MuscleMeat

Week pauze low-carb dieet?

physiquenl

Advanced Bodybuilder
Waardering
53
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Beste mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn low carb dieet. Op zondag t/m vrijdag probeer ik zo low carb mogelijk te eten. De koolhydraten die ik binnen krijg komen van groente, fruit en havermout (50gram). Zaterdag is voor mij een cheatday en ik plan ook een keer per week een refeed in.

De vraag:
Ik ben op het moment droog en het dieet werkt, maar zou ik een week niet op mijn carbs kunnen letten tussendoor om het een beetje dragelijk te houden? Het is op dit moment best lastig om dag in dag uit low carbs te nemen.

Ik hoor graag jullie aanbevelingen! Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Wat is je doel? Wil je droger worden of juist massa aan gaan zetten?

Een week carbs eten kan op zich geen kwaad, je zal wat meer vocht gaan vasthouden en er daardoor wat 'voller' uit gaan zien. Prima als je erover zit te denken weer wat massa aan wil zetten, maar wil je blijven cutten dan zou ik het houden bij je cheat en refeed dag.
Een andere optie zou zijn op onderhoud te gaan eten en daarbij carbs toe te voegen aan je voeding.. Het hangt echt van je doelstellingen af.

Je kunt ook ipv 1 hele cheatday in te plannen, meerdere refeeds in de week in plannen. Dan zorg je dat je op je 2 zwaarste trainingsdagen voor en na de training voldoende carbs eet.

Dat maakt het misschien ook dragelijker voor je :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je doel? Wil je droger worden of juist massa aan gaan zetten?

Een week carbs eten kan op zich geen kwaad, je zal wat meer vocht gaan vasthouden en er daardoor wat 'voller' uit gaan zien. Prima als je erover zit te denken weer wat massa aan wil zetten, maar wil je blijven cutten dan zou ik het houden bij je cheat en refeed dag.
Een andere optie zou zijn op onderhoud te gaan eten en daarbij carbs toe te voegen aan je voeding.. Het hangt echt van je doelstellingen af.

Ja vooral droog blijven. Ik hou het wel op deze wijze vol dan! Dankjewel voor je reactie!

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Je kunt ook ipv 1 hele cheatday in te plannen, meerdere refeeds in de week in plannen. Dan zorg je dat je op je 2 zwaarste trainingsdagen voor en na de training voldoende carbs eet.

Dat maakt het misschien ook dragelijker voor je :)

Bedankt voor je reactie. Refeed- en cheatday zijn eigenlijk ook alleen alleen avondeten refeed doordeweeks en een cheatmeal op zaterdag. De gehele zaterdag eet ik schoon alleen in de avond ga ik tekeer en ontploft mijn buik als ik ga slapen. In het begin maakte ik de fout door te heftig te cheaten en net voor het slapen mijn mond vol stoppen. Dan lag ik misselijk in bed en de volgende dag spijt omdat ik geen toegevoegde waarde zag in die laatste snacks. Als ik nu cheat probeer ik het lekker te houden voor mezelf!

Beste mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn low carb dieet. Op zondag t/m vrijdag probeer ik zo low carb mogelijk te eten. De koolhydraten die ik binnen krijg komen van groente, fruit en havermout (50gram). Zaterdag is voor mij een cheatday en ik plan ook een keer per week een refeed in.

De vraag:
Ik ben op het moment droog en het dieet werkt, maar zou ik een week niet op mijn carbs kunnen letten tussendoor om het een beetje dragelijk te houden? Het is op dit moment best lastig om dag in dag uit low carbs te nemen.

wow man!
Zeer nice fysiek [streef voor mij]!!! Hoelang heb je hierover gedaan?

Kun je ons miss meer vertellen o.a. over hoe je voeding eruit zag en wat voor schema je gebruikt hebt?

Ik ben zelfde lengte als jouw en ik wil er echt zo uitzien als jouw! Maar bij mij gaat het moeilijker; voornamelijk pure massa aankomen!

Ben ook wel benieuwd naar jouw voedingsschema!

wow man!
Zeer nice fysiek [streef voor mij]!!! Hoelang heb je hierover gedaan?

Kun je ons miss meer vertellen o.a. over hoe je voeding eruit zag en wat voor schema je gebruikt hebt?

Ik ben zelfde lengte als jouw en ik wil er echt zo uitzien als jouw! Maar bij mij gaat het moeilijker; voornamelijk pure massa aankomen!

Ik raad mijn trainings/voedingschema niemand aan, want veel mensen bekritiseren het en dat zou niet zonder reden zijn.

Trainingsschema:
Ma/do: borst/triceps
Di/vrij: rug/biceps
Wo/za: benen/schouders
Zondag: armen
Elke dag: buik + 30 min. crosstrainer + 30 min. hardlopen

Voeding:
De gehele week met uitzondering van zaterdag low carb. Zaterdagavond cheatmeal. Op de low carb dagen neem ik veel eiwitten.

Supplementen:
1x eiwitshake per dag
1x smart multi vitamine pil
2x glutamine pil
1x fish oil pil

---------- Toegevoegd om 06:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:32 ----------

Ben ook wel benieuwd naar jouw voedingsschema!

Zie reactie op andere persoon

En hoe ziet zo'n low-carb dag er dan uit bij jou? Hoger in vetten en eiwitten, wat eet je dan precies?

Vind het zelf lastig om een beetje fatsoenlijke low carb meals te verzinnen met voldoende Kcal erin, vandaar mijn vraag.

Interessant, ben ook benieuwd hoe jou meals eruit zien

En hoe ziet zo'n low-carb dag er dan uit bij jou? Hoger in vetten en eiwitten, wat eet je dan precies?

Vind het zelf lastig om een beetje fatsoenlijke low carb meals te verzinnen met voldoende Kcal erin, vandaar mijn vraag.

08:00 - overnight oats:
-1/4 liter water koken en dan 50 gram havermout, 4 eiwitten, een banaan en eiwitpoeder erdoorheen roeren tot het een dikke pap wordt
10:00 - fruitmix
-verschillende soorten fruit afgewogen (meestal 4 soorten) en dan dat ik ong. 150-200kcal binnen krijg
12:00 - stuk bananenbrood
-stuk van mijn zelfgebakken bananenbrood
14:00 - 500 gram magere kwark (met wat eiwitpoeder voor de smaak)
16:00 - eiwitshake met 300 ml unsweetened almond milk van allround
18:00 - avondeten
-bestaat meestal uit veel groentes, een omelet (4-6 eiwitten, waarvan twee eigeel) en dan vlees of vis (witte vis/zalm/tonijn/kipfilet

Ik hou erg van koken dus bereid het altijd anders, voor inspiratie kun je me op Instagram volgen onder de naam:
physiqueandnutritionnl

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Interessant, ben ook benieuwd hoe jou meals eruit zien

Zie reactie op andere lezer

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Supplementen:
-eiwitshake
-glucosamine
-vitamine pil
-fish oil pil

Ook bestel ik:
-pindapasta en ongezouten noten (hier ben ik verslaafd aan haha)

Beste mensen,

De vraag:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
=
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

nohate, maar je torso is huuugee in verhouding met je armen bro. Beter ga je stoppen met cutten en goed massa pakken op je armen, wat je torso is verder best goed, alleen als je die fotos vergelijkt heeft die pad betere verhoudingen.
:kiss:

nohate, maar je torso is huuugee in verhouding met je armen bro. Beter ga je stoppen met cutten en goed massa pakken op je armen, wat je torso is verder best goed, alleen als je die fotos vergelijkt heeft die pad betere verhoudingen.
:kiss:

Hmm oke, maar ik vind het prima zo en ben tevreden. Het komt met de tijd wel, ik wil een zomer droog meemaken. Voortaan kan je dat ook zetten in een reactie i.p.v. onnozele foto

Hmm oke, maar ik vind het prima zo en ben tevreden. Het komt met de tijd wel, ik wil een zomer droog meemaken. Voortaan kan je dat ook zetten in een reactie i.p.v. onnozele foto

Vond de foto vrij duidelijk man. Ongeveer dezelfde verhoudingen

negeer negatieve reacties gewoon man, laat je niet opnaaien en richt je op mensen die wel interesse hebben in je voeding/training.

negeer negatieve reacties gewoon man, laat je niet opnaaien en richt je op mensen die wel interesse hebben in je voeding/training.

Timba, je hebt volkomen gelijk. Door het fitnessen heb ik al wat wijze lessen geleerd, en vooral door naar bekende figuren in het wereldje te luisteren. Je doet het voor jezelf en niemand anders, als je je goed voelt dan is dat het enige wat telt. Voor de sport kon ik niet zo 'egoïstisch' denken, maar sinds ik me er op focus heeft iedereen wel zijn mening klaar. Ik dacht dat het alleen niet-fitnessers waren die kritiek uitten. Maar dus ook andere mensen die er hard mee bezig zijn.

Gewoon nogsteeds geen antwoord geven op mijn vraag he ^^

Terug
Naar boven