MuscleMeat

Wat vinden jullie van dit schema?

Workhard2013

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
De bedoeling is om massa te trainen.
Alle oefeningen zijn 4 setjes, waarna bij iedere set het gewicht verhoogd wordt.

Bijvoorbeeld bankdrukken:
12 x 15kg
10 x 20 kg
8 x 25 kg
6 x 30 kg
Zou ik hier in ook nog veranderingen in kunnen maken?
Ik heb sommige al eens horen zeggen tot Failure........
Ik heb eens opgezocht wat tot failure gaan inhoudt.
Lijkt me wel een uitdaging inplaats van iedere keer je aan setjes houden en aan de aantal herhalingen.
Of zie ik dat verkeerd......? "

Maandag
Borst
Barbell Bench Press
Incline bench press
Decline dumbbell bench press
Flye

Biceps
Barbell Curl
One arm cable curl
Hammer curl

Dinsdag
Rug
wide grip lat pulldown
T-Bar bent over row
Barbell Dead Lifts
Close grip cable rows
Barbell Shrug Behind The Back

Triceps
Barbell Lying Triceps Extension
Dumbbell Kickback
Triceps Pushdown Rope Attachment
Pressdown

Woensdag: RUST
Donderdag
Schouders
Front raise
Seated lateral raises
Behind-neck press
Reverse Flyes

Buik
Decline crunch
Seated knee-up
cable crunch
Dumbbell Side Bend

Vrijdag
Benen
Barbell Squat
Dumbbell Lunges
leg extensions
legpress
Standing Calf raises
Seated Calf Raise

Onderarmen
Wrist curl
Reverse wrist curl

Hoe ik massa gekweekt heb is gewoon piramide training.
met bench steeds hoger
nu doe ik bijvoorbeeld: 5x 60kg, 5x 100, 5x 120, en 3x 130 en dan 5x 120
Zodra ik 5x 130 kan wil ik 140 erbij doen
maar zou wel mn stappen moeten veranderen.
Naar mijn mening: kracht verandering = massa verandering

Als je alle oefeningen tot failure zou doen dan ga je met jouw volume je echt kapot trainen..

ALS je voor failure wil gaan trainen zou ik alleen de laatste oefening van elke spiergroep doen.

Ik zou de borst/biceps en rug/triceps dag niet achter elkaar doen. Bij borstoefeningen (presses) gebruik je onder andere je triceps die je de dag erna weer gaat trainen. En op maandag doe je dan biceps terwijl je die bij rug ook meepakt dus lijkt mij niet ideaal. Op zich is er niks mis met je split verder, alleen zou ik misschien wat andere oefeningen en in een andere volgorde kiezen. Je doet bijvoorbeeld ook geen specifieke hamstringsoefening en vind ook dat je vrij veel voor triceps doet.

Ik zou sowieso borst en triceps op 1 dag doen en rug en biceps op 1 dag. Zo kun je toch twee dagen achter elkaar trainen met minimaal 48 uur rust per spiergroep.

Veel te veel oefeningen, en bovenlichaam wordt veel meer gepakt dan benen. Niet in evenwicht dus.

• Topic Starter Topic Starter
Veel te veel oefeningen, en bovenlichaam wordt veel meer gepakt dan benen. Niet in evenwicht dus.
Veel te veel oefeningen zeg je, wat is dan een normaal aantal oefeningen per spier groep??

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Ik zou sowieso borst en triceps op 1 dag doen en rug en biceps op 1 dag. Zo kun je toch twee dagen achter elkaar trainen met minimaal 48 uur rust per spiergroep.
Ik dacht dat het niet verstandig is om triceps samen met borst te doen? Zodoende dat ik triceps op een andere dag doe

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Ik zou de borst/biceps en rug/triceps dag niet achter elkaar doen. Bij borstoefeningen (presses) gebruik je onder andere je triceps die je de dag erna weer gaat trainen. En op maandag doe je dan biceps terwijl je die bij rug ook meepakt dus lijkt mij niet ideaal. Op zich is er niks mis met je split verder, alleen zou ik misschien wat andere oefeningen en in een andere volgorde kiezen. Je doet bijvoorbeeld ook geen specifieke hamstringsoefening en vind ook dat je vrij veel voor triceps doet.
Andere volgorde bedoel je grote spiergroep naar kleine spier groep per dag?
Andere oefeningen heb je tips?

Andere volgorde bedoel je grote spiergroep naar kleine spier groep per dag?
Andere oefeningen heb je tips?

Dat niet alleen maar bedoel ook oefeningen waarbij je veel spiergroepen pakt (compounds) dus als eerste doen. Nu doe je bijvoorbeeld leg extensions voor leg press terwijl ik dat andersom zou doen maar dat is een persoonlijke keus. Ik mis ook leg curls trouwens.

Op adviezen die ik heb gelezen heb ik het volgende gedaan.
* Minder oefeningen
* De volgorde van de oefeningen aangepast.
* Andere oefeningen gekozen.
Borst en biceps op maandag heb ik zo gelaten aangezien ik dit prettiger vindt trainen dan Borst en Triceps op de zelfde dag.
Het trainen van de benen heb ik twee keer in de week terug laten komen op dinsdag en vrijdag om de benen net zo goed te trainen als het boven lichaam.
Tevens vindt ik dat hier door de biceps en Triceps niet al te veel gebruikt worden en mooi tot rust kunnen komen.

Graag jullie mening over dit aangepast schema, ik hoor het graag van jullie.

Het aangepast schema:

Maandag: Borst en Biceps.
Borst
Barbell Bench Press
Incline bench press
Flye
Pec-Deck
Biceps
Barbell Curl
One arm cable curl
Hammer curl

Dinsdag: Benen, Buik en Onderarmen
Benen
Barbell Squat
Stiff Legged Barbell Deadlift
Standing Calf Raises
Buik
Decline crunch
Seated knee-up
abdominal machine
Dumbbell Side Bend
Onderarmen
Wrist curl
Reverse wrist curl

Woensdag: rust

Donderdag: Rug en Triceps
Rug
T-Bar bent over row
Barbell Dead Lifts
Close grip cable rows
Wide grip lat pulldown
Barbell Shrug Behind The Back
Triceps
Barbell Lying Triceps Extension
Dumbbell Kickback
Triceps Pushdown Rope Attachment

Vrijdag: Benen en Schouders
Benen
legpress
Seated leg curls
Seated Calf Raise
Schouders
Front raise
Upright rows
Dumbell Side Raise
Behind-neck press

Laatst bewerkt:
Voor benen doe je maar 1 oefening voor quadriceps en 1 voor de hamstrings.
Je doet toch ook niet 1 oefening voor je rug ? Moeten wat meer quadriceps en hamstrings oefeningen bij !

Voor benen doe je maar 1 oefening voor quadriceps en 1 voor de hamstrings.
Je doet toch ook niet 1 oefening voor je rug ? Moeten wat meer quadriceps en hamstrings oefeningen bij !
Inderdaad, dit is een stomme fout van me (niet over nagedacht en niet zo bekeken).
Maar wat is je advies..... welke oefeningen?

Maar overige van het schema wel goed?

Even alles langsgaan :
Borst : peck-deck lijkt erg sterk op de fly, ik zou hem vervangen op een crossover.
Biceps : ziet er goed uit.
Quadriceps : squats, leg press, leg extentions.
Hamstrings : leg curl, stiff legged deadlift.
Kuiten : Standing calf raise, seated calf raise.
Buik : Ik zou dit zelf niet echt apart gaan trainen, ze worden namelijk al aangepakt met squats en deadlifts je kunt eventueel af en toe nog wat extra buikoefeningen doen.
Onderarmen: ziet er goed uit.
Rug : deadlift, chin ups, BOR, cable rows
Triceps : ziet er goed uit, je kunt ook voor dips,CGBP/skullcrushers
Schouders : ziet er goed uit mist alleen nog shurgs voor de traps. Ik zou zelf gaan voor overhead press,lateral raises,reverse flyes en shrugs er kan eventueel nog een front raise bij in maar de voorste koppen worden al bij de bench presses en dips gebruikt

Hoop dat je hier wat aan hebt !

Even alles langsgaan :
Borst : peck-deck lijkt erg sterk op de fly, ik zou hem vervangen op een crossover.
Biceps : ziet er goed uit.
Quadriceps : squats, leg press, leg extentions.
Hamstrings : leg curl, stiff legged deadlift.
Kuiten : Standing calf raise, seated calf raise.
Buik : Ik zou dit zelf niet echt apart gaan trainen, ze worden namelijk al aangepakt met squats en deadlifts je kunt eventueel af en toe nog wat extra buikoefeningen doen.
Onderarmen: ziet er goed uit.
Rug : deadlift, chin ups, BOR, cable rows
Triceps : ziet er goed uit, je kunt ook voor dips,CGBP/skullcrushers
Schouders : ziet er goed uit mist alleen nog shurgs voor de traps. Ik zou zelf gaan voor overhead press,lateral raises,reverse flyes en shrugs er kan eventueel nog een front raise bij in maar de voorste koppen worden al bij de bench presses en dips gebruikt

Hoop dat je hier wat aan hebt !
Bedankt voor het langs gaan van het schema.
Ik heb hier zeker wat aan gehad.
Ik heb het volgende gedaan:
De benen Quadriceps, Hamstrings en Kuiten die doe ik nu op een dag in plaats van twee dagen (maakt het niet uit dat dit zeven oefeningen zijn op een dag?) Ik ga er vanuit van niet aan gezien het drie a twee oefeningen zijn per spier groep.
Buik: doe ik altijd tussen door dit het geen wat ik in het schema heb staan is een hou vast.
Rug: de oefeningen die ik heb laat ik zo even staan, wide grip lat pulldown vervang ik wel eens door chin ups.
Triceps: De oefeningen die ik heb laat ik staan.
Schouders: De oefeningen die ik heb laat ik staan, shrugs heb ik bij de dag rug.

Mocht je nog advies hebben hoor ik het wel.

Grtz

Hoezo wil je niet deadliften dan ?

TOP!
Ben al weken aan het puzzelen en dit schema lijkt ook wel iets voor mij!
Ben benieuwd @Workhard2013 & @BeastModeON.
Thnx.

Terug
Naar boven