XXL Nutrition

Weer aan de bak

Pfff, geen enkele wedstrijd atleet traint fullbody
Ya bro, dat zijn ook echt beginners..

en ook de meesten (met voldoende tijd) stappen over op split en blijven dan ook bij split.

Hun keus, als ze gevorderd genoeg zijn is daar ook zeker niets mis mee.:D

Dat van die "moeten de oefeningen nog leren" vind ik zo'n onzin, heb ik nog nooit problemen mee gehad, en ken ook niemand die daar ooit problemen mee had door te starten met een split.
Leuk dat je dat vind. En wederom een geweldige onderbouwing.
TS heeft het misschien niet nodig aangezien hij al trainingservaring heeft en ik er dan maar vanuit ga dat hij de oefeningen beheerst. Maar een absolute beginner zal niet uit zichzelf een perfecte squat/deadlift/bench etc maken. Trust me on this, ik maak t dagelijks mee.

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

nee man, vind het gewoon bullshit dat je moet beginnen met fullbody (als leek).
Waarom?

Nee jouw onderbouwing is geweldig, vertel me eens waarom fullbody zoveel beter is dan split voor een beginner..?

Fullbody is beter voor een beginner.
Kleinere spieren herstellen sneller, met fullbody kun je deze dus veel vaker trainen en dus veel sneller progressie boeken. Daarnaast moeten beginners ook nog de oefeningen correct leren uitvoeren, je leert beter wanneer je dingen regelmatig oefent. Als jij 3x p/w de grote oefeningen uitvoert zul je die dus ook sneller leren. Vooral dat eerste punt is heel belangrijk voor een beginner.

Neem aan dat je hebt leren lezen vóór je naar de uni bent gegaan?

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Pfff, geen enkele wedstrijd atleet traint fullbody,

Veel van de groten zijn wel zo begonnen. Arnold om maar een kleintje te noemen.

Ja, ik lees een k*t onderbouwing.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!!

Het uitvoeren van de oefeningen zal geen probleem zijn, omdat ik al 5-6 jaar getraind heb... Het ging me er eigenlijk over om zo snel mogelijk weer op mijn oude niveau te komen.

Ik heb vorige week een full body workout gedaan en vond dat niet echt super. mijn spieren voelde niet echt leeg aan na de training. Vandaag heb ik, om te proberen, een splitschema gedaan. (Borst, schouders en triceps) en nu heb ik het idee dat mijn spieren helemaal leeg zijn.

Denk dat ik toch verder ga met een splitschema.

rip-pe-toe-

ohja westside barbell schema is een split schema helemaal vergeten

Terug
Naar boven