fedde88
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 18%
Hallo DBB-ers,
Ik ben deze week met een nieuw trainingschema begonnen en heb op het moment al veel spierpijn.
De vriend van mijn moeder is al 30 jaar fysiotherapeut en zijn theorie om spiermassa te laten groeien is als volgt. Om spiermassa te laten groeien moet je je spieren prikkelen (d.m.v training) en in het herstel groeit de spier. Om de spier te blijven prikkelen moet je niet vast roesten in een vast schema en ook de frequentie van je herhalingen per oefiningen elke training afwisselen.
Ook zegt hij dat het beter is om een spiergroep 2keer per week te trainen i.p.v 1 keer per week. Dit omdat een spier na 36 hersteld is en opnieuw een prikkel moet hebben.
Daarom heb ik het volgende schema gemaakt: (ik probeer zoveel mogelijk verschillende apparaten/ oefiningen te doen)
Per spiergroep doe ik 2 oefeningen.
Beide oefeningen doe ik 4 keer:
Eerste herhaling: 15 keer met vrij licht gewicht
2e herhaling: 12 keer met zwaarder gewicht (net de 12 halen)
3e herhaling: 8 keer zwaarste gewicht (net de 8 halen)
4e herhaling: 10 keer iets lichter gewicht dan de 3e herhaling (net de 10 halen)
MAANDAG:
Borst: , rug, schouders
DINSDAG:
Benen, triceps, biceps
WOENSDAG:
Rust
DONDERDAG:
VRIJDAG:
Benen, triceps, biceps
En elke trainingsdag buik trainen als de spierpijn niet te erg is
Wat vinden jullie van deze theorie/ trainingschema?
Ik ben deze week met een nieuw trainingschema begonnen en heb op het moment al veel spierpijn.
De vriend van mijn moeder is al 30 jaar fysiotherapeut en zijn theorie om spiermassa te laten groeien is als volgt. Om spiermassa te laten groeien moet je je spieren prikkelen (d.m.v training) en in het herstel groeit de spier. Om de spier te blijven prikkelen moet je niet vast roesten in een vast schema en ook de frequentie van je herhalingen per oefiningen elke training afwisselen.
Ook zegt hij dat het beter is om een spiergroep 2keer per week te trainen i.p.v 1 keer per week. Dit omdat een spier na 36 hersteld is en opnieuw een prikkel moet hebben.
Daarom heb ik het volgende schema gemaakt: (ik probeer zoveel mogelijk verschillende apparaten/ oefiningen te doen)
Per spiergroep doe ik 2 oefeningen.
Beide oefeningen doe ik 4 keer:
Eerste herhaling: 15 keer met vrij licht gewicht
2e herhaling: 12 keer met zwaarder gewicht (net de 12 halen)
3e herhaling: 8 keer zwaarste gewicht (net de 8 halen)
4e herhaling: 10 keer iets lichter gewicht dan de 3e herhaling (net de 10 halen)
MAANDAG:
DINSDAG:
Benen, triceps, biceps
WOENSDAG:
Rust
DONDERDAG:
VRIJDAG:
Benen, triceps, biceps
En elke trainingsdag buik trainen als de spierpijn niet te erg is

Wat vinden jullie van deze theorie/ trainingschema?