AndroidHealthClinic

Water is helemaal niet zo gezond

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
Wie heeft er op zijn werk niet een flesje water staan dat steeds weer opnieuw gevuld wordt? Want water drinken is gezond. Liefst 1,5 liter per dag. Toch?

Water drinken is een hype. Het houdt je slank en zorgt voor een mooie huid. Dat is tenminste wat ons wordt verteld. Maar volgens twee wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania is het drinken van veel water alleen maar goed tegen een kater.

OTE]
[/QUOTVerder is het een illusie dat veel water drinken goed voor de gezondheid is. Het vormt eerder een gevaar.

Want van water kun je ook te veel drinken. Veel water kan bijvoorbeeld gevaarlijk zijn voor hardlopers; zij zakken steeds vaker als gevolg van watervergiftiging ineen. Het kan ook leiden tot een tekort aan zout in het lichaam, waarschuwen de Amerikaanse wetenschappers.

Dat veel water drinken goed is voor de mens, is volgens hen absolute onzin. Er is nooit bewijs voor gevonden. Sterker nog, de Amerikanen beweren dat het een misvatting is die instandgehouden wordt door bedrijven die mineraalwater willen verkopen.

En dat is zeker in het buitenland niet uitgesloten. Hier zijn de meeste mensen gelukkig zo verstandig om gewoon kraanwater te drinken, want ons kraanwater behoort tot het beste van de wereld!

Hier zijn de meeste mensen gelukkig zo verstandig om gewoon kraanwater te drinken, want ons kraanwater behoort tot het beste van de wereld!

:roflol:

bron: Water is helemaal niet zo gezond | Gezondheid.blog.nl

Laatst bewerkt:
Het wordt steeds gekker, je wordt van alles ziek. Als zelf water ongezond is, wat is dan nog wél gezond?

teveel is nooit gezond voor je
en dat is niet alleen met water

Vind het allemaal een beetje gelul. Dan is het weer zus....dan weer zo.

Ik heb wel het idee dat in de cut genoeg ijskoud water drinken helpt.

Het kan ook leiden tot een tekort aan zout in het lichaam, waarschuwen de Amerikaanse wetenschappers.

Met onze westerse voeding krijgen we we over het algemeen veel teveel zout binnen, dus het risico van een tekort zal wel meevallen.

is het dan ook een fabel dat je voor iedere 1000 kcal ong. 1L water moet drinken?
Ofjaa moet... ;) dat zou goed zijn voor je lichaam! :D

njaa anyway ik houd het wel op 2 a 3 liter p/d maar das ieder voor zich!

k*t man ik heb net 2 heele glazen op:eek:dammm

Men spreekt wel niet van de werking als anti oxidant en je nieren het graag zien komen.
Wat mij betreft is dat het idd niet gezond is al je teveel drinkt, wat precies te veel is hangt wss weer af van persoon tot persoon qua lichaamsvolume.
Laat ons zeggen > 3 liter is mss te veel met betrekking tot het afdrijven van lichaamszouten.
Anderzijds wordt overal aangeraden om elke 3 uur te urineren, met 1 liter water per dag gaat dit niet lukken.

bericht klopt deels...

Idd kan het leiden tot een te kort aan zout in je lichaam, ALS JE LITERS water INEENS zou opdrinken. Dat is wat er met wat mensen ooit gebeurt is bij een ontgroening bijvoorbeeld. Volgens mij was er 2 jaar geleden een meisje die dood ging na het drinken van 6 liter water. Maar dan praat je ook over hoeveelheden die je ineenkeer in je lichaam mikt. Dan kan er water vergiftiging optreden.

Wat wel slecht is: je flesje op je werk steeds refillen, waardoor bactererien die op en om je fles zit van je mond, in je wate rterecht kunnen komen en zo vermenigvuldigen.

Zo genoeg gezegt: effe een slokkie water

Zoals iedereen wel weet is er over alles wel een onderzoekje te vinden op internet dat het slecht is. Laatst zag ik zelfs dat Houston een topic had aangemaakt dat eten van de mac ongezond was.

water is gezond maar niej teveel!

is dat kraantjeswater wel zo goed? je moet es dat water door 2 koffiefilters laten lopen, ongeloofelijk hoeveel kalk erin blijft

ajoh, gemieren neuk hier.
drink toch water man, wat moet je dan? cola? bier? 7up?

allemaal nie goed ? je moet toch wat

haha, mensen die dat dacht sporen sowieso niet...

Terug
Naar boven