Fitness Seller

Wat te nemen tijdens inactiviteit: clenbuterol misschien?

• Topic Starter Topic Starter
Om precies te zijn, het betreft:
Jarro-Dophilus
L. rhamnosus 2,4 miljard
L. casei 2,4 miljard
L. plantarum 1,2 miljard
L. acidophilus 2,4 miljard
B. longum 2,4 miljard
B. breve 1,2 miljard
samen: 12 miljard per gram gevriesdroogd produkt.

Over aantallen.
Simpel: wij gaan in het metrieke stelsel van miljoen naar miljard naar biljoen naar biljard.
In de VS gaat men van miljoen naar biljoen.. hun biljoen is ons miljard.

Voedingsvezels bij voorkeur uit groenten.. die van granen en helaas ook peulvruchten verteer ik niet zo denderend. Toen ik met de pindakaas gestopt was, was de enorme flatulentie ook onmiddellijk over.

Ja ben een beetje het proefkonijn denk ik.. hij was overigens degene die denkt dat clenbuterol niet zo schadelijk is voor de gezondheid als sommigen hier menen, vandaar mijn belangstelling. Maar vooralsnog houd ik het even op ephedrine, caffeïne en guggul.

Espi

Esperantisto zei:
Over aantallen.
Simpel: wij gaan in het metrieke stelsel van miljoen naar miljard naar biljoen naar biljard.
In de VS gaat men van miljoen naar biljoen.. hun biljoen is ons miljard.

Espi

Dat wist ik, maar hoeveel er nou in je darmen zitten, dat was ik even kwijt. 2-3 kilo, het zal dus wel om biljarden gaan. Maar bij jou misschien inmiddels een beetje minder...

Even over die Clen, en dus weer helemaal on-topic, als je toch al efedra gebruikt kan je natuurlijk ook Clen eens proberen. Lage doseringen, bij mij werkt 1mcg al, 2 dagen op, 2 dagen af, of anders een of twee weken continu en dan stoppen. Voorwaarde vind ik wel dat je conditie, bijvoorbeeld je weerstand, goed moet zijn. Ik ben er zelf nooit ziek van geworden, maar doe veel duurtraining en struikel dan direct over m'n aerobe drempel. :)

burn zei:
Tijdens inactiviteit moet je minder eten tot je nemen.

Klinkt misschien lullig, maar ik kan er niks anders van maken. Als je in jou situatie naar andere middelen gaat grijpen ben je in mijn ogen verkeerd bezig.

:thumbs:

Komt nog eens bij dat clenbuterol catabool werkt, dus als ze nu al klaagt over spierverlies is clen helemaal uit den boze. Eerlijk gezegd vind ik het hele idee te gek voor woorden en dit had ik zeker niet van Espi verwacht.

Nou nou axe, ik sta gewoon open voor ideeën.
Immers, clen wordt bij runderen gebruikt om ze minder vet te maken en ik hoorde altijd dat het juist anabool werkte.
Als het katabool is, dan heb ik uiteraard geen belangstelling!
Het steroïdendeel waar blijkbaar clen toe behoort, is de afdeling waar ik het minste kom, dus gedegen kennis hoef je op dat terrein niet van me te verwachten.
Overigens, toen ik er wel op zocht, vond ik de bewering van Koolhoven dat het niet katabool werkt omdat clen je cortisol-receptor zou bezetten. Ook iets over beta-3 receptoren die in mensen nauwelijks aanwezig zijn. Het zou wel een relatie met beta-2 hebben (bezet ephedrine niet de beta-1 receptor en uiteraard heeft yohimbine een relatie met de beta-1 receptor).

Maar goed... teleurgesteld? Blij dat je zo'n hoge indruk van me hebt !

Espi

Espi eff een vraagje, moet je al die biljoenen bacterien nemen om te herstellen van je ziekte, want je bent nog steeds ziek!? Of is dat een zogenaamd suppl voor spiergroei, dat laatste dan moet je terug naar het ziekenhuis, en je kop laten nakijken lieverd. Overdrijven is ook een vak.

En dat je net hersteld bent en je loopt te janken over je biceps die kleiner is geworden..... bahbah.

Heel erg sneu voor je, zeker gezien je inspanningen. Maar wees blij dat je beter bent lieverd, en die spieren en dat vet dat komt wel weer jezus zeg, dit komt bij mij allemaal vrij obsessed over, maargoed ieder z'n ding.

(moet morgen zelf ook naar het ziekenhuis, en laatste waar ik me nu druk om maak zijn die spieren voor de zomer)

maargoed, succes ermee.....

gr

Nee, die bacteriën neem ik voor de darmen en het slijmvlies in mijn mond. Anders had ik elke dag diarree vanwege de antibiotica... en dat is ook niet fijn.
Die bacteriën die ik neem zijn onschadelijk voor de ziekte, het zijn Lactobacillus en Bifido bacteriën. Die bacteriën die ik had zijn Staphylococcus aureus. De bloedwaardes gaven aan dat de infectie verdwenen was... althans: er waren geen ontstekingseiwitten meer gedetecteerd. Moet gewoon de kuur afmaken.

Maak me niet zozeer zorgen over de verdwenen spiermassa.. tuurlijk komt die terug. Maar wel om het gipsen corset waar ik uit ga barsten als ik niet drastisch ga opletten met wat ik eet. Ben nu eenmaal bijzonder begaafd in het pijlsnel aankomen bij inactiviteit.. ooit dus 13 kg in 7 maanden tijd. Ik moet nog 1 maand dit corset dragen, dus dikker worden is GEEN optie.. of ik zou over een week of zo alweer een ander corset aan moeten. En daar zat ik niet op te wachten.

O ja.. vandaag voor het eerst een langer wandelingetje gemaakt van plm. 1,5 km in totaal vermoed ik (niet in tijd gemeten, maar vermoedelijk plm 20-25 min gelopen) ... heen en terug naar het winkelcentrumpje bij mij in de buurt. Ben heel blij omdat dit betekent dat ik doordeweeks zelf wat boodschapjes kan doen.
Zal denk ik om de andere dag een wandeling van deze duur gaan maken.. zet sport weer een heel ander perspectief.

Wat scheelt je overigens?

Espi

Jammer trouwens dat je moeite hebt met graanvezels (leuk juist obsessies, vooral als ze betrekking hebben op de stoelgang enz) want anders zou ik je nog de psylliumvezel willen aanraden. Die is erg goed voor de darmwerking maar staat er vooral om bekend insulinepieken uit te vlakken. Past dus erg goed in een afslankdieet. Psyllium is geloof ik een zaadje, misschien een graan. Havervezels hebben min of meer eenzelfde structuur en werking.

Ben wel bang dat de thread op deze manier binnenkort weer verplaatst moet worden naar voeding. Of zelfs naar Training/oefeningen als jij gaat uitwijden over je 1,5 km wandeltrainingen. Blessureherstel is het eigenlijk, maarja.

Hmm ja idd.. we dwalen wel af. OK nu deze toch in steroïden terecht is gekomen.. wat vinden jullie van het gebruik van prohormonen door vrouwen of uitsluitend om gezondheidsredenen?
Ik had na 3 wkn zeuren eindelijk een kopie van mijn bloedonderzoeken en ben me rot geschrokken. Op Interne Ziekten zijn ze dol op het laten meten van bloedwaarden en waar ik het meest over schrok was de lage haemaglobine en hematocriet waarden. Bij ontslag (7 weken na de operatie) waren die waarden nog steeds niet helemaal bijgetrokken . De Hb was op zijn laagst 5,2 en bij ontslag 7,6.. waarmee die net binnen de grens viel van normaal (7,5-10) . Hematocriet was bijgetrokken van 0,25 naar 0,37 (grens 0,36-0,46). Was de hematocriet van Mr. Epo niet 0,60?
Ben zeer benieuwd wat die waarden over 4 weken zullen zijn als ze weer gecontroleerd worden.

Zo maar even een losse flodder.. ach ja, we moeten toch wat doen om in dit hokje te blijven... iemand die een mening heeft?

Espi

Prohormonen weet ik niet hoor, DHEA, is dat misschien ook geschikt voor vrouwen?
maar nu je toch hier bent: Kan ik je misschien wat DHT-middelen aansmeren? :D

Sorry hoor.

In ieder geval lijken je bloedwaarden weer redelijk normaal. Voor je hematocrietwaarde zou ik op dit moment in ieder geval nog niet aan de Winstrol gaan. ;)
Als je weer een beetje gaat bewegen zal het alleen maar beter worden.

Even met de botte bijl er tussen door, minder ouwe h**ren en onderzoeken en meer doen. Misschien is dat wel een oplossing. Niet te diep nadenken over van alles maar gewoon doen en doorzetten (en dan bedoel ik niet dat je clen moet gaan gebruiken)

Floyd : Sterkte.

24th March 2004, 04:17 PM :
Zit echter te weifelen of ik wel weer aan de ephedrine en caffeïne zal gaan gezien mijn nog herstellende gezondheid.

24th March 2004, 04:58 PM
Desondanks heb ik toch gehoord dat clen niet zo slecht is.
Espi, weer op 1 tab ephedrine HCL en 1 tab caffeïne/dag icm guggul.

die meid heeft gevoel voor humor!! :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Bompa punk zei:
24th March 2004, 04:17 PM :
Zit echter te weifelen of ik wel weer aan de ephedrine en caffeïne zal gaan gezien mijn nog herstellende gezondheid.

24th March 2004, 04:58 PM
Desondanks heb ik toch gehoord dat clen niet zo slecht is.
Espi, weer op 1 tab ephedrine HCL en 1 tab caffeïne/dag icm guggul.

die meid heeft gevoel voor humor!! :p

Of stiekum toch een snelle stofwisseling. Hoe je wereld dan kan veranderen in slechts 41 minuten.

Haha... nou ik had de ephedrine, caffeÏne en guggul onder handbereik, dus ik kon er zo mee beginnen.
De nood was ook vrij hoog: 3 dagen geleden zat ik bijna klem in dat corset... ben heel drastisch gaan snijden in mijn kcal-inname en heb ter ondersteuning eph/caff/guggul genomen. Desondanks nu al een ingezakte stofwisseling (koude handen) dus dat wordt weer tijd voor een mini-vreetdagje : vandaag dus een medium-carb dag met bonen (zelf geweekte zwarte bonen) en maïs : chili con carne! Met lekker veel tabasco.

Maar nog even over die Hb/Ht waardes.. ze waren bij binnenkomst in het ziekenhuis 6,5 en 0,31 . Waar ik razendnieuwsgierig naar ben is of ik chronisch lage Hb/Ht waardes heb. Het zou kunnen verklaren waarom ik het idee heb 's nachts zuurstof te kort te komen als er geen raam open staat voor frisse lucht. En ook waarom ik wel 250 kg kan leg pressen maar niet in staat ben deze kracht over te brengen naar het fietsen omdat ik dan buiten adem raak. Die discrepantie hield me vaak bezig. Overigens... met 150 mm cranks bleek ik wel een enorm hoge trapcadans te kunnen handhaven en ik heb ook nog niet eerder zo hard gereden als met PBP na 2 weken bulken.
Betekende eigenlijk dat ik altijd met een niet-passende fiets (170mm cranks is standaard) had gereden.

Sorry dat het weer over fietsen gaat... er staat nu eenmaal voor augustus 2007 weer een PBP op het programma.. eerst maar eens kijken of ik in mei überhaupt wel kan fietsen!

Espi... lange-termijjn denker

Wat zijn de normaalwaarden

Er bestaan twee erkende meetmethoden voor de bepaling van het aandeel rode bloedcellen in het bloed: de Hb-bepaling of de hematocriet bepaling. Beide methoden worden gebruikt om de mate van anemie aan te duiden. Hematocriet is het percentage van het volume van rode bloedcellen ten opzichte van het totale volume van het bloed. Hierbij geldt de vuistregel dat wanneer men de hematocrietwaarde door drie deelt men ongeveer de Hb waarde bekomt.

HB waarden
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Normaal ligt de Hb waarde bij een vrouw tussen de 12-16 gram per 100ml bloed (12-16g/dL) en bij mannen ligt die tussen 14-18 gram per 100ml (14-18g/dL). Wanneer de waarde beneden de 12g/dl bij mannen komt spreekt men van anemie. Bij vrouwen spreekt men van anemie wanneer deze waarde onder de 11g/dL ligt. Bij post-menopausale vrouwen spreekt men echter van anemie bij een Hb lager dan 12g/dL.

Hematocriet waarden
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Een normaal hematocriet bij vrouwen ligt tussen de 37-47% en bij mannen tussen 40-52%.

[Link niet meer beschikbaar]

Als je verder leest kom je tegen dat lage waarden kunnen worden veroorzaakt door medicijngebruik of infecties. Dus lijkt me in jouw geval Espi dat je huidige situatie er zeker aan bijdraagt, dus niet gelijk aan de EPO gaan nu ;)

Meestal meten ze Hb in mmol/L en dan moet je zo tussen de 7 en 11 zitten. Maar dat kan heel goed door de anti biotica komen, ik heb in de afgelopen 2 jaar 5 ab kuren gehad. En moest elke keer weer aan de B12 ijzer en foliumzuur om het weer wat op te krikken. (ow ja zou dat echt werken aan de as om je hematocriet omhoog te krijgen?)

ps.Maar hoe kan je nu fietsen met 150 mm cranks, ik neem aan dat pbp niet geheel vlak is? Dan val je toch zo stil als een huis bergop?

Groet Hugo.

Esperantisto zei:
Nee, die bacteriën neem ik voor de darmen en het slijmvlies in mijn mond. Anders had ik elke dag diarree vanwege de antibiotica... en dat is ook niet fijn.
Die bacteriën die ik neem zijn onschadelijk voor de ziekte, het zijn Lactobacillus en Bifido bacteriën. Die bacteriën die ik had zijn Staphylococcus aureus. De bloedwaardes gaven aan dat de infectie verdwenen was... althans: er waren geen ontstekingseiwitten meer gedetecteerd. Moet gewoon de kuur afmaken.

Maak me niet zozeer zorgen over de verdwenen spiermassa.. tuurlijk komt die terug. Maar wel om het gipsen corset waar ik uit ga barsten als ik niet drastisch ga opletten met wat ik eet. Ben nu eenmaal bijzonder begaafd in het pijlsnel aankomen bij inactiviteit.. ooit dus 13 kg in 7 maanden tijd. Ik moet nog 1 maand dit corset dragen, dus dikker worden is GEEN optie.. of ik zou over een week of zo alweer een ander corset aan moeten. En daar zat ik niet op te wachten.

O ja.. vandaag voor het eerst een langer wandelingetje gemaakt van plm. 1,5 km in totaal vermoed ik (niet in tijd gemeten, maar vermoedelijk plm 20-25 min gelopen) ... heen en terug naar het winkelcentrumpje bij mij in de buurt. Ben heel blij omdat dit betekent dat ik doordeweeks zelf wat boodschapjes kan doen.
Zal denk ik om de andere dag een wandeling van deze duur gaan maken.. zet sport weer een heel ander perspectief.

Wat scheelt je overigens?

Espi

Ik heb een ontstoken bijbal, wel van extreem groot formaat, weer een lekkere nieuwe verse antibiotica kuur gekregen, de vorige hielp niet. Maar niks ernstigs gelukkig. Phewwww.....

Ik zou proberen op je eetpartoon te letten espi, en meer kun je simpelweg niet doen lijkt me, good luck ermee. sterkte.

OK. Dat lijkt me niet zo prettig Floyd zo'n gevoelig plekje.

De normaal waarden had ik al vermeld.
Voor Hb is dat 7,5 tot 10 en ik zat er dus bij ontslag net binnen: 7,6
Voor Ht is dat 0,36-0,46 en ook hier had ik bij ontslag net ietsjes erbinnen: 0,37
Ben dus zeer benieuwd wat de waarden eind april zullen zijn.

Over die cranks.. blijkbaar zijn mijn bovenbenen sterk ondermaats. Dat heeft een dusdanige invloed op het fietsen, dat ik bovenmaatse kuiten ontwikkeld heb daar ik altijd op mijn tenen fietste bij mijn stadsfiets (170mm cranks).
Toen ik een randonneur op maat aanschafte, bleek dat het onmogelijk was om lekker met clipless pedalen te fietsen. Heb alles geprobeerd:
- zadel omlaag gaf acute kniepijn,
- zadel omhoog gaf pijn aan de achillespees
- de plaatjes in de sandaal zo ver mogelijk naar voren gaf geen soelaas... ik bleef verlangen naar het met de tenen trappen
Dus toen maar weer vlakke toeclip pedalen.
Ben heel bescheiden van 170 naar 165 mm gegaan omdat alle 'experts' moord en brand schreeuwden toen ik aankwam met het advies van de TA-importeur (ben even zijn naam kwijt) om 150mm cranks te proberen.
Kwam de man in juni weer tegen op Cycle Vision evenals Marten Gerretsen,d ie mijn Airnimal in elkaar had gezet en voor wiens ideeën ik een groot respect heb... en allebei zeiden ze me : 150 mm nemen. De doorslag gaf de mening van NK gestroomlijnd fietsen Hans Wessels. Die is 190 cm lang en gebruikt 165 mm cranks... evenals Ymte Sijbrandij die daarvoor NK was, even lang en nog kortere cranks gebruikt (iets van 155 mm).

Ik stond werkelijk paf... de trapfrequentie nam gigantisch toe terwijl ik toch niets aan het verzet hoefde te veranderen.. blijkbaar is de efficiëntie van de fietsbeweging zoveel groter (geen onhandig wiebelen meer) dat dit ruimschoots compenseert voor het kleinere moment (F = l * A weet je nog). Theoretisch zou ik dus minder kracht kunnen uitoefenen, in de praktijk blijk ik veel harder te kunnen rijden door een efficiëntere krachtsoverbrenging.
Ik moest trouwens wel... de Airnimal stond geen 'vierkant' trappen toe.. dan kan je niet zonder clipless. De tred was toen ineens wel bijna perfect 'rond'. Heb zelfs af en toe flinke heuveltjes op het grote blad kunnen nemen, iets waar ik daarvoor bijna nooit deed. Ergo: al die zogenaamde experts hadden het bij het verkeerde eind.
Ter informatie: PBP is 1200 km met ongeveer 10.000 hoogte meters. De hoogste heuvel is iets van 600m (Roc Trevezel) maar er zijn talloze kleine molshopen variërend tussen 50 en 300m. Vlakke stukken zijn er niet veel.....

Espi

Laatst bewerkt:
Ach zo Ja als het voor jou werkt houden zo!

En zo tezien hersteld je rode bloedbeeld zich snel dus zal je normaal wel "normale waardes" hebben.

Nou.. op de bijsluiter van de clindamycine waar ik dus 2400 mg van binnen krijg staat:

Bijwerkingen op
maagdarmkanaal
buikpijn, misselijkheid, braken, diarree en ontsteking slokdarm
ernstige diarree en ontsteking van de dikke darm met slijm en bloed in de ontlasting

Huid en slijmvliezen
jeuk, ontsteking van het slijmvlies van de vagina
ontsteking van de huid, met blaren en verlies van huidcellen en haren

...
en verderop
Lever
geelzucht en leverfunctiestoornissen

bloed
voorbijgaande vermindering van het aantal witte bloedcellen en bloedplaatjes. Dit blijkt o.a. uit een verhoogde vatbaarheid voor infecties en onverwachte bloedingen en blauwe plekken

Overigens: in het ziekenhuis las ik het anti-verouderingsdieet van Atkins. Daarin werd nogal hoog opgegeven over supplementatie met DHEA. Als iemand hier de vorming van test en oestrogenen een beetje door heeft, dan is duidelijk dat DHEA daar een precursor van is.
ook dat cortisol een ander zijpaadje is...

Overigens: zelf heb ik zowel te veel cortisol, androsteendion en testosteron in het bloed (gehad, weet niet of dat nog steeds zo is, was 9 maanden geleden). Dus of DHEA zo'n goed idee is?

Iemand? We moeten toch iets doen om dit draadje in het hokje te houden. :D

Espi

Terug
Naar boven