MuscleMeat

Web Applicatie Workouts.

HerrPNut

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
67kg
Hallo aan allen :)!

Ik ben sinds een maand of 5 weer hard bezig met sporten/fitnessen. Mijn loopsessies hou ik bij met runkeeper, maar voor mijn workouts in de fitness zou ik ook graag een app gebruiken om m'n data/evolutie bij te houden.

Ik kwam dus op het idee om zelf een webapplicatie te maken om alles netjes bij te houden. Wat ik voorlopig in gedachten had:

De app bestaat uit 3 grote delen:
  • exercise
  • schedule
  • workout

- Exercises kunnen toegevoegd, aangepast en verwijderd worden
- Schedules kunnen toegevoegd, aangepast en verwijderd worden
- Exercises kunnen vervolgens toegevoegd worden aan een schedule (schema) met het aantal sets elke exercise moet herhaald worden (bv 3 sets).
- Bij elk bezoek aan de fitness kunnen 1 of meerdere schedules geselecteerd worden. Er wordt automatisch een sheet aangemaakt en deze kan dan afgedrukt worden.
- Na het bezoek aan de fitness kan de data ingevoerd worden.
- De data kan later nog geraadpleegd worden en eventuele statistieken kunnen berekend worden.

Nu is mijn vraag naar jullie toe: Hebben jullie nog ideeën die deze toepassing kunnen verbeteren/uitbreiden? Ik wil deze toepassing namelijk maken om later eventueel door andere mensen te laten gebruiken.

Cheers!
Robin

iets voor een voedingsschema? en hoe was je van plan die webapplicatie te maken?

Hallo aan allen :)!

Ik ben sinds een maand of 5 weer hard bezig met sporten/fitnessen. Mijn loopsessies hou ik bij met runkeeper, maar voor mijn workouts in de fitness zou ik ook graag een app gebruiken om m'n data/evolutie bij te houden.

Ik kwam dus op het idee om zelf een webapplicatie te maken om alles netjes bij te houden. Wat ik voorlopig in gedachten had:

De app bestaat uit 3 grote delen:
  • exercise
  • schedule
  • workout

- Exercises kunnen toegevoegd, aangepast en verwijderd worden
- Schedules kunnen toegevoegd, aangepast en verwijderd worden
- Exercises kunnen vervolgens toegevoegd worden aan een schedule (schema) met het aantal sets elke exercise moet herhaald worden (bv 3 sets).
- Bij elk bezoek aan de fitness kunnen 1 of meerdere schedules geselecteerd worden. Er wordt automatisch een sheet aangemaakt en deze kan dan afgedrukt worden.
- Na het bezoek aan de fitness kan de data ingevoerd worden.
- De data kan later nog geraadpleegd worden en eventuele statistieken kunnen berekend worden.

Nu is mijn vraag naar jullie toe: Hebben jullie nog ideeën die deze toepassing kunnen verbeteren/uitbreiden? Ik wil deze toepassing namelijk maken om later eventueel door andere mensen te laten gebruiken.

Cheers!
Robin

bedankt voor je idee, ik ga gelijk zo een programma maken

Goed idee, kan een andere webapp zo omschrijven om dit te realiseren. :)

• Topic Starter Topic Starter
iets voor een voedingsschema? en hoe was je van plan die webapplicatie te maken?
Goed idee, kan ik er gelijk nog bijmaken!
in PHP, als website dus

bedankt voor je idee, ik ga gelijk zo een programma maken
Laat je gaan zou ik zo zeggen! Misschien nog goede ideeën om erin te verwerken?

Goed idee, kan een andere webapp zo omschrijven om dit te realiseren. :)
Ik snap niet goed wat je bedoelt? :)

Laatst bewerkt:
Verplaatst..

Hou maar op, ik heb net patent aangevraagd op dit idee, en ik heb hem gekregen.

Ja mag wel, met toestemming van mij :)

Voor de bescherming van ideeën bestaat er geen wettelijk regime. Het feit dat u uw idee heeft vastgelegd wil niet zeggen dat dat idee door u kan worden gemonopoliseerd.
Maar dit hoeft ook niet te betekenen dat een ander zomaar geld kan verdienen aan een idee dat u vertrouwelijk met hem heeft besproken, zonder u hiervoor te betalen.
Dit zou kunnen worden gekwalificeerd als een onrechtmatige daad. In een dergelijke situatie kan een bewijsmiddel als het i-DEPOT uitkomst bieden.

Ik mag dus maken wat ik wil... zonder je toestemming

Laatst bewerkt:
misschien kan je er ook een progressie grafiekje bijmaken.
Bv van de 4 core oefeningen (BP, SQ, DL & MP)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo heb je een mooi visueel overzicht van de progressie die je maakt.

Goed idee! bedankt!
Deze applicatie kan mss nog interessant worden voor andere mensen, als die af is.
Ik zal er voor zorgen dat gebruikers zelf hun "core oef" kunnen definiëren

Nog ideeën/opmerkingen?

Laatst bewerkt:
Ik snap niet goed wat je bedoelt? :)

Ik maak webapps voor enorm veel doekoe, en ik heb een webapp al liggen waarvan ik slechts enkele dingen hoef te herschrijven om dit te implementeren, zodat ik dit ook kan verkopen voor heel veel doekoe.

Doen zou ik zo zeggen... Zou aantrek hebben, denk ik

Terug
Naar boven