Fitness Seller

Wat vinden jullie van dit schema???

fedde88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
18%
Hallo DBB-ers,

Ik ben deze week met een nieuw trainingschema begonnen en heb op het moment al veel spierpijn.
De vriend van mijn moeder is al 30 jaar fysiotherapeut en zijn theorie om spiermassa te laten groeien is als volgt. Om spiermassa te laten groeien moet je je spieren prikkelen (d.m.v training) en in het herstel groeit de spier. Om de spier te blijven prikkelen moet je niet vast roesten in een vast schema en ook de frequentie van je herhalingen per oefiningen elke training afwisselen.
Ook zegt hij dat het beter is om een spiergroep 2keer per week te trainen i.p.v 1 keer per week. Dit omdat een spier na 36 hersteld is en opnieuw een prikkel moet hebben.

Daarom heb ik het volgende schema gemaakt: (ik probeer zoveel mogelijk verschillende apparaten/ oefiningen te doen)

Per spiergroep doe ik 2 oefeningen.
Beide oefeningen doe ik 4 keer:

Eerste herhaling: 15 keer met vrij licht gewicht
2e herhaling: 12 keer met zwaarder gewicht (net de 12 halen)
3e herhaling: 8 keer zwaarste gewicht (net de 8 halen)
4e herhaling: 10 keer iets lichter gewicht dan de 3e herhaling (net de 10 halen)

MAANDAG:
Borst: , rug, schouders

DINSDAG:
Benen, triceps, biceps

WOENSDAG:
Rust

DONDERDAG:
Borst: , rug, schouders

VRIJDAG:
Benen, triceps, biceps

En elke trainingsdag buik trainen als de spierpijn niet te erg is:P

Wat vinden jullie van deze theorie/ trainingschema?

Belachelijk, lees je eerst goed in voordat je zomaar iets post!

vind het niet echt een ''SCHEMA''

wel?

Dan kun je beter een soort van full body schema gaan doen,als je 2x in de week een spiergroep wilt trainen.
Denk hierbij aan een up/lb schema zoiets dergelijks.
Post eens je schema met oefeningen zou ik zeggen.

En kies een gewoon een aantal vaste sets en reps als uitgangspunt.
En een vast schema zou ik wel nemen voor een bepaalde tijd zo kun je de oefening goed leren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.

Ik had het er niet bij gezet maar ik train nu 3 jaar (wel met minder serieuze periodes) en ik heb ook al heel wat gelezen op het forum.

Ik heb dit schema nu een week gedaan en ik heb nu echt veel spierpijn, het bevalt me wel. Het is ook niet egt een vast schema, juist omdat het zo variabel mogelijk moet zijn zodat mn spieren op verschillende manieren worden geprikkeld.

Ik wil de reps in de week ook verschillend maken.
Dus bijvoorbeeld maandag en dinsdag wat meer reps en minder gewicht en dan donderdag en vrijdag meer gewicht en minder reps. en ook andersom.

Laatst bewerkt:
En hoe buff is die vriend van je moeder?

..

Ok, that's what I thought ;-)

Terug
Naar boven