Fitness Seller

Wat te nemen tijdens inactiviteit: clenbuterol misschien?

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
Waardering
26
Hallo luitjes!

Tja, daar zit ik dan thuis te niksen.. en bij mij leidt dat vrij snel tot meer eten dan ik doe wanneer ik veel sport.
Ik was van plan om een strikt standaard ketodieet aan te houden, maar er is me aangeraden ongeveer 100 gram KH per dag in te nemen ivm herstel van mijn ziekte (spondylodiscitis).
Nu merk ik al dat ik aan het uitdijen ben.. het corset zit al weer een stuk krapper dan zo'n 10 dagen geleden... zie http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=15661 voor het hele verhaal.

Ben dus als de dood dat ik er uit barst. Zit echter te weifelen of ik wel weer aan de ephedrine en caffeïne zal gaan gezien mijn nog herstellende gezondheid.
Iemand fluisterde me in dat ik eens clenbuterol zou kunnen gebruiken .. is dat veiliger? Ik dacht het met guggul te combineren (stimuleert schildklierhormoon) wat veiliger is dan T3 ,wat een bekende combinatie is met clen.

Espi

Laatst bewerkt:
als je niet aan de ephedrine wilt gaan ... moet je zeker al geen clenbuterol gebruiken.. clen is zo'n beetje het heftigere grote broertje van ephedrine..

Zou geen clenbuterol gaan gebruiken... Is enkel goed wanneer je het laatste beetje vet eraf wil (vind ik). Kan het vergelijken met iemand die net begint met trainen en die direct gaat kuren... Werkt het? ja, maar...

Zou gewoon op je eten blijven letten (wist je zelf ook al) en eventueel een ECA-stack te nemen. Vind dit nog altijd beter dan clen. Heb het beide al gebruikt, bij ECA-stack had ik een goede werking en geen nevenverkingen. Bij clen. (hangt ook af van hoeveelheid) had ik last van bibberen (handen trilden dikwijls), en soms echt waanzinnige aanvallen van hoofdpijn...

Vind wel dat een ECA-stack pas goed werkt met wat cardio, dus vermits je thuis zit...

Zou gewoon wachten een eerst herstelllen, je hebt immers nog tijd genoeg.

Clen heb je in tabletjes ('lichte dosering'), mijn kwam van Spanje, =Spiropent of in een 'pomp' dit is afkomstig van dierenarts ('zware dosering'), wordt gebruikt voor paarden, = Ventipulmin.

Kan ook Ionam forte gebruiken...
Kan dit vergelijken met speed...
Zijn er al wel dood van gevallen maar van wat nog niet...

Kan ook Reductil gaan gebruiken... Zou zeggen dat dit er de veeeeeel lichter vorm van is...

Je wilt dus een middel dat gaat compenseren dat je teveel eet omdat je thuiszit. Om het maar ff zo te stellen. Tja, het is misschien moeilijk maar kan je niet beter gewoon ff op je onderhoud gaan zitten tot je wat beter bent. Dit klinkt misschien makkelijk gezegd maar lijkt mij echt het beste...

Guggel en forkoslin kun je combineren beide bevorderen de schildklier produktie.
Maar ik denk dat je het beter met ephedrine hcl en caffeine kunt combineren.

Tijdens inactiviteit moet je minder eten tot je nemen.

Klinkt misschien lullig, maar ik kan er niks anders van maken. Als je in jou situatie naar andere middelen gaat grijpen ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

• Topic Starter Topic Starter
We zullen zien.. in ieder geval heb ik een snelle terugkoppeling met zo'n stom corset. Het werkt een beetje als een maagbandje in het groot, met als nadeel dat het pas belemmerend gaat werken NADAT je te veel gaat eten, dus niet al bij het eten zelf.

Desondanks heb ik toch gehoord dat clen niet zo slecht is.

Espi, weer op 1 tab ephedrine HCL en 1 tab caffeïne/dag icm guggul.

PS: heb eindelijk een centimetertje gevonden.. biceps blijken 2 cm in omvang geslonken te zijn.

JFS zei:
Je wilt dus een middel dat gaat compenseren dat je teveel eet omdat je thuiszit. Om het maar ff zo te stellen. Tja, het is misschien moeilijk maar kan je niet beter gewoon ff op je onderhoud gaan zitten tot je wat beter bent. Dit klinkt misschien makkelijk gezegd maar lijkt mij echt het beste...

Idd, gewoon op onderhoud gaan zitten en goed blijven eten,
je herstel lijkt me belangrijker dat je vet percentage.

hoezo is dit topic naar steroide topic verplaats ?
Ik denk niet dat Espi behoefte heeft aan AS om af te vallen. :P

d8 ik ook niet Jay, het is alleen zo dat clen bijna altijd na een AS-kuur wordt gebruikt.
Ben juist 5 kg spiermassa kwijtgeraakt van de 6 kg die ik verloren heb tijdens mijn 10 wkn ziekte. Daardoor is het belangrijk dat mijn stofwisseling wordt opgekrikt.
Mijn inactiviteit (ik mag geeneens stofzuigen of de was doen of zelfs maar de bus nemen) zorgt er nu niet voor dat die door cardio opgekrikt wordt, al was het al inspannend genoeg in het begin om überhaupt op mijn benen te staan of te lopen.
Kreeg toen ik het bed uit mocht ook ineens krankzinnig veel honger. Gedurende bijna de gehele tijd in het ziekenhuis was mijn stofwisseling een beetje verhoogd vermoed ik omdat mijn lichaamstemperatuur door de infectie wat hoger lag dan normaal. Desondanks kwam ik ook heel snel aan door de vrij hoge KH-inname tov activiteit zoals je dat in het ziekenhuis nu eenmaal verplicht ben te doen (of je moet al je eten van thuis laten komen)

Ik baal als een stekker dat ik zoveel spiermassa kwijt ben. Tot mei zal ik erg beperkt zijn in mijn bewegingen... het herstel vereist dat ik wat meer KH inneem dan ik zelf met Atkins zou willen doen.
Ook dan is het gewoon erg moeilijk op gewicht te blijven.. ondanks (te) fanatiek lijnen en trainen eind vorig jaar kwam ik toen toch nog 6 kg aan!

Espi

Laatst bewerkt:
Jay Impel zei:
KNIP

hoezo is dit topic naar steroide topic verplaats ?
Ik denk niet dat Espi behoefte heeft aan AS om af te vallen. :P
Ik heb de topic verplaatst, Clen valt niet onder de legale supplementen en denk zelf dat er op dit gedeelte van het forum meer kennis in huis is op het gebied van het gebruik van Clen.

Esperantisto zei:
... Desondanks kwam ik ook heel snel aan door de vrij hoge KH-inname tov activiteit zoals je dat in het ziekenhuis nu eenmaal verplicht ben te doen (of je moet al je eten van thuis laten komen)...

Espi

Witte boterhammetjes met hagelslag. En dan te bedenken dat mensen in het ziekenhuis belanden omdat de gezondheid verbeterd moet worden... Erg sneu :(

Ook ik vind Clen geen goede keuze, ik heb het wel eens gebruikt, altijd lage doseringen en maar twee weken, maar merk direct een sterke achteruitgang in m'n conditie.

Misschien toch proberen AL je eten door vrienden/familie mee te laten nemen. Als je niet wilt zakken in koolhydraten kun je ze nog altijd beter halen uit haverzemelen dan uit aardappelen en fabrieks-bruin of -wit.

Oh ja, en vooral niet cynisch worden t.o.v. grapefruits, visolie en liters groene thee. Maar dat ben jij geloof ik sowieso niet.

Succes.

Gelukkig ben ik nu weer thuis.
Qua hoeveelheid KH viel het nog wel mee als je tenminste het overtollige brood wegmikte. Het was veel moeilijker om aan voldoende vitamines, eiwitten en vetten te komen.
Ik ben niet kapot van kaas of pindakaas als vetbron, evenmin als van vlees als broodbeleg omdat er te veel conserveermiddelen in zitten. Het was een titanenstrijd om elke ochtend 2 eitjes te krijgen. Dwz. ik had toestemming om 2 eitjes te krijgen maar moest er als een havik op toezien dat die ook op mijn ontbijtblad stonden. Vaker wel dan niet... en een COMMENTAAR als ik daarover kreeg.
Het grote probleem met complexe KH was dat ik die niet kon verteren...roggebrood eten valt tegen als je 2 wkn niets hebt kunnen eten en net een zware buikoperatie hebt ondergaan.

Uit Ergogenics.org blijkt dat mensen die een low-carb dieet volgen en veel van hun eiwitten uit kwark halen zoals ik, moeten oppassen met grapefruit eten.
Visolie raak ik ook nog even niet aan omdat ik al sowieso een vieze smaak in mijn mond krijg van die smerige antibiotica. Blijk nu hypergevoelig voor vies smakende dingen.. gelukkig gaat dat niet op voor gerookte zalm.
Met het drinken van thee ben ik door de antibiotica ook maar mee gestopt. Ben er na het lezen van Atkins' anti-verouderingsdieet mee begonnen (in ziekenhuis kan je alleen gewone thee krijgen en ik wilde thuis eerst de oudste thee opmaken) maar de aanslag op mijn tanden is gruwelijk. Blijkbaar is dat ook al een van de gevolgen van antibiotica. Ik vrees eigenlijk voor het overleven van enkele tanden die er gevaarlijk doorzichtig beginnen uit te zien. Het lijkt net alsof ik flink wat glazuur ben kwijtgeraakt :(.

Al met al zijn er heel wat dingen die ik nu niet of nauwelijks durf te doen wegens het herstelproces waar ik nog middenin zit. Ware het niet dat ik niet uit mijn corset mag groeien, dan zou ik me niet zo druk maken om wat gewichtstoename. Maar dat is dus helaas niet zo... en ik heb ook geen zin om een nieuw corset te laten aanmeten.
Espi

Gelukkig ben je nu uit het ziekenhuis. :thumb:
Ik had even zin om je berichtje in mootjes te hakken:

Esperantisto zei:
Uit Ergogenics.org blijkt dat mensen die een low-carb dieet volgen en veel van hun eiwitten uit kwark halen zoals ik, moeten oppassen met grapefruit eten. Espi
Grappig terwijl ik dit schrijf eet ik kwark met haverzemelen en grapefruitsap. Waarom ook alweer oppassen, iets met de nieren misschien? Ik zal zelf zo eens kijken.

Esperantisto zei:
Visolie raak ik ook nog even niet aan omdat ik al sowieso een vieze smaak in mijn mond krijg van die smerige antibiotica. Blijk nu hypergevoelig voor vies smakende dingen.. gelukkig gaat dat niet op voor gerookte zalm. Espi
Mmm... dacht even dat je de smerige antibiotica in je visolie bedoelde. Maar dan zou je gerookte zalm duidelijk geen goed alternatief vinden! :p Ik zou wel proberen zo snel mogelijk weer met de capsules(?) te beginnen. Of harinkjes gaan eten, maar ik kan me voorstellen dat je daar helemaal geen zin in hebt.

Esperantisto zei:
Met het drinken van thee ben ik door de antibiotica ook maar mee gestopt. Ben er na het lezen van Atkins' anti-verouderingsdieet mee begonnen (in ziekenhuis kan je alleen gewone thee krijgen en ik wilde thuis eerst de oudste thee opmaken) maar de aanslag op mijn tanden is gruwelijk. Blijkbaar is dat ook al een van de gevolgen van antibiotica. Ik vrees eigenlijk voor het overleven van enkele tanden die er gevaarlijk doorzichtig beginnen uit te zien. Het lijkt net alsof ik flink wat glazuur ben kwijtgeraakt :(.

Dat boek heb ik ook! Helemaal uitgelezen in drie dagen tijd. Maarja, dat krijg je met die populistische Amerikaanse schrijfsT die ieder feitje drie keer herhaalt... In ieder geval zijn de voordelen van zwarte thee bijna net zo groot als van groene. Er zit alleen looizuur in. In ieder geval is thee heel goed voor je tanden omdat het basisch is. Moet ik zometeen dus eigenlijk even drinken na m'n grapefruitsap. Verder heb ik wel eens gehoord dat het bacteriedodend is.

Esperantisto zei:
PS: heb eindelijk een centimetertje gevonden.. biceps blijken 2 cm in omvang geslonken te zijn.

Die zitten d`r straks zo weer aan!
Misschien geen heel slecht idee om een beetje efedrine te pakke. Je stofwisseling zal wel op `n iets lager pitjes zijn kome te staan.
Maar hoe zit `t nou met die keto van je? Daar was je toch een beetje van teruggekomen???
Help me out here.

Zou als ik jou was helemaal niet naar middeltjes grijpen als je toch niet kan bewegen.
Gewoon een ander eetpatroon aanhouden en wachten tot je weer wat mag doen.
Non stop efedrine slikken is ook niet echt dat je zegt gezond...

Thorwulf zei:
Gelukkig ben je nu uit het ziekenhuis. :thumb:

Grappig terwijl ik dit schrijf eet ik kwark met haverzemelen en grapefruitsap. Waarom ook alweer oppassen, iets met de nieren misschien? Ik zal zelf zo eens kijken.
http://www.ergogenics.org/grapefruit2.html
Dit is de bewuste passage:
Niersteen Altijd achter elkaar grapefruits eten is geen goed idee. In grote epidemiologische studies blijkt het dagelijks eten van grapefruit de kans op niersteen te verhogen. De kans op niersteen groeit als je a. veel calcium binnenkrijgt en tegelijkertijd b. veel eiwit binnenkrijgt en tegelijkertijd c. veel organische zuren zoals oxaalzuur binnenkrijgt. Zeker sporters met een hoge inname van zuiveleiwit, of fanatieke volgers van het Atkinsdieet kunnen dus beter niet te lang achter elkaar van de grapefruittruc gebruik maken. Oxaalzuur vind je trouwens in rabarber, postelein, spinazie en cranberries.

Mmm... dacht even dat je de smerige antibiotica in je visolie bedoelde. Maar dan zou je gerookte zalm duidelijk geen goed alternatief vinden! :p Ik zou wel proberen zo snel mogelijk weer met de capsules(?) te beginnen. Of harinkjes gaan eten, maar ik kan me voorstellen dat je daar helemaal geen zin in hebt.
Vier maal per dag slik ik 2 capsules (in totaal dus 8 stuks) clindamycine, een penicilline-variant. Dit heb ik gekregen vanaf rond 5 februari en dat was een paar dagen nadat men mij 2 weken lang aan een antibioticum-infuus had gelegd. In het begin kreeg ik 6 verschillende soorten intraveneus toegediend via 6 zakjes. Toen duidelijk werd om welke bacterie het ging minderde dat tot 2 middeltjes.
Tot 28 april moet ik doorgaan met clindamycine.. dat is dus in totaal 84 dagen = 84 x 2 x 4 = 672 capsules.. en dan kost elke capsule bijna 1 euro per stuk! Dat is aardig funest voor je gezondheid: huid, haar, tanden, ingewanden hebben er allemaal vreselijk onder te lijden.

Dat boek heb ik ook! Helemaal uitgelezen in drie dagen tijd. Maarja, dat krijg je met die populistische Amerikaanse schrijfsT die ieder feitje drie keer herhaalt... In ieder geval zijn de voordelen van zwarte thee bijna net zo groot als van groene. Er zit alleen looizuur in. In ieder geval is thee heel goed voor je tanden omdat het basisch is. Moet ik zometeen dus eigenlijk even drinken na m'n grapefruitsap. Verder heb ik wel eens gehoord dat het bacteriedodend is.
Bijna zum kotzen jah.. die ik-ga-op-mijn-knietjes-zitten-en-ik-leg-het-jullie-even-uit sT. Maar ja, het is wel eenvoudig te begrijpen op die manier. Dan snap je wellicht mijn nieuwe obsessie met groenten.. allemaal anti-oxydantia my dear.
Desondanks, heb wat meer achting voor Atkins gekregen.

Maar hoe zit `t nou met die keto van je? Daar was je toch een beetje van teruggekomen???
Niets zo wispelturig als een vrouw :D Iedereen (voor- en tegenstanders van low-carb diëten) lijkt even hard overtuigd van zijn eigen gelijk.
Het is een feit dat ik me prima voel met heel weinig KH omdat ik dan mijn eetbuien perfect onder controle houd en me alerter voel. Omdat ik nu totaal niet aan sport doe, kan ik een standaard ketodieet aanhouden met 1 junkdag/week om het leptine-niveau op te krikken, daar de glycogeenvoorraad toch niet wordt aangetast.
Echter, te weinig KH heeft ook weer zijn beperkingen. Mogelijk herstel ik idd minder snel van deze nare ziekte, althans Lyle McDonald ried me aan het op 100 gram KH /dag te houden ivm herstel. Qua KH lijkt 100gram /dag me net haalbaar.. basmatirijst wordt de makkelijkste zetmeelbron. Heb nl. nog 10 kg liggen :). Voor de rest groenten en fruit.

Voorlopig houd ik het weer op 1 EC combinatie per dag.. en beslis vrijdag of ik chronisch ga doorslikken tot het eind of weer stopdagen ga inlassen, waardoor het tenminste ook je hongergevoel wegneemt.

Espi

Laatst bewerkt:
En ik eet ook nog vrij vaak spinazie. Ik kende dat verhaal in Ergogenics inderdaad al, persoonlijk hoop ik alle nierproblemen voor te zijn door veel te drinken, niet te zout te eten en tussen de 2 en 2,2 gram eiwit p/k te nemen (niet meer dus), als ik clean ben tenminste.

Die antibioticakuren lijken me verschrikkelijk. Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent. Geloof je in probiotica en biogardeculturen ed? Lijkt me wel een nuttige opstarter voor je darmflora als je ermee klaar bent.

Verder bestaat er ook nog zoiets als een compromis tussen heel weinig en veel koolhydraten. Voorlopig ben ik daar aanhanger van, maar ik zie dat jij er ook mee experimenteert.

Thorwulf zei:
Die antibioticakuren lijken me verschrikkelijk. Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent. Geloof je in probiotica en biogardeculturen ed? Lijkt me wel een nuttige opstarter voor je darmflora als je ermee klaar bent.
Idd verschrikkelijk.. jij bent niet de domste.. net zomin als mijn lieve vriend, die me volstopte met de af en toe meest verschrikkelijke supplementen (vloeibare orthosilicaat is wel de allersmerigste) naast de lekkere noten en kwark.
Een van de vele supps zijn gevriesdroogde melkzuurbacteri"en van Jarrow. Er zitten per half theelepeltje (ofwel een 1/4 amerikaanse tl) 12 miljard bacteri"en in. Neem ik ze niet in.. dan heb ik na een dag of 3 diarree. Te veel en je zit met het omgekeerde probleem. Daarom nam ik voor de zekerheid elke ochtend een portie geweekte pruimen.

Espi

Goed om te horen dat je vriend zo goed voor je zorgt. Doet me wel een beetje denken aan m'n eigen vriendin. Die gebruik ik als proefkonijn voor al m'n revolutionaire supplementtheorien. Opvallend trouwens dat jij echt merkt dat het poeder werkt. 12 miljard klinkt als gigantisch veel maar is toch nog altijd heel wat nullen aan schaalverschil in vergelijking met de al aanwezige darmflora. Even denken, wat was het ook al weer? Biljoenen, nee volgens mij biljarden... ...ik weet niet meer. In ieder geval kan een gloeiende plaat best afkoelen van druppels als je maar consequent blijft druppelen. :) Ik geloof overigens ook best in een positief effect hoor. Eet en drink bij elkaar gemiddeld toch wel 2,5 liter Biogarde-producten per dag. Lactobacillus Acidofilus, -Caseii, -Rhamnosus Gorbach en Goldin, Bifidobacterien, ze behoren allemaal wel tot m'n dagelijkse kostje! Toch zijn vezels volgens mij nog belangrijker. Vooral voedingsvezels die je zelf niet verteerd maar die wel een voedingsbron zijn voor de "goede" bacterien (naast dat ze goed zijn voor de peristaltiek), zoals inuline. Maar ergens heb ik het idee dat ik jou weinig nieuws aan het vertellen ben. :)

Terug
Naar boven