MuscleMeat

Weer aan de bak

tim_desperado

Novice
Waardering
0
Na 5-6 jaar fanatiek gesport te hebben (4 a 5 keer per week) heb ik 3 jaar bijna niks gedaan. Door de geboorte van mijn zoontjes kwam ik nogal in tijdnood.... Nu wil ik er weer tegenaan, maar weet niet of ik het beste kan beginnen met een fullbody workout of mij spiergroepen splitsen...

Wie zou mij hierin kunnen adviseren?

Zou inderdaad zoals je zelf al zegt beginnen met fullbody & de gewichten rustig opbouwen. De spieren even laten wennen aan de gewichten zeg maar. Wel gewoon de grote 3 er in zetten, deadlift, squat en benchpress.

Succes

Zoals hierboven al werd aangegeven gewoon met 3X per week full-body beginnen, verander je workout iedere 4 á 6 weken en doe dat een maandje of 6. Daarna een gewone 3 daagse split, of appart trainingsprogramma.

Je kan ook gewoon beginnen met split als je dat wilt. Ikzelf vind split lekkerder werken.

Ja maar nieuwelingen gainen beter als ze beginnen met full body, die hebben nog niet de mind muscle control om alles uit een split te halen en hebben er meer aan als iedere spier vaker geprikkeld word.

Stats: 1m77 66kg 12%
Heeft heel goed gewerkt voor je zo te zien. :trollfacex:
Tja, om me daar op aan te vallen, ik ben nog geen jaar bezig.

Begin Maart begonnen met trainen, sinds half augustus met goede voeding.
Woog in het begin 55 kg en had een vet% van 10...in Oktober 2 weken goed ziek geweest en aardig wat verloren (vreemd genoeg geen vet) Heb mijn genen tegen en de sportschool is gewoon slecht. Meer kan ik er niet van maken dus zo slecht doe ik het niet;)

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Ik was ook 69kg met mijn lengte, niet haten.

+ dit ;)

Tja, om me daar op aan te vallen, ik ben nog geen jaar bezig.

Begin Maart begonnen met trainen, sinds half augustus met goede voeding.
Woog in het begin 55 kg en had een vet% van 10...in Oktober 2 weken goed ziek geweest en aardig wat verloren (vreemd genoeg geen vet) Heb mijn genen tegen en de sportschool is gewoon slecht. Meer kan ik er niet van maken dus zo slecht doe ik het niet;)

ze zouden een drama film over je leven moeten maken! :p

(L) :heart:

Ik sprak ook nog niet uit ervaring toen ik super lightweight was.

:trollfacex:

Dat het je inhoudelijk niet lukt wil niet zeggen dat je me hoeft te disse brah.
Dat je langer bezig bent maakt niet dat je slimmer bent dan ik

:D

ps. het feit dat hij op de uni zit wel.

Universiteit zegt eigenlijk ook vrij weinig als je nagaat hoe veel debielen er wel niet rondlopen. Zitten er in m'n klas ook 'n paar waarvan ik me afvraag hoe ze uberhaupt ooit een vak als wiskunde gehaald zouden kunnen hebben op de middelbare school. De domste onzin komt uit hun mond en de simpelste wiskunde is te veel gevraagd voor ze.

P.S. wat voor opleiding doet hij? BB gerelateerd?
P.P.S. jou stats zijn ook niet alles;)
P.P.P.S. je markeert het verkeerde deel van mijn post, zo komt je statement niet over.
Informatica, maar je mag er gif op innemen dat ik voldoende van BB weet.

P.S. wat voor opleiding doet hij? BB gerelateerd?
P.P.S. jou stats zijn ook niet alles;)
P.P.P.S. je markeert het verkeerde deel van mijn post, zo komt je statement niet over.

reactie op
P.S.: nee, 1 of ander nerd science volgens mij
P.P.S: mijn stats zijn fitness boy brah!
P.P.P.S.: vond het een leuke zin!

maar je mag er gif op innemen dat ik voldoende van BB weet
Gif als in AAS?

Laatst bewerkt:
Fullbody is beter voor een beginner.
Kleinere spieren herstellen sneller, met fullbody kun je deze dus veel vaker trainen en dus veel sneller progressie boeken. Daarnaast moeten beginners ook nog de oefeningen correct leren uitvoeren, je leert beter wanneer je dingen regelmatig oefent. Als jij 3x p/w de grote oefeningen uitvoert zul je die dus ook sneller leren. Vooral dat eerste punt is heel belangrijk voor een beginner.

GetXXL, in plaats van iemand zijn stats aan te vallen zou je ook kunnen proberen je standpunt te onderbouwen.

Killy, you trollin?:rolleyes:

Kleinere spieren herstellen sneller, met fullbody kun je deze dus veel vaker trainen en dus veel sneller progressie boeken. Daarnaast moeten beginners ook nog de oefeningen correct leren uitvoeren, je leert beter wanneer je dingen regelmatig oefent. Als jij 3x p/w de grote oefeningen uitvoert zul je die dus ook sneller leren. Vooral dat eerste punt is heel belangrijk voor een beginner.

GetXXL, in plaats van iemand zijn stats aan te vallen zou je ook kunnen proberen je standpunt te onderbouwen.

Pfff, geen enkele wedstrijd atleet traint fullbody, en ook de meesten (met voldoende tijd) stappen over op split en blijven dan ook bij split. Dat van die "moeten de oefeningen nog leren" vind ik zo'n onzin, heb ik nog nooit problemen mee gehad, en ken ook niemand die daar ooit problemen mee had door te starten met een split.

nee man, vind het gewoon bullshit dat je moet beginnen met fullbody (als leek).

Terug
Naar boven