Fitness Seller

wat te doen

ja al las ik ook wat verhalen van miskopen op andere forums... maar vage bekende weet ik dat hij schakelbrommer heeft dus zal hem eens aanspreken morgen... lijkt me niet echt slim om met minimale kennis een aankoop van 1000 te doen :)
Neem iemand mee die schakel ervaring heeft dan kan je hem de brommer laten testen.
En voor 1000 euro heb je zeker wat goeds hoor als je goed rond kijkt zorg gewoon dat de km stand niet al te hoog is dan kan er verder vrij weinig kapot zijn als die goed rijd.
Ken genoeg mensen die op een derbi van 500/600 rijden en die rijden er ook al meer dan een jaar op.

Maar zelf ben ik ook meer fan van derbi blokken dus geen TZR ( am 6 ) want am6 vind ik persoonlijk echt k*t schakelen ( misschien omdat ik derbi gewend was ) maar derbi staat er ook om bekend dat ze betere versnellingsbak hebben dan am6 ( springt wel is tussen versnelling enz )

Maar voor 900a1000 euro kan je zeker wel een hele goede derbi vinden.
En idd in de winter zijn ze meestal het goedkoopst.

Heb een aerox gehad, citta en 2 vespas, reed allemaal +- 30kmh te hard (behalve me citta, die ging 85 ipv 25:p), tis leuk spul, maar niet om dagelijks 100+ km mee te scheuren man..

• Topic Starter Topic Starter
Neem iemand mee die schakel ervaring heeft dan kan je hem de brommer laten testen.
En voor 1000 euro heb je zeker wat goeds hoor als je goed rond kijkt zorg gewoon dat de km stand niet al te hoog is dan kan er verder vrij weinig kapot zijn als die goed rijd.
Ken genoeg mensen die op een derbi van 500/600 rijden en die rijden er ook al meer dan een jaar op.

Maar zelf ben ik ook meer fan van derbi blokken dus geen TZR ( am 6 ) want am6 vind ik persoonlijk echt k*t schakelen ( misschien omdat ik derbi gewend was ) maar derbi staat er ook om bekend dat ze betere versnellingsbak hebben dan am6 ( springt wel is tussen versnelling enz )

Maar voor 900a1000 euro kan je zeker wel een hele goede derbi vinden.
En idd in de winter zijn ze meestal het goedkoopst.

okay mooi ruim 1000 moet wel te doen zijn... vind alleen de race modellen (TXR like) erg gaaf vergeleken met die crossers :o en wat is ongeveer een hoge/lage km stand?

had nog gekeken voor verzekering 16E de maand is dat ongeveer correct? bedankt nog!!

---------- Post toegevoegd Mon 24 Sep 2012 om 00:22 ----------

Heb een aerox gehad, citta en 2 vespas, reed allemaal +- 30kmh te hard (behalve me citta, die ging 85 ipv 25:p), tis leuk spul, maar niet om dagelijks 100+ km mee te scheuren man..

nog boetes gehad of is rollebank overrated?
en het is max 60km voor 5 dagen in de week ;)

Ik heb vroeger een tijd een Honda MTX gereden, de echte old skool brommert. Het was dan wel 80cc maar ets leuk speelgoed, ziet er iig niet zo breekbaar uit als die moderne shit die nu op de markt is. Heb ook redelijk veel op scooter gereden maar ik vind persoonlijk schakelbrommers stukken lekkerder rijden.

Zat er pas ook over te denken er weer eentje te kopen maar vindt het toch een beetje zonde van mijn geld. Maar als je wat gaat kopen zou ik zeker voor schakel gaan.

ga lekker met het OV. Kost je niets en je kan slapen in de bus/trein of eten in de bus/trein...

Ik heb een yamaha tzr gereden, top ding en ook redelijk zuinig. liep 1 op 23 ofzo(had t toen uitgerekend) Mijne was enkel ontgrenst en toen ik op de rollerbank moest, moest gelijk officier van justitie bepalen wat de boete was.

Ziet er goed uit, originele kleuren dus wss geen klappers mee gemaakt. Kmstand van 15k is ook netjes (ook al gaan die sensors vaak kapot, tzr kwaaltje). Z'n verhaaltje klopt alleen niet helemaal. Zwart racegaas 50e? Stuk van 30x30 kost een tientje. Tandwielen en ketting heb je voor zo'n 45e ipv 150. Rieju rs2 spiegels zijn 12,50 per stuk ipv 50 zoals hij beweerd. neonbalkjes (bucht) zijn ook geen 80 euro per stuk en zo zie ik nog wel wat dingetjes. Bij schakelbrommers zijn de krukaslagers zo rond de 30k op, staat ook in het onderhoudsboekje. En dat is zo ongeveer het duurste onderhoud wat je kan hebben, vooral als je het niet zelf kan doen. Daarnaast zijn de tandwielen en de achterband van deze tzr ook vervangen scheelt ook weer wat geld. Voor dat geld zou ik het doen, beter geen tomos of wat dan ook kopen maar gelijk een goede schakelbrommer als je van plan ben brommer te gaan rijden.

Maar wil je nou een racemodel of een sm/crossmodel? In geval van sm/cross zou ik voor een derbi gaan, vooral die met nieuw type blok (vanaf bj, 2006) Deze hebben in tegenstelling tot het oude type een balansas waardoor alles wat minder trilt, en voor minder dan 1000 staan er genoeg te koop met redelijke kmstanden.

Heb zelf van periode 16-18 trouwens tzr, gpr, en drd gereden, m'n derbi gpr vond ik daar kwa schakelen, zitpositie en onderhoud het best uitkomen. Deze om precies te zijn:

11kjdys.jpg

Laatst bewerkt:
Cita kopen.. beste ding dat ik ooit heb gehad, ding opvoeren tot +- 45km/h.

Terug
Naar boven