal scooter team van de politie dat elke dag ergens stond dus die kwam je nogal vaak tegen :D

Ging je naar school toe reden ze met zijn 8 rondjes rond de school op hun motor.

Ging je weg uit school reden ze rondjes in een straal van 500m rond de school zodat je dacht dat ze er niet waren en dus ging rijden maar na een paar straten werd je alsnog genaaid :P

:roflol:

Weet nog dat ik op school zat en dat ze 1x een rollerbank hadden.. Dag er na serieus maar 1/4 van de scooters die er normaal stonden..

---------- Post toegevoegd Sun 23 Sep 2012 om 15:08 ----------

nee niet persé hoor, zit me nog te orienteren :) maar moet elke dag 45-55 km reizen en ov heb ik nu wel zon beetje gezien:o

45-55 km.. op de brommer.. straks als het ijs koud is? :roflol:

Geloof me, je gaat nog liever billen wassen in een bejaarden tehuis om een auto te kopen dan op die brommer te blijven zitten..

EDIT :

Ik heb denk ik altijd geluk gehad, ging ik een stuk rijden met een maat.. Eind van de dag allebei naar huis, krijg ik halverwege een belletje; ja man ben gepakt.

Of net de tuin in komen rijden, scooter uitzetten komt er net een motor agent de straat in gereden hahah. :D
Leuke tijd was dat wel op 16/17 jarige leeftijd. :)

Wtf :roflol:

Zelfs ik heb nog niet zoveel aan boetes gehad terwijl ik altijd te hard rij met de auto.

Zelfs in de auto nog nooit een boete gehad. :roflol:

Ik heb denk ik altijd geluk gehad, ging ik een stuk rijden met een maat.. Eind van de dag allebei naar huis, krijg ik halverwege een belletje; ja man ben gepakt.

Of net de tuin in komen rijden, scooter uitzetten komt er net een motor agent de straat in gereden hahah. :D
Leuke tijd was dat wel op 16/17 jarige leeftijd. :)

Zelfs in de auto nog nooit een boete gehad. :roflol:

Ik 1000 euro ofzo max..

Maar goed, dat is dan met bijna 150.000 km gereden dus valt opzich wel mee..

Meest kansloze wel was dat ik met mijn brakke hoofd met 120 door de traject controle bij utrecht heen reed.. Cruisecontrol en niet opletten faal :roflol:

nee niet persé hoor, zit me nog te orienteren :) maar moet elke dag 45-55 km reizen en ov heb ik nu wel zon beetje gezien:o

scooter

Ik denk dat een scooter voor die afstand beter is dan een schakelbrommer. Je hebt een lekker groot zadel voor je squadreed ipv zo'n dun smal derbizadel.

Je zit deels beschut achter de voorkappen van de scooter, dus je hebt niet die koude wind op je benen en je houdt ze droog in de regen.

Vaak dezelfde kleine probleempjes zoals een vieze carbareteur, kapotte bougie en een plastic bougiedop die vocht vasthoud maar voor de rest gaat een scooter nooit echt kapot.

schakelscooter

Goede vering, voor als die landweggetjes vol kuilen zitten.

Je moet een goede 2e hands hebben omdat je ze kan laten janken in elke versnelling en dat is stoer dus doen veel mensen dat constant. Bij veel van die dingen lopen zo de lagers warm en gaan ze langzaam kapot.

Als je van banden wisselt kan je er in de zomer mee door het bos knallen

Meer onderhoud zoals ketting, koppeling, uitlaat schijnt ook vaak verstopt te zitten en moet je dus schoonbranden

uiterlijk van brommer

Heb ff wat dingen die ik kon bedenken neergezet. Ik weet trouwens niets over 4tak of scooters met brandstof inspuiting:D

die kawa ninja zx6r is nice man :thumb:

zit al een tijdje te denken wat ik ga doen als ik mijn rijbewijs heb gehaalt met kerst dit jaar hopelijk en ik volgend schooljaar ga studeren... auto is te duur, motor is te duur, en aan ov heb ik een pesthekel. zat dus zo heel voorzichtig te denken aan een schakelbrommer omdat mij die kosten nog redelijk betaalbaar lijken icm een goede bijbaan en je toch 'overal' best snel heenkan zonder van het ov afhankelijk te zijn....

ben nog tamelijk noob op dit gebied, enige wat ik weet is verschil tussen brommer/scooter en schakelbrommer :o

iemand tips o.i.d.?

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/brommers-overige-merken/595882505-aprilia-rs50-diablo-black-schakelbrommer.html?return=eJw1jctugzAQRf8lUliCjXkkRlZElv2Brh1wBcLgkWdQHlX%2FvWM13Z0z986M1VJ%2Fz1p0qEvV6AM6G4epm4hAF8USwG35auNC4K0lzDdf%2FFVymODy8EZmIxoKR9XLo7rCziAYPFtfVTXjODO2tRBpDvBfIIbXzHrFrxFZUkrvdE21bV9dnIdUfqT7sm6bKtkz3S6b9nRmW%2B5sOEx2cf4Ww8o7PA2YvpYZwG5EhpGM3zMISEMYnVGqlR%2Bfh%2B7nF9TUTR8%3D&df=1&fta=eNotUctu3DAM%2FBcf9ixSbwr%2BgR567XGhZ2LEGwsrO3Eb5N8rub0NRjOjIelJ01cjQ9PxXO8ffm2TawSC0XSuM9xSm%2FeNwNWDmFuBhJAuLaQlY8zVOsid%2FizVtZIaubp35lHp%2FXjk5xLdehKA1Eq49TcJVNpY9%2FZJLb76t7yG5%2FboOre1hfBW6zGzW3vu83rc6tb2uKU8c67hx69RStBU%2FUue3NL7NOI0Lelqy7FjxIA%2BoziRK6GKxw4MYlbsRIQcoOTOaG%2BZLxcwVpt%2FQHM9AFiIqotNNCWOHGRBYexMZlJkP5K9RRgunrRU%2FYl79DpdycHkbDuwJfuYhrgkH0O3Sw4FYWiMCnzYmZLMDo0RGtlwGaO4USPZAhPxAizy0SeolJCPQJtM6jksCQ%2BFDU0pcLm0NMbz6%2FcAEEZgKkEOjYJsQY5xss5xTGq5ikle%2BylCdRcICT3junxf5b5Vn9p9ze8v%2B%2BtYN%2BsPlqaHP%2B%2FjAn3p6ToB0uQ%2FJ%2FfzP%2FyYnCdGX9%2FffwGbJ64G&fta_ind=21&fs=1

Derbi DRD kopen.

als je zo'n schakelbrommer kan kopen kan je ook een motor halen, haal gewoon je motorrijbewijs, dat het te duur is is bs, brommerverzekering is volgens mij even duur als motor + wegenbelasting bij elkaar...

mijn eerste motor was 400 euro, maandje werken..

Zou ook voor derbi gaan, of iig zo'n model. Kun je gewoon volgas over drempels, zal je veel tijd schelen tov scooter

OV is relaxt man (zolang je kan zitten), kan je gewoon rustig je boeken doorlezen/huiswerk maken.

relaxt? ik had altijd zin om mensen pijn te doen na 5min ov. Wat een pauper bende. Als het regent, sneeuwt, de zon schijnt, waait, blaadjes, hagel, vorst, +30 graden, kans op 1 mini onweersbui rijd die josti meuk weer niet. Wat een bende. Je kan er totaal niet van op aan.

Heb het het 1e jaar van de hts volgehouden daarna 3 jaar met de auto gegaan. Jammer dan dat dat niet gratis was, ik had het er maar wat graag voor over. Was ipv 3 uur op een dag maar 1 uur en 15min onderweg (was 100km totaal), en ik wist tenminste 100% zeker dat ik aan kwam.

1 ding wat wel leuk was in de trein en bus. Samen met nog 2 gasten die ook trainden, eiwit scheten laten en proberen de coupe leeg te krijgen :D verder was het ov om te janken. Mij krijg je er nu ook gewoon niet meer in. Al geven ze me 20 euro voor een ritje....

relaxt? ik had altijd zin om mensen pijn te doen na 5min ov. Wat een pauper bende. Als het regent, sneeuwt, de zon schijnt, waait, blaadjes, hagel, vorst, +30 graden, kans op 1 mini onweersbui rijd die josti meuk weer niet. Wat een bende. Je kan er totaal niet van op aan.

Heb het het 1e jaar van de hts volgehouden daarna 3 jaar met de auto gegaan. Jammer dan dat dat niet gratis was, ik had het er maar wat graag voor over. Was ipv 3 uur op een dag maar 1 uur en 15min onderweg (was 100km totaal), en ik wist tenminste 100% zeker dat ik aan kwam.

1 ding wat wel leuk was in de trein en bus. Samen met nog 2 gasten die ook trainden, eiwit scheten laten en proberen de coupe leeg te krijgen :D verder was het ov om te janken. Mij krijg je er nu ook gewoon niet meer in. Al geven ze me 20 euro voor een ritje....

Moet inderdaad nog kijken hoe ik het ga doen als er weer wat sneeuw op de weg ligt... Me broer maar een schop onder ze kont geven dat die wat beter moet strooien :cool:

Maar, ja ik vind ov chill (zolang je kan zitten).

Schakelbrommer is idd leuk rijden.

Wel zou ik gewoon een derbi senda / rieju kopen dus een cross versie.
Hiermee maak je veel meer lol mee, je zit positie zit beter, je kan over de drempels vliegen etc.

Maarja een racer kan ook leuk zijn maar een crosser maak je meer lol mee ( vooral omdat je niet zo veel vermogen hebt is een racer niet zoveel aan )

Schakelbrommer is idd leuk rijden.

Wel zou ik gewoon een derbi senda / rieju kopen dus een cross versie.
Hiermee maak je veel meer lol mee, je zit positie zit beter, je kan over de drempels vliegen etc.

Maarja een racer kan ook leuk zijn maar een crosser maak je meer lol mee ( vooral omdat je niet zo veel vermogen hebt is een racer niet zoveel aan )

klinkt goed idd.. misschien eerst oud tomosje kopen wat kennis etc. opdoen en dan gaan zoeken voor 2e hands begin 2012? en is er überhaupt wel wat leuks te vinden 2e hands? :) en wanneer in seizoen zijn prijzen ongeveer laagst? oktober/november ofzo?
en wat is een normale km stand? onderstaand is zeker niks (900 euro lijkt mij weinig?)

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/brommers-overige-merken/596073606-tzr-yamaha-brommer-super-netjes-en-top-acceleratie.html?return=eJw1jMtug0AMAP8lEtxgYUmaahGqyDE%2F0PMWnLJiH9baadJE%2BfeaQyXLmhlZtqY1T2eanozWR7MjsHla%2BoUZjVJrQoh1sHll9NYy1dErJHVxwASxkvnKKQTIpP6hSj%2BQ3TdUIitENb2963rh4D%2FufmjLmQZORTe2RXfyssb9%2FrChFpTLDVnw4VCQLjOJCOEWG4EgfYxXee4m0fUm%2BmuDXWyhD7rhR5aayEnWJeJ1aEpMxFOaYei6Y3v%2B3PWvP13wTtE%3D&fta=eNpNUstu3DAM%2FBcD3bNEvSgJ%2BwM99NrjQqKkZFFv1oidxE2Qfy%2FptEBvgxEfw9GUFNLHmjBNL8%2Fz5bXM65TXFGOa9vmsT209b%2Fek86yTtS7PkDxCnrf0fl3yOtqa8rIllW9Lenq59ecr5V9v6Xe5lcfyDdT2%2Fpzv6zXBaVlezuq03NeN7q2fjQn6%2B09ZZdO0lIc%2B5SuvWZNJ07UdGpyGNIHB4Aj9Dqb4UJ0WEAAAd4AxoLsujPXkFQMd7QASgM6B%2FwI0GgNPDRzXQIEQgtlBh2hjGfwUKYzqmCnUdJPJEA1U2RXDMM0IAEInXcWG0i0zCnHoL6AdknQ51Y%2BlWAiVyLCuYzuAQYTCNdEHdTwp1mZ5hR4woMkVCAGc2%2F87GYwDkap4IMtmJqCnQ2olRVXuCha97rseHl0sTgAbxQxAVbZ67lKkwVUUE7CVwYBdKdE3AaBA8UA1KDQvl7pR%2FKgCOrnG7dDBdnM8VRfEXmi169IP8bWSGOVM9JEP1D3W2qXYDtWCzLE0ELkGiBprZMZUpbq4URuSkhqgWtQQxoxg5ZusYs%2BqBEFzJrb7Utp6mfvTw%2Fb4Lysc0lvZLxIfTkw7OM5MeZvyj7%2FwdcolqfTx%2BfkH4J7WVw%3D%3D&fta_ind=1&df=1

klinkt goed idd.. misschien eerst oud tomosje kopen wat kennis etc. opdoen en dan gaan zoeken voor 2e hands begin 2012? en is er überhaupt wel wat leuks te vinden 2e hands? :) en wanneer in seizoen zijn prijzen ongeveer laagst? oktober/november ofzo?
en wat is een normale km stand? onderstaand is zeker niks (900 euro lijkt mij weinig?)

http://fietsen-brommers.marktplaats...5MeZvyj7/wdcolqfTx+fkH4J7WVw==&fta_ind=1&df=1

Jazeker lees je topic maar eens terug

http://fietsen-brommers.marktplaats...5MeZvyj7/wdcolqfTx+fkH4J7WVw==&fta_ind=1&df=1

Als ik de advertentie mag geloven, zit onderhoud wel in orde en als het gier ijzeren cilinder is dan kan die wel wat qua km's..

Alleen zou ik helemaal geen scooter of brommer kopen, k*t dingen gaan altijd stuk.. Altijd dat gelul in de ochtend dat hok niet wilt starten oid, zeker wanneer het kouder wordt.

Jazeker lees je topic maar eens terug

ja al las ik ook wat verhalen van miskopen op andere forums... maar vage bekende weet ik dat hij schakelbrommer heeft dus zal hem eens aanspreken morgen... lijkt me niet echt slim om met minimale kennis een aankoop van 1000 te doen :)

Terug
Naar boven